رکوردشکنی فولاد هرمزگان در محدودیت‌ها یک معجزه بود
رکوردشکنی فولاد هرمزگان در محدودیت‌ها یک معجزه بود

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: با تکیه بر نیرو‌های انسانی خبره به عنوان سرمایه‌های اصلی سازمان، با توجه به تمام محدودیت‌های انرژی برق در تابستان و گاز در زمستان، حماسه رکوردشکنی فولاد هرمزگان شبیه یک معجزه بود که به دست سرمایه‌های سازمانی رقم خورد

اقتصاد و بیمه – مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: با تکیه بر نیرو‌های انسانی خبره به عنوان سرمایه‌های اصلی سازمان، با توجه به تمام محدودیت‌های انرژی برق در تابستان و گاز در زمستان، حماسه رکوردشکنی فولاد هرمزگان شبیه یک معجزه بود که به دست سرمایه‌های سازمانی رقم خورد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، عطاالله معروفخانی در نخستین جلسه کمیته مدیریت ماهانه شرکت فولاد هرمزگان که به منظور بررسی عملکرد سال ۱۴۰۱ با حضور معاونان و مدیران شرکت برگزار شد، با اشاره به عملکرد درخشان این شرکت و ثبت رکورد سالانه به همراه رکورد‌های متعدد، بیان کرد: سال گذشته سختی‌های زیادی را در تامین انرژی یعنی قطعی برق و گاز داشتیم؛ اما با برنامه‌ریزی و تلاش‌های کارکنان در شرکت، همه معاونت‌ها، مدیران، کارشناسان و کارگران، شاهد ثبت رکورد‌های متعدد روزانه، ماهیانه و در نهایت عبور از ظرفیت اسمی و ثبت رکورد سالیانه بودیم. خوشبختانه با ثبت تولید یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۲۹۳ تن که یک حماسه ماندگار در تاریخ صنعت فولاد کشور بود، میزان تولید بیش از ۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

وی افزود: امیدوار هستیم در سال جاری با تلاش و برنامه‌ریزی‌های معاونان و مدیران دلسوز بار دیگر همانند سال ۱۴۰۱ شاهد ثبت رکورد باشیم، در سالی که مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید، افزایش تولید و مهار تورم تاکید دارند. انتظار داریم در فولاد هرمزگان با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد، تحقق بخشیدن به شعار امسال را نیز در دستور کار قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به تلاش برای افزایش تولید و ثبت رکورد‌های جدید در سال جاری، خاطرنشان کرد: امسال باید همه معاونان، مدیران و کارکنان همت کنند و گام‌های متعددی را برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در جهت رشد شرکت و تسریع در اجرای آن‌ها برداریم. انتظار داریم همه بر طرح‌های توسعه‌ای در سال جاری متمرکز شوند.

وی با تاکید بر اجرای به موقع طرح‌های توسعه‌ای، توسعه را به منزله دمیدن روح تازه بر فعالیت شرکت دانست و ابراز کرد: خوشبختانه فولاد هرمزگان طرح‌های توسعه‌ای متعددی را در دستور کار دارد که این طرح‌ها هم بر صنعت فولاد استان هرمزگان و هم بر کشور تاثیر بسزایی خواهند داشت و در مسیر اسناد بالادستی کشور قرار دارند. با افتتاح این طرح‌ها می‌توانیم شاهد ایجاد تحول بزرگی در اقتصاد استان هرمزگان به ویژه در حوزه اشتغال‌زایی باشیم. ضمن اینکه طرح‌ها در مسیر تکمیل زنجیره تولید و افزایش ظرفیت خواهند بود و می‌توانند به افزایش درآمدزایی و حاشیه سود شرکت کمک شایانی کنند. همه باید تلاش کنیم این طرح‌ها در اسرع وقت به بهره‌برداری برسند.

معروفخانی با تاکید بر اهمیت منابع انسانی و سرمایه‌های انسانی در سازمان که ۲۵ فروردین ماه نیز روز منابع انسانی بود، عنوان کرد: اعتقاد ما بر این است که منابع انسانی، سرمایه اصلی هر سازمان به شمار می‌روند. هر سازمانی که بر سرمایه‌های اصلی خود تمرکز داشته باشد و در جهت ارتقای عملکرد و رضایت آن‌ها قدم‌هایی را بردارد، همین منابع انسانی معجزه خواهند کرد. همان‌گونه که در دو سال گذشته نیز به خوبی درک کردیم، همین نیرو‌های انسانی فولاد هرمزگان با معجزه در سخت‌ترین شرایط تامین انرژی، به خوبی درخشیدند. امیدوار هستیم که باز هم در سال جاری، نیرو‌های انسانی که سرمایه اصلی سازمان هستند، در همه حوزه‌ها بدرخشند و معجزه‌های دیگری نیز در حوزه‌های تولید و توسعه رخ دهد و شاهد ثبت موفقیت‌های متعددی تا پایان سال باشیم.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در خصوص عملکرد بخش خرید، مطرح کرد: با تلاش‌های معاون و مدیران خرید فولاد هرمزگان، مواد اولیه شرکت به ویژه آهن اسفنجی به موقع تامین شد تا تولید در شرکت متوقف نشود و تداوم داشته باشد. به این ترتیب تامین به موقع و مناسب در سخت‌ترین شرایط، با بهترین قیمت و کاملا رقابتی نسبت به سایر فولادسازان انجام شد و بسیار مطلوب است. این تامین به موقع و مطلوب مواد اولیه در نهایت منجر به ثبت رکورد سالیانه شرکت در حوزه بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه افزایش تولید تختال و فروش آن در بازار یک وجه از فعالیت فولاد هرمزگان است، بیان کرد: یکی از ویژگی‌های متمایز شرکت ما، تولید و فروش محصولات ویژه به مشتریان خاص است. در این زمینه نیز همواره تلاش کرده‌ایم که محصولات جدید و گرید‌های نوین تختال را روانه بازار کنیم و با فروش این محصولات دارای ارزش افزوده، درآمد نسبتا قابل توجهی شرکت شده است. ضمن اینکه با تلاش همکاران در حوزه تحقیق و توسعه و بهره‌برداری، هر سال شاهد تولید گرید‌های جدید تختال با اقبال بالا در بازار هستیم. از این رو فولاد هرمزگان یک شرکت با تولید محصولات رقابتی در بازار‌های داخلی و بین‌المللی است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به حوزه فروش تصریح کرد: در حوزه فروش نیز خوشبختانه عملکرد درخشانی داشتیم. با وجود همه سختی‌هایی که از ابتدای سال ۱۴۰۱ گریبان صنعت فولاد را گرفت، افزایش فروش به ویژه صادرات نسبت به سال ۱۴۰۰ از سوی فولاد هرمزگان رخ داد. همان‌طور که گفته شد، این افزایش فروش به دلیل تولید محصولات رقابتی و گرید‌های نوین و در همین حال تیم فروش خلاق و قوی فولاد هرمزگان با در نظر گرفتن روش‌های نوین فروش و صادرات بوده است. از این رو مشاهده می‌کنیم که اقبال بازار به محصولات ما روز به روز بیشتر می‌شود.

در ادامه معاونان و مدیران گزارش عملکرد خود در سال ۱۴۰۱ را ارائه کردند و مدیرعامل نیز با توجه به عملکرد مثبت هر یک از واحدها، ضمن تشکر از آن‌ها نکاتی را در خصوص بهتر عمل کردن آن‌ها در حوزه‌های مختلف عنوان کرد.