سند راهبردی روابط عمومی شستا در ۳فصل و ۵ پیوست نگارش شده است. «تعاریف سند جامع در بخش روابط عمومی»، «ارکان جهت ساز و راهبردهای کلان شستا در افق ۱۴۰۲» و «برنامه راهبردی و الزامات روابط عمومی در شستا و شرکت های تابعه (نقش، جایگاه، چارت و…)» عناوین سه گانه این سند به شمار میآیند.
اعضای شورای ارتباطات شستا، متشکل از مدیران روابط عمومی منتخب در هلدینگ ها و شرکت های تابعه، کار اصلی نگارش مستند را بر عهده داشتند. در حقیقت این سند نتیجه همکاری بدنه اصلی روابط عمومی شستا در هلدینگ ها و شرکت های تابعه که جملگی از اهالی مجرب رسانه و چهرههای شناخته شده در حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی هستند به حساب می آید.
ما در روابط عمومی شستا هدف از تهیه این سند را تدوین برنامه راهبردی روابطعمومی شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی و شرکت های تابعه تعریف کردیم که طی آن بتوانیم تفاهم و درک مشترک ذی نفعان در زمینه این برنامه و چگونگی اجرای سیاستها و برنامهها را فراهم کنیم.
همچنین تلاش کردهایم این تفاهم و درک مشترک در ترسیم شیوه عملکرد و حدود اختیارات و زمینه های اقدام مدیریت روابط عمومی در شرکت سرمایهگذاری تأمین اجتماعی و شرکت های تابعه آن را نیز بدست بیاوریم.
محدوده این سند، فعالیت هایی است که در زمینه برنامه ریزی راهبردی روابط عمومی شستا و شرکتهای تابعه انجام میشود.
یادآور میشوم که در تدوین این سند راهبردی از اسناد بالادستی، مانند: برنامه راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی/ برنامه راهبردی سازمان تأمین اجتماعی/ ارکان جهت ساز و راهبرد های کلان شستا در افق ۱۴۰۲ بهره بردهایم.
سند راهبردی که درباره آن گفتوگو میکنیم پیوستی اخلاقی دارد که مبتنی بر ارزش های بنیادی روابط عمومی است. از جمله: پایبندی به اصول اخلاقی، صداقت در ارتباطات و اطلاع رسانی، رازداری و امانت داری در ارتباطات و اطلاع رسانی، بیان شفاف واقعیت ها در ارتباطات و اطلاع رسانی، مدیریت تعامل و عقلانی کردن خواستهای ذینفعان و توجه ویژه به مسئولیت اجتماعی و پاسخگویی مسئولانه و ایجاد محیطی شفاف و قابل اعتماد و افزایش اعتماد ذینفعان.
باید اطمینان بدهم که سند راهبردی روابط عمومی شستا با مشاوره اساتید امر و با آسیب شناسی جدی حوزه روابط عمومی در ایران تدوین شده است و حتی مشورتهایی از آقایان عباس عبدی و امیر محبیان و بسیاری دیگر از اساتید گرفته شده است.
روابط عمومی باید از تمام امور سازمانی مطلع و صاحب اختیار اعطایی مدیرعامل برای اطلاعرسانی و وظایف محوله باشد؛ چرا که وظیفه سخنگویی سازمان نیز بر عهده این مدیریت خواهد بود.