رونمایی مدیر روابط عمومی شستا از سند تحول این بخش
رونمایی مدیر روابط عمومی شستا از سند تحول این بخش
حسن محمدی، مدیر روابط عمومی شستا در گفتگو با شارا راجع به رونمایی از سند راهبردی اطلاع رسانی و روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) گفت:

سند راهبردی روابط عمومی شستا در ۳فصل و ۵ پیوست نگارش شده است. «تعاریف سند جامع در بخش روابط عمومی»، «ارکان جهت ساز و راهبردهای کلان شستا در افق ۱۴۰۲» و «برنامه راهبردی و الزامات روابط عمومی در شستا و شرکت های تابعه (نقش، جایگاه، چارت و…)» عناوین سه گانه این سند به شمار می‌آیند.

اعضای شورای ارتباطات شستا، متشکل از مدیران روابط عمومی منتخب در هلدینگ ها و شرکت های تابعه، کار اصلی نگارش مستند را بر عهده داشتند. در حقیقت این سند نتیجه همکاری بدنه اصلی روابط عمومی شستا در هلدینگ ها و شرکت های تابعه که جملگی از اهالی مجرب رسانه و چهره‌های شناخته شده در حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی هستند به حساب می آید.

ما در روابط عمومی شستا هدف از تهیه این سند را تدوین برنامه راهبردی روابط‌عمومی شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی و شرکت های تابعه تعریف کردیم که طی آن بتوانیم تفاهم و درک مشترک ذی نفعان در زمینه این برنامه و چگونگی اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ها را فراهم کنیم.

همچنین تلاش کرده‌ایم این تفاهم و درک مشترک در ترسیم شیوه عملکرد و حدود اختیارات و زمینه های اقدام مدیریت روابط عمومی در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و شرکت های تابعه آن را نیز بدست بیاوریم.

محدوده این سند، فعالیت هایی است که در زمینه برنامه ریزی راهبردی روابط عمومی شستا و شرکت‌های تابعه انجام می‌شود.

یادآور می‌شوم که در تدوین این سند راهبردی از اسناد بالادستی، مانند: برنامه راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی/ برنامه راهبردی سازمان تأمین اجتماعی/ ارکان جهت ساز و راهبرد های کلان شستا در افق ۱۴۰۲ بهره برده‌ایم.

سند راهبردی که درباره آن گفت‌وگو می‌کنیم پیوستی اخلاقی دارد که مبتنی بر ارزش های بنیادی روابط عمومی است. از جمله: پایبندی به اصول اخلاقی، صداقت در ارتباطات و اطلاع رسانی، رازداری و امانت داری در ارتباطات و اطلاع رسانی، بیان شفاف واقعیت ها در ارتباطات و اطلاع رسانی، مدیریت تعامل و عقلانی کردن خواست‌های ذی‌نفعان و توجه ویژه به مسئولیت اجتماعی و پاسخگویی مسئولانه و ایجاد محیطی شفاف و قابل اعتماد و افزایش اعتماد ذی‌نفعان.

باید اطمینان بدهم که سند راهبردی روابط عمومی شستا با مشاوره اساتید امر و با آسیب شناسی جدی حوزه روابط عمومی در ایران تدوین شده است و حتی مشورت‌هایی از آقایان عباس عبدی و امیر محبیان و بسیاری دیگر از اساتید گرفته شده است.

روابط عمومی باید از تمام امور سازمانی مطلع و صاحب اختیار اعطایی مدیرعامل برای اطلاع‌رسانی و وظایف محوله باشد؛ چرا که وظیفه سخنگویی سازمان نیز بر عهده این مدیریت خواهد بود.