روز خبرنگار، روز حق گویی و حق طلبی است
روز خبرنگار، روز حق گویی و حق طلبی است
مدیرعامل نفت پاسارگاد در پیامی به مناسبت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار از تلاش‌ها و خدمات اصحاب رسانه قدردانی کرد.

متن پیام مسعود اسفندیار به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قُلِ الحَقَّ و لا تأخُذکَ فِی اللَّهِ لَومَةُ لائمٍ
(حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس)

۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی، خبرنگار ایرنا در افغانستان است که با نثار جان پاک خود، ثابت کرد که آگاهی بخشی و روشنگری رسالت خطیری است که پایانی ندارد.

تقارن امسال روز خبرنگار با نهضت عاشورا نیز فرصت گرانبهایی است که فلسفه مکتب کربلا تبیین شود و نقش تاریخی زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) در زنده نگه داشتن قیام عاشورا و هدف امام حسین(ع) بیشتر مورد تاکید قرار گیرد.

از سویی دیگر جبهه رسانه‌ای دنیای اسلام نیز باید با اتحاد و همبستگی بیشتر برای گسترش شبکه ارتباطی با مخاطبان جهانی، مسیر روشنگری علیه استعمارگران را دنبال کند.

بی شک تقارن گرامیداشت مقام خبرنگاران با عاشورای حسینی الهام‌بخش تمامی دست اندر کاران حوزه رسانه و خبر خواهد بود که به یاد داشته باشیم اهمیت انتقال پیام صحیح و شجاعانه تا چه حد در اصلاح امور و دفاع از حق و عدالت اثرگذاری دارد.

نگاهی به نقش حیاتی حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در انتقال پیام عاشورا و نمایاندن چهره ظالم و مظلوم در این واقعه و ایثار اباعبدالله الحسین (ع) نیز الهام‌ بخش همه آزادگان جهان خواهد بود.

در سالروز شهادت خبرنگار مظلوم شهید محمود صارمی که به عنوان بزرگداشت جایگاه دست اندر کاران حوزه خبر نامگذاری شده، به همگی خبرنگاران و اصحاب رسانه خدا قوت عرض نموده و از تلاش‌های خستگی ناپذیر این عزیزان در عرصه اطلاع رسانی صادقانه قدردانی می‌کنم.

مسعود اسفندیار