جذب خوراک از پالایشگاه اصفهان گام بلند نفت پاسارگاد در جهت افزایش تولید   
جذب خوراک از پالایشگاه اصفهان گام بلند نفت پاسارگاد در جهت افزایش تولید   
مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد یکی از مهم ترین راهبردهای این شرکت در رابطه با افزایش تولید 5 ماهه نخست سال را دریافت خوراک از پالایشگاه اصفهان عنوان کرد.

به گزارش اقتصادوبیمه و به نقل از شستا رسانه،

اسفندیار گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی نفت پاسارگاد با دارا بودن ۶ کارخانه در تبریز، تهران، اراک، شیراز، بندرعباس و آبادان و همچنین ۲ پایانه صادراتی در بندر امام خمینی (ره) و بندر شهید رجایی، امکان تولید و برداشت تنها در پالایشگاه اصفهان برای این شرکت مقدور نبود که با توجه به سیاست گذاری جدید و اقدامات انجام شده و قرارداد تولید و انبارش با شرکت پیمانکار در اصفهان، امکان تولید و فروش داخلی و صادراتی در این منطقه نیز فراهم شده است.

 

وی افزود: این امر موجب ایجاد فضای رقابتی با سایر شرکت‌ها شده و امکان انتقال محصول به سایر کارخانجات و پایانه ها را نیز فراهم کرده که در واقع با این اقدام میزان تولید شرکت نیز افزایش خواهد یافت.

مسعود اسفندیار راهبرد نفت پاسارگاد برای دستیابی به رونق تولید را افزایش خرید و تخصیص مقادیر وکیوم باتوم های عرضه شده و تهاتری از تمامی پالایشگاه های کشور دانست و افزود: این امر موجب افزایش رونق تولید محصولات در شرکت می‌شود و این مهم با خرید مطلوب خوراک از تمامی پالایشگاه ها و همچنین شروع فعالیت بازرگانی در منطقه اصفهان و خرید از عرضه‌های پریمیوم پالایشگاه اصفهان میسر است که باتوجه به در دستور کار بودن این موضوعات، چشم انداز مناسبی در راستای رونق تولید ترسیم شده است.

 

مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره نفت پاسارگاد گفت: دریافت خوراک با تناژ متناسب که موجب رقابتی بودن محصول نهایی شود، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد که با توجه به نیاز ایجاد شده در شرکت به منظور ساماندهی وضعیت خرید خوراک، کارگروه و کمیته برنامه ریزی خرید مواد اولیه با هدف بهینه سازی خرید خوراک و افزایش تولید شروع به فعالیت کرده و تمام خریدهای شرکت در مدت اخیر بر اساس مصوبات این کارگروه و تحت پایش اتاق خرید در زمان عرضه بورس اتفاق افتاده است. .

 

دکتر اسفندیار مهمترین فرصتها و چالش های پیش روی نفت پاسارگاد در تحقق شعار سال رهبری به ویژه در سنگر کار و تولید و اشتغال را مواردی همچون وجود تعداد زیاد شرکتهای تولید کننده قیر، نوسانات قیمت مواد اولیه، تحریم های ظالمانه که سبب بروز مشکلات در انتقال محصول و ارز برای شرکت شده، دانست.

 

وی افزود: شرکت نفت پاسارگاد بدلیل تعهد فروش ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما و همچنین عدم در اختیار داشتن دفاتر بازرگانی در خارج از کشور با مشکلات متعددی در خصوص توسعه سهم بازار مواجه شده و در تلاش هستیم که با جلسات متعدد با ارکان تصمیم گیر، گشایشی در امر صادرات ایجاد شود ولی با این شرایط در راستای تحقق بخشیدن به فرمایش مقام معظم رهبری، شرکت نفت پاسارگاد به عقد قرارداد با شرکتی مستقر در استان اصفهان نمود که انواع قیر با بسته بندی های متنوع را شامل می‌شود و این موضوع، خود تولید بیشتر و همچنین اشتغال‌زایی می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با افزایش توان شبکه حمل و نقل به منظور انتقال محصول تولیدی به مبادی داخلی و صادراتی و اقدامات اساسی به منظور افزایش زیرساخت ذخیره سازی در پایانه‌های صادراتی با هدف دستیابی به افزایش صادرات از طریق تنوع محصول و حجم مناسب مباحثی است که از چالش و تهدید، تبدیل به فرصتی جهت تولید بیشتر و اشتغال آفرینی بیشترشده است.

 

دکتر اسفندیار یکی از مهمترین پروژه ها و اقداماتی که در ماه‌های اخیر به جهش تولید و افزایش توان تولید و صادرات  کمک کرده را اجرای پروژه توسعه مخازن ۲۰ هزار تنی کارخانه آبادان، عنوان کرد.

 

وی همچنین عقد قرارداد جهت اجاره مخزن در محل پایانه شهید رجایی  و عقد قرارداد با شرکتی در بندر شهید رجایی جهت افزایش ظرفیت ذخیره سازی به میزان ۲۲ هزار تن با دسترسی  به اسکله های جدید به منظور توسعه صادرات و انجام مطالعات امکان سنجی توسعه مخازن در پایانه ماهشهر به همراه اسکله را از دیگر پروژه های نفت پاسارگاد بیان کرد.

 

اسفندیار مهمترین دستاوردهای شرکت درمقایسه با مدت مشابه قبل را تلاش در جهت جذب حداکثری وکیوم باتوم تهاتری مندرج در قانون بودجه کشور مربوط به سال ۱۴۰۰ دانست و افزود: این امر سبب افزایش تولید به میزان ۱۲درصد به نسبت دوره مشابه سال قبل و ثبت رکورد جدید تولید در تیرماه سال جاری طی سه سال گذشته و همچنین تولید دو برابری محصول در ماه های تیر و مرداد نسبت به سه ماهه ابتدای سال جاری شده است.

 

شایسته ذکر است

 

میزان فروش داخلی این شرکت به نسبت سال قبل ۳۲۴درصد رشد داشته است.

همچنین بر اساس آمارهای موجود، میزان تناژی فروش داخلی این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر شده است.

اطلاعات منتشر شده از فروش، رشد ۶۰ درصدی مبلغ فروش کل نفت پاسارگاد را نشان می دهد.

تناژ تولید نفت پاسارگاد نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۲ درصد رشد داشته است.

و همچنین عملکرد مقداری فروش کل نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۱۲ درصدی داشته است.

 

 

  • منبع خبر : https://www.ssic.ir