رتبه اول صبا تامین در بازده فروش بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور
رتبه اول صبا تامین در بازده فروش بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور

شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین در بیست و پنجمین دوره از رتبه بندی سالانه ۱۰۰ شرکت برتر کشور موفق به کسب رتبه اول در بخش بیشترین «بازده فروش» و کسب رتبه دوم در میان شرکت‌های سرمایه گذاری‌های مالی شد

‍ اقتصاد و بیمه -شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین در بیست و پنجمین دوره از رتبه بندی سالانه ۱۰۰ شرکت برتر کشور موفق به کسب رتبه اول در بخش بیشترین «بازده فروش» و کسب رتبه دوم در میان شرکت‌های سرمایه گذاری‌های مالی شد.

 

به گزارش شستا رسانه، همزمان با آغاز بهمن ماه و به روزرسانی سالانه رتبه‌بندی شرکت‌های برتر کشور، این هلدینگ با ۹۱ درصد بازده فروش توانست رتبه نخست را در میان صد شرکت برتر کشور از آن خود کند.

همچنین در بخش رتبه فروش در صنعت نیز شرکت سرمایه گذاری صبا تامین امسال با فروش۸۳٫۵۱۹٫۳۰۶ میلیون ریال توانست در جایگاه دوم بایستد و دومین شرکت در گروه شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌های مالی محسوب شود.

براساس گزارش و رتبه‌‎بندی سازمان مدیریت صنعتی، بعد از شرکت سرمایه گذاری صبا تامین، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (هلدینگ)، شرکت فجر انرژی خلیج ‌فارس (هلدینگ)، شرکت ملی مس صنایع مس ایران (هلدینگ) و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (هلدینگ)، بیشترین بازده فروش را داشته‌اند.

در بین گروه شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌ مالی نیز شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان، شرکت سرمایه‌گذاری مهرگان تامین پارس و شرکت سرمایه‌گذاری امین توان ‌آفرین‌ ساز به ترتیب با کسب رتبه‌های سوم تا پنجم در این گروه، بعد از شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین قرار گرفتند.

شایسته ذکر است رتبه‌بندی شرکت‌های برتر کشور، امسال برای بیست و پنجمین سال متوالی برگزار شد که بر اساس آن شرکت‌های برتر براساس ۳۲ شاخص اصلی از جمله میزان فروش، ارزش افزوده، تعداد کارکنان، اشتغال، دارایی‌ها، بهره‌وری، صادرات و غیره ارزیابی شدند. شاخص سود‌آوری و عملکرد، شاخص بهرهوری، بهره‌وری کل، بهره‌وری کل عوامل، بهره‌وری نیروی انسانی، شاخصهای صادرات، سرانه صادرات، رشد صادرات، رشد نقدینگی، شاخص بدهی و شاخص بازار از دیگر شاخصهایی هستند که در این رتبه‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند.