راهبردهای گروه ارزش برای پیشرفت و توسعه این مجموعه
راهبردهای گروه ارزش برای پیشرفت و توسعه این مجموعه
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سرمایه گذاری معیار صنعت پارس (سهامی‌عام) مورخ 19/10/1400 در محل هتل سیمرغ برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۸۴/۵۸ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای بهروز خالق ویردی به نمایندگی از شرکت های گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش (سهامی خاص) بود، که آقای عباسعلی ارجمندی به نمایندگی از شرکت شهرکهای صنعتی پارس گستر نیزار(سهامی خاص) و آقای عمار یعقوبی زاده به نمایندگی از شرکت مادکوش (سهامی خاص) در مقام نظار اول و دوم و آقای مهندس حمید جعفری به سمت دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۳۱/۰۶/۱۴۰۰ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ به کار خود پایان دادند.

همچنین موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت رهیافت و همکاران بعنوان حسابرس مستقل و بازرس  قانونی (اصلی) شرکت و موسسه حسابرسی آرقام نگر آریا به عنوان بازرس علی البدل برای مدت یک سال انتخاب گردید.

پس از بحث و بررسی بر اساس رای گیری به عمل آمده ، اشخاص حقوقی ذیل ، با اکثریت نسبی آراء به سمت اعضای هیئت مدیره برای مدت دو سال انتخاب گردیدند :

  • شرکت گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش( سهامی خاص )
  • شرکت شهرکهای صنعتی پارس گستر نیزار ( سهامی خاص )
  • شرکت مادکوش( سهامی خاص )
  • شرکت مادشیمی ( سهامی خاص )
  • شرکت فولاد  پارس آرین نیزار( سهامی خاص )

تشریح تاریخچه ای از شرکت سرمایه گذاری معیار صنعت و اعلام اینکه شرکت جایگاه ارزنده ای در تامین سرمایه شرکت های سرمایه پذیر در کلیه رشته های صنعتی دارد مقدماتی بود که مدیرعامل وقت شرکت در ابتدای گزارش به آن پرداخت.

بنا به گزارش قرائت شده شرکت های فولاد پارس آرین، مجتمع فولاد سازی نیزار، پارس گستر و شهرک صنعتی پارس از شرکت های سرمایه پذیر عمده مجموعه بوده و چشم انداز«معیار» رسیدن به یکی از شرکت های برتر در حوزه سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشورمان می باشد.

به گفته مدیریت، ترکیب پرتفوی شرکت نشانگر یک ترکیب ۹/۲ درصدی در بورس و ۱/۹۷ درصدی در شرکت های غیربورسی می باشد.

دبیر مجمع در بخشی از گزارش خود، عقد قرارداد با بازارگردان جهت بازارگردانی نماد معیار، ارتقای بازار پایه شرکت از نارنجی به زرد، اصلاح ساختار سازمانی متناسب با فعالیت شرکت، تغییر محل دفتر شرکت بعد از تغییر سهامدار عمده، پیشرفت فیزیکی ساخت شهرک صنعتی پارس گستر نیزار به میزان ۳۰ درصد، پیگیری جهت دریافت پروانه بهره برداری دائم شهرک صنعتی پارس گستر نیزار، تمدید جواز تاسیس شرکت مجتمع فولاد سازی نیزار پارس مرصاد، حصارکشی دیوارهای پیرامونی اراضی مربوط به شرکت مجتمع فولاد سازی نیزار پارس مرصاد را از اهم اقدامات انجام شده در سال مالی مورد گزارش خود برشمرد و تاکید نمود حضور سهامدار جدید و تیم ایشان برای سهامداران شرکت نویدبخش گردید که این شرکت با توان و قدرت بیشتری برای تعالی و توسعه خود قدم برخواهد برداشت.

در ادامه پس از قرائت گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت، توضیحات مدیرعامل ارائه و به سوالات سهامداران جزء شرکت که در جلسه حاضر بودند، پاسخ داده شد. بعلاوه آقای خالق از دکتر سید علیرضا عظیمی پور رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری معیار صنعت پارس و نماینده سهامدار عمده دعوت نمود تا محورهای اصلی برنامه های آتی شرکت را به اطلاع سهامداران برساند. دکتر عظیمی پور نیز یکی دیگر از چهره های شناخته شده بازار سرمایه کشور است که طی بیست سال گذشته مسئولیت هلدینگهای بزرگی را بعده داشته است. در سوابق وی می توان به مدیرعاملی شرکت کربن ایران با نماد شکربن و شرکت فناوری اطلاعات خوارزمی با نماد مفاخر اشاره نمود. همچنین وی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا بزرگترین هلدینگ صندوق بازنشستگی کشوری بوده است.

دکتر عظیمی پور ضمن تاکید بر اینکه شرکت اطلاعات خود را صرفا از طریق کدال به اطلاع سهامداران خواهد رساند. اعلام نمود که شرکت سرمایه گذاری معیار صنعت پارس در فصل جدید فعالیت خود و با توجه به عضویت در گروه ارزش برنامه های توسعه ای به شرح زیر را در دستور کار قرار دارد:

افزایش سرمایه

توسعه شرکت شهرکهای صنعتی پارس گستر نیزار

تعیین تکلیف پروژه مرصاد

سرمایه گذاری در طرحها و واحدهای صنعت فولاد

سرمایه گذاری در طرحهای فرآوری مواد معدنی

سرمایه گذاری در طرحهای دانش بنیان و مراکز نوآوری

ارائه خدمات مالی متنوع در بازار سرمایه و مالی کشور

ارتقای جایگاه شرکت در فرابورس

سکاندار جدیدمعیار صنعت در بخش پایانی اظهارات به تشریح آخرین دستاوردها و رویدادهای سال مالی جاری یعنی از مهر ماه ۱۴۰۰ تا روز برگزاری مجمع پرداخت و خاطر نشان کرد:

  • انتشار گزارش عملکرد سه ماهه اول سال مالی جاری در تاریخ ۱۸ دیماه ۱۴۰۰پیش از پایان مهلت قانونی، پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به معیار توسط گروه ارزش جهت توسعه فعالیتها، ایجاد پرتفو سهام با بهای تمام شده ۱۷۱ میلیارد ریال در تاریخ ۳۰/۹/۱۴۰۰ با ارزش روز ۲۳۷ میلیارد ریال، انعقاد قرارداد با بازارگردان سهم توسط سهامدار جدید، تجهیز دفتر اصلی جدید شرکت، طراحی جدید نشان تجاری معیار، بررسی فرصتهای جدید سرمایه گذاری، اخذ پروانه بهره برداری دائم توسط شرکت شهرکهای صنعتی، راه اندازی وبسایت اطلاع رسانی، خرید و راه اندازی سامانه امور سهام سهامداران از مهمترین فعالیت هایی بود که در جهت سامان بخشیدن به امور و فراهم نمودن زیر ساخت های مدنظر برای جهش توسعه در شرکت سرمایه گذاری معیار صنعت پارس به آن ها اقدام ورزیدیم.

ریاست مجمع در ادامه ورود سهامدار جدید یعنی گروه ارزش و جناب صمدی را به مجموعه اتفاقی مبارک و فرصتی مغتنم برای شرکت معیار صنعت پارس برشمرد و خاطر نشان کرد بدون شک با درایت سهامدار عمده و توان مدیریتی و برنامه های راهبردی که دکتر عظیمی نژاد مدنظر دارند شاهد اعتلا و پیشرفت همه جانبه این شرکت خواهیم بود.

رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، تعامل شایسته با اصحاب رسانه توسط کلیه ارکان شرکت برای پوشش خبری مجمع منجمله همکاری آقایان ارجمندی و یعقوبی بزرگوار، ارائه توضیحات تکمیلی دکتر عظیمی نژاد مدیرعامل جدید شرکت که از مدیران به نام و خوشفکر بازار سرمایه می باشد مبنی بر اجرای دکترین و برنامه های جدید برای تعالی شرکت، اهتمام تیم مدیریت جدید برای در نظر گرفتن شفافیت در کلیه امور، انتخاب اعضای جدید هیات مدیره، برنامه مدیریت ارشد برای افزایش سرمایه در سال مالی جدید با توجه به اینکه سرمایه فعلی شرکت کفایت ادامه فعالیت های شرکت اصلی و شرکتهای فرعی پروژه محور را نمی دهد. پاسخگویی دقیق به سوالات و ابهامات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت بر خط، تاکید جناب خالق رئیس مجمع مبنی بر رویکرد و روند نوینی که در شرکت با آمدن سهامدار جدیر  حکمفرما شده است و شرکت در بخش های معدن، فولاد، خدمات و فعالیت های دانش بنیان بسیار پرتوان تر در بازار سرمایه حضور خواهد داشت والبته حضور دلگرم کننده پیشکسوت  و از بزرگان بازار سرمایه کشورمان جناب صمدی در جلسه از نکات خواندنی مجمع بود که حیفمان آمدبه اسب قلم سپرده نشود.

ماموریت: شرکت سرمایه گذاری معیار صنعت پارس بعنوان مجموعه ای فعال در بخش های صنعت، معدن و خدمات با بکارگیری سرمایه انسانی شایسته، از طریق ایجاد و بهبود سبد سرمایه گذاری ها، ضمن پرداخت سود نقدی مستمر؛ دارایی های سهامداران را حفظ و ارتقاء می بخشد.

پیام هیات مدیره

بسیار مفتخر و خرسندیم که بار دیگر فرصت آن را یافتیم، گزارش عملکرد یکساله مجموعه کارمندان، کارشناسان و مدیران شرکت سرمایه گذاری معیار صنعت پارس (سهامی عام) که نتیجه اجرای سیاست های اعضای محترم هیات مدیره بوده است را خدمت سهامداران محترم ارائه نماییم. اعضای هیات مدیره نیز به نمایندگی از طرف کلیه کارکنان شرکت سرمایه گذاری معیار صنعت پارس، ضمن عرض خیرمقدم حضور سهامداران محترم، اعتماد ایشان را سپاس گفته و مراتب قدردانی خود را ابراز می نمایند.

در راستای حفاظت از امانت از سهامداران گرامی، هیات مدیره و مدیریت شرکت تمامی تلاش خود را جهت بهبود عملکرد شرکت بکار گرفته و با حفظ منافع سهامداران محترم، امانتداری را سرلوحه کار خود قرار داده است و در راستای تحقق این هدف، در استفاده بهینه از موقعیتهای موجود، ایجاد ارزش افزوده و تسریع در روند موفقیت سعی وافر نموده است. براین اساس گزارش حاضر دربرگیرنده اهم فعالیت های شرکت در جهت نیل به اهداف استراتژِ های شرکت است.

اعتقاد ما بر آن است که توجه سهامداران به عملکرد این دوره و ارائه نقطه نظرات خود در بهبود هر چه بیتشر و بهتر عملکرد دوره های آتی شرکت بسیار موثر خواهد بود و انتظار داریم با ارائه پیشنهاد سازنده خود، این مجموعه را یاری نمایند. هیات مدیره با تکیه بر الطاف خداوند متعال، امیدوار است که در سال جدید با تداوم حرکت در مسیر برنامه های راهبردی طراحی شده، انجام اصلاحات اساسی در ساختارهای مالی و عملیاتی بتواند منافع سهامداران گرامی را تامین نماید.

تاریخچه شركت سرمايه‌گذاري معيار صنعت‌ پارس (سهامي عام)

شركت سرمايه‌گذاري معيار صنعت‌ پارس (سهامي عام) در تاريخ ۰۳/۰۳/۱۳۸۵ تحت شماره ۲۷۱۵۹۸ در اداره ثبت شركت‌هاي تهران و در تاريخ در چارچوب قانون برنامه پنجم توسعه کشور در خصوص ارتقاء کیفی بازار سرمایه، در تاریخ ۱۶/۰۱/۱۳۸۹ بعنوان نهاد مالي بشماره ۱۰۷۷۴ نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت گرديد.

در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ سهام دار عمده شرکت سرمایه گذاری معیار صنعت پارس تغییر یافت و گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش با در اختیار داشتن بیش از ۵۰ درصد از سهام شرکت و بعنوان سهام دار عمده معرفی گردید. با توجه به فعالیت گسترده و فعال این گروه در بخشهای صنعتی و معدنی وظیفه تامین مالی و سرمایه گذاری در پروژه های صنعتی متنوع بعهده معیار می باشد.