دستاوردهاي درخشان مديري که فرصت ها و تهديدهاي بازار را بخوبي مي شناسد
دستاوردهاي درخشان مديري که فرصت ها و تهديدهاي بازار را بخوبي مي شناسد

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بهساز کاشانه تهران (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۱٫۳۰ در محل دانشگاه الزهرا، مرکز همايشهاي بين المللي دانشگاه الزهرا (س) تشکیل گردید

اقتصاد و بیمه – دکتر  قربانی نیا با تاکید بر اینکه سود خالص «ثبهساز»۱۹۱درصد رشد کرده ،اذعان کرد : در سال مالی مورد گزارش سود هر سهم با رشد ۹۰درصدی به حدود ۷۰ تومان رسیده و همچنین تعریف پروژه‌ها ۲۰۱درصد و اخذ پروانه ۱۰۷درصد افزایش پیدا کرده است.

دکتر قربانی نیا در ادامه به اهم اقدامات شاخص شرکت در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود : تحقق کامل آیتم‌های ریالی و متراژ، خرید دفتر مرکزی، ارتقای نماد به تابلو اول، اقاله قرارداد مشارکت فروش پروژه ونک، خرید ۴هزار مترمربع در پروژه علامه، اخذ کسب رتبه اول در بازده فروش در IMI۱۰۰، اضافه کردن استان همدان به محدوده جغرافیایی و بررسی استان‌های دیگر برای شرایط رقابتی از جمله اقدامات شاخص در سال گذشته بود.

مدیر شاخص و نمونه بازار سرمایه و صنعت ساختمان، همچنین تاکید کرد که در مقام مقایسه نوسانات قیمت نماد «ثبهساز» با شاخص بورس نیز حاکی از آن است که در طی بازه زمانی مشخص در حالی که بورس حدود ۵۲ درصد بازدهی داشته است شرکت افزون بر ۱۰۸ درصد بازدهی با یک عملکرد خیره کننده برای ذینفعان خود به ارمغان آورده است.

 

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بهساز کاشانه تهران (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۱٫۳۰ در محل دانشگاه الزهرا، مرکز همايشهاي بين المللي دانشگاه الزهرا (س) تشکیل گردید.

در این مجمع که بیش از ۷۹٫۴۶ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای  شاهين فارسي بود، که جنابان سيدحامد پوربخش  و مهدي بهداد  در مقام نظار اول و دوم و آقای  اميرمسعود قرباني نيا به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۰۹٫۳۰ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۳۰۰ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

دکتر مسعود قربانی نیا در ابتدای گزارش خود با تشریح تاریخچه و ترکیب سهامداران افزود: فعالیت اصلی شرکت، سرمایه گذاری و مشارکت در ساخت واحدهای مسکونی، اداری، تجاری و ایجاد شهرک های صنعتی بوده و تا کنون «ثبهساز» موفق به تکمیل ۵۵ پروژه بزرگ با زیربنای بالغ بر ۳۵۰.۰۰۰ متر مربع گردیده است.

 

مدیرعامل با دیسیپلین و برنامه محور صنعت کشورمان در ادامه به ارائه تحلیلی جامع و نو از شرایط اقتصادی کشور عزیزمان، وضعیت صنعت مسکن و سهم مسکن در اقتصاد ملی پرداخت و اضافه کرد: ما به حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکونی و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سال نیازمندیم که با توجه به تعداد پرونده های صادرشده در کل کشور می توان گفت در بازه زمانی سال های ۸۹ تا ۹۲ این آمار بالاترین ودر بازه زمانی سال های گذشته به پایین ترین رقم رسیده است وی در مورد پرونده های صادره در تهران نیز تاکید کرد که این نسبت در پایتخت نیز طی دو سه سال گذشته افت داشته است.

 

به گفته وی این تحلیل های دقیق حاکی از آن است که براساس آمار تا سال ۱۴۰۵ کمبود عرضه مسکن وجود خواهد داشت و این نشان می دهد که نیاز به ساخت مسکن از بازار بسیار خوبی در سالهای آتی مواجه خواهد بود.

ارائه توضیحاتی پیرامون پروژه های متعدد شرکت و نحوه بهره برداری از فناوریهای مدرن و نوین در پروژه های اجرائی شرکت منجمله؛ استفاده از سقف های وافل ، عایق های الاستومری تاسیسات، عایق های صوت و حرارت، بلوکهای سبک- وال کریت – بهره برداری از تجهیزات سرمایشی و گرمایشی نوین، استفاده از سیستم BMS، جاروبرقی مرکزی، چراغ های LED هوشمند، تجهیزات آشپزخانه ، آیفون های هوشمند و …از ویژگی های ممتاز واحدهای در حال ساخت یا پایان گرفته «ثبهساز» می باشند.

دکتر قربانی نیا در مورد عملکرد مالی شرکت در بازه زمانی سال قبل‌تر و مقایسه آن با سال مالی گذشته نیز تصریح کرد: درآمدهای عملیاتی با ۲۸۰٫۵ درصد ، سود خالص با ۱۸۹٫۳۸ درصد و سود هر سهم با ۱۹۰ درصد رشد، یک روند صعودی را نشان می دهند.

به گفته وی عملکرد سرمایه گذاری شرکت نیز حاکی از آن می باشد که در شاخص های درآمدی و وضعیت های تحقق شاخص های متراژی نیز «ثبهساز» روندی رو به رشد را طی کرده بطوری که طبق برنامه های محقق شده پروژه های تعریف شده از ۱۲۰ هزار متر به ۲۴۱٫۸۸ متر که درصد تحقق ۲۰۱٫۵ درصدی را نشان می دهد و دراخذ پروانه تحقق ۱۰۷٫۳ درصدی برنامه ها و در انعقاد قرارداد با ۲۱۰ درصد تحقق یک عملکرد درخشان حاصل گردیده است.

همچنین از لحاظ جایگاه سود خالص و درآمد این شرکت توانسته است در بین شرکت های هم گروه ها رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

 

به گفته مدیرعامل شرکت، مقایسه نوسانات قیمت نماد «ثبهساز» با شاخص بورس نیز حاکی از آن است که در طی بازه زمانی مشخص در حالی که بورس حدود ۵۲ درصد بازدهی داشته است شرکت افزون بر ۱۰۸ درصد بازدهی با یک عملکرد خیره کننده برای ذینفعان خود به ارمغان آورده است.

شایان ذکر است در مقام مقایسه P/E شرکت بهساز کاشانه در میان شرکت های فعال هم گروه در بورس و در حالی که میانگین این صنعت بیش از ۱۰ درصد می باشد «ثبهساز» توانسته است کمتر از نصف این رقم و حدود ۵/۴ درصد به خود اختصاص دهد.

مدیر برجسته بازار سرمایه کشورمان همچنین خاطر نشان کرد ما در ساخت پروژه های خود همواره به جزئیات و تامین رفاه حداکثری مشتریان اهتمام ویژه داشته ایم بطوری که با هدف گذاری ۷۰ درصد رضایتمندی و تکرار پذیری خرید، بحمداله این هدف را شکسته و اکنون این درصد به ۷۳ درصد رسیده است.

دکتر قربانی نیا در مقایسه تحقق شاخص های متراژی سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ نیز تبیین داشت که در تعریف پروژه ۱۱۸ درصد و ایضا در اخذ پروانه و اجرای پروژه ها عملکردی موفق داشته ایم.

وی در مقام مقایسه تحقق شاخص های ریالی نیز تصریح کرد که در این زمینه نیز با شکستن رکوردهای پیشین خود طی ۳ ماه اول سال جاری توانستیم کارنامه ای ممتاز در فروش و سودآوری کسب کنیم.

نمونه هایی از پروژه های موفق در دست اقدام شرکت را می توان به دو پروژه آفتاب گیلان در ۲۲ هکتار در کیانشهر گیلان و پروژه علامه با ۴۰۰۰ متر مربع در سعادت آباد تهران، پروژه ۶۰۰۰ متری مروارید تهران در یوسف آباد و پروژه ۴۰۰۰ متر مربعی شاهین شمالی برشمرد.

مدیرعامل برجسته و موفق شرکت بهساز کاشانه در ادامه با اعلام اینکه؛ ۵۷درصد از پروژه‌ها (برمبنای زمین) در تهران تعریف گشته و  ۸۴درصد از پروژه‌های در دست اجرا در تهران و همچنین در استان البرز هم پروژه‌‌هایی در دست اجرا می باشد افزود: گسترش بازارهای فروش، ارائه محصولات و خدمات جدید، تغییر اساسی در روش‌های تولید محصولات و بهبود کیفیت، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بهبود روش‌ها و به‌کارگیری فنون مدیریت نوین، کسب شرایط رقابتی، توسعه منابع انسانی و … از جمله برنامه‌های آتی و اقدامات در دست اجرا هستند.

وی افزود : در راستای تعالی و هر چه بهتر شدن عملکرد «ثبهساز» برای حل موضوع تاخیر در اجرای پروژه‌ها و عدم تحویل به‌موقع ملک به خریداران، معیارهای سخت‌گیرانه‌ای برای انتخاب شریک تدوین گردید و دستورالعمل‌ها و بازدیدهای تخصصی از املاک صورت گرفته و جرائم سنگینی در تعهد شرکا گنجانده شد و از شرکا، بانک اطلاعاتی تهیه‌ گردید.

این مدیر نخبه کشورمان درادامه خاطرنشان کرد:مدل‌سازی اطلاعات ساختمان به‌صورت BIM، روش نوین گودبرداری و پایدارسازی، استفاده از سقف‌های نوین، استفاده از عایق‌های الاستومری و عایق‌هایی صوتی و حرارتی، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی با رده انرژی A و…از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت در بخش‌های طراحی و فناوری نوین بوده است.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره «ثبهساز» در بخش پایانی گزارش خود با اعلام برنامه های آتی و اقدامات در دست اقدام گفت: گسترش بازارهای فروش محصولات، صرفه جویی در هزینه ها، تغییرات اساسی در روش های تولید محصولات و بهبود کیفیت و بهبود روش ها و به کارگیری فنون مدیریت نوین کسب شرایط رقابتی، توسعه منابع انسانی از جمله راهبردها و سیاستهایی است که با توجه به تدوین و اجرائی شدن برنامه های کوتاه مدت- میان مدت و بلندمدت درحال پیاده سازی و تکمیل این برنامه در سال های آتی می باشیم.

استقبال خوب سهامداران در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان ، برگزاری مجمع در نهایت نظم، همکاری کلیه ارکان شرکت و میزبانی شایسته از کلیه ذینفعان، گزارش مبسوط و جامع دکتر قربانی نیا پیرامون تحلیل و وضعیت اقتصادی و شرایط حادث بر صنعت مسکن، اعلام کسب موفقیت های متعدد در تعریف پروژه- عقد قرارداد و تکمیل پروژه ها، تبیین دستاوردهای عملکردی مثبت در سال مالی گذشته، تایید حسابهای شفاف و کلین جناب خورشیدی معاون مالی مجرب شرکت توسط بازرس قانونی و حسابرس، ارائه توضیحات تکمیلی دکتر مهدی بهداد و دکتر قربانی نیا، پاسخگویی دقیق و مستند به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط، ارائه توضیحات مدیر شماره یک مالی شرکت پیرامون بندهای حسابرسی، تقدیر ویژه دکتر فارسی ریاست مجمع و نمایندگان سهامدار عمده از عملکرد ستودنی و افتخار آفرین دکتر قربانی نیا و پرسنل متعهد و متخص شرکت در کسب توفیقات و دستاوردهای متعدد، تبیین اینکه ۱ میلیون متر مربع زمین جهت پروژه ها در اختیار شرکت است، تکلیف مجمع برای مولد سازی اموال راکد، اعلام عملکرد درخشان «ثبهساز» در سه ماه اول سال جاری به نسبت سال قبل و نهایت تعامل و همکاری با اصحاب رسانه و خبرنگاران جهت پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود که حیفمان آمد به اسب قلم سپرده نشود.

خلاصه برخی از اقدامات شاخص شرکت در سال ۱۴۰۱

– تحقق کامل آیتم های ریالی و متراژی برنامه سال مالی ۱۴۰۱

– خرید ساختمان و استقرار در دفتر مرکزی جدید شرکت

– ارتقا نماد شرکت ازتابلوی دوم بورس به تابلوی فرعی بازار اول

– اقامه قرارداد مشارکت و فروش پروژه ونک تهران

– تعریف و انعقاد قرارداد مشارکت در پروژه آفتاب گیلان (لسکوکلایه) و عملیاتی نمودن یکی از املاک بزرگ غیرمولید شرکت

– خرید ۴۰۰۰ متر مربع زمین در پروژه علامه تهران که منجر به مالکیت صد درصدی زمین پروژه بنام شرکت ثبهساز کاشانه تهران گردید.

– کسب رتبه اول «شاخص بازده فروش» در بین شرکتهای ساختمانی از سازمان مدیریت صنعتی کشور IMI100

– اخذ لوح و نشان اشتهار یک ستاره از پنجمین جشنواره ملی صنعت سلامت محور در بین ۱۰۰ مجموعه تراز اول کشور

– دریافت تقدیرنامه ۲ ستاره از دبیرخانه جایزه ملی تعلی و پیشرفت- سال ۱۴۰۱

– اخذ گواهینامه مدیریت یکپارچه کیفیت IMS (ISO45001: 2018 , ISO14001:2015, ISO9001:2015)

– اضافه نمودن استان همدان به محدوده جغرافیایی فعالیت شرکت در راستای استراتژی های مصوب

– تشکیل کمیته مدیریت پروژه و پایش مستمر پیشرفت پروژه ها

– جاری سازی رویکرد استفاده از محصولات نوین در پروژه ها

اهم برنامه های آتی هیات مدیره

– گسترش بازارهای فروش محصولات و تنوع بخشی به شیوه های فروش

– تولید و ارائه محصولات و خدمات جدید

برنامه های آتی شرکت با توجه به تحریم ها و محدودیت های تجاری

شرکت بر استفاده از محصولات داخلی، هم افزایی با شرکت های داخلی و رعایت اصول اقتصاد مقاومتی تاکید فراوان دارد . با توجه به مصرف حداکثری از محصولات داخلی و مطابق مفاد و متن قراردادهای مشارکت و پیمانکاری، شرکت در تمام مراحل ساخت و نظارت مستقل و همه جانبه ای بر کیفیت مصالح و ساخت پروژه ها دارد. همچنین در راستا شرکت با سخت گیری بسیار و به ندرت مجوز استفاده از محصولات خارجی را فقط در شرایطی صادر می نماید که هیچگونه مشابه داخلی با کیفیت مورد انتظار شرکت وجود نداشته باشد.