گروه صنعتی ملی و راهبردهایی از جنس توسعه با مدیریتی کاردان
گروه صنعتی ملی و راهبردهایی از جنس توسعه با مدیریتی کاردان
افزایش سود عملیاتی از مبلغ ۲۳۴/۲۸۶ میلیون سال 1399 به مبلغ ۴۳۱/۰۲۶ میلیون در سال 1400 و ارتقاء سود خالص از مبلغ ۲۳۴/۳۳۱ میلیون سال 1399 به مبلغ ۴۱۸/۰۲۶ میلیون در سال 1400 در شرکت اصلی و رشد درآمدهای عملیاتی از مبلغ ۲/488/۴۸۶ میلیون در سال 1399 به مبلغ ۳/۰۵۸۲/۲۲۶ میلیون در سال 1400 در حسابهای تلفیقی که منتج به کسب سود خالص پس از کسر مالیات به مبلغ 855/565 میلیونی در پایان سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ شده است در کنار حل و فصل و پیگیری بسیاری از پرونده های خصوصی ، برنامه ریزی برای توسعه و تعالی مجموعه اعم از سطح بندی و بازسازی فروشگاه ها ، عقد قرارداد با شرکت ها و موسسات بزرگ برای تامین کفش های مورد نیاز آنها و راه اندازی فروشگاه اینترنتی از جمله راهبرهایی بوده است که شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی ملی با پرچم داری کفش ملی و سکانداری مهندس ذبیح مرادپور مدیر با دیسیپلین و برنامه محور، در سال مالی مورد گزارش موفق به حصول آن گردیده و عملکرد سود خوبی را برای سهامداران و ذینفعان ارمغان آورده است.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سرمايه گذاري گروه صنعتي ملي (سهامی‌عام) مورخ ۲۹/۰۳/۱۴۰۱ در محل ضلع غربي مجموعه ورزشي آزادي برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۷۴/۷۹ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای حسن تاجيک بود، که خانم نرگس يزدانيان و آقای حميد فهيمي در مقام نظار اول و دوم و آقای ذبيح مرادپور به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۰ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۱,۶۲۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

مهندس ذبیح مرادپور سکاندار گروه سرمایه گذاری صنعتی ملی بعد از یکسال و نیم حضور توانست این شرکت را از کوه زیان به قله صعود برساند و نویدبخش آن باشد که با اجرای طرح های مدنظر در عملیاتی ساختن راهبردها این گروه بتواند جایگاه ارزشمند خود را در بازار کشور بار دیگر تصاحب کند. مهندس مرادپور در ابتدای گزارش خود با تشریح تاریخچه ای از گروه سرمایه گذاری ملی اظهار داشت هم اکنون ۵ شرکت زیرمجموعه گروه می باشد که ۳ شرکت در حال تصفیه می باشد و دو شرکت بصورت کامل فعال هستند. به گفته وی دو شرکت باقی مانده یکی شرکت مدیریت و توسعه ملی و دیگری کفش ملی است که با بیش از نیم قرن سابقه حضور درخشان، یک برند محبوب نوستالوژیک ومعتبر می باشد که هم اکنون زیرمجموعه سرمایه گذاری گروه صنعتی ملی قرار دارد.

مهندس مرادپور همچنین در مورد کفش ملی اظهار داشت که این شرکت به عنوان یکی از شرکت های فعال گروه توانست در سال سخت اقتصادی ۱۴۰۰، مبلغ ۴۸۱/۵۷۱ هزار میلیون سود حاصل کند که عملکردی چشمگیر و قابل تامل می باشد و با توجه به سود حاصل شده، ۷۱ درصد سود تقسیم گردید.

مدیرعامل «وملی» با تبیین اینکه در بخش عمده ای از سال ۱۴۰۰ فروشگاه ها به علت دستور ستاد مبارزه با کرونا تعطیل بودند و در کنار آن تعطیلی مدارس و کاهش قدرت خرید مردم باعث گردید که کاهش فروش را از لحاظ درصدی شاهد باشیم متذکر گردید که خوشبختانه با سیاست ها و برنامه هایی که مدنظر قرار دادیم و با فروش اینترنتی و فروش سازمان و همچنین افزایش فروش و پیدا کردن مشتریان جدید توانستیم در درآمدهای عملیاتی ۳۰ درصد ، در سود عملیاتی ۱۲۹ درصد و در سود خالص ۱۱۸ رشد داشته باشیم و نرخ بازده دارائی ها را از ۸ درصد به ۱۴ درصد برسانیم.

به گفته وی در شرکت مدیریت و توسعه ملی نیز که یکی از شرکتهای زیرمجموعه بوده و بیشتر در حوزه املاک و بازرگانی فعالیت دارد در سال ۱۴۰۰ سود خالص ۷۶۴/۲۰ میلیونی حاصل شد که با توجه به این مبلغ نسبت سود تقسیم شده به سود انباشته حدود ۸۱ درصد گردید.

مهندس مرادپور در فرازی دیگر از گزارش خود و پیرامون بهترین برنامه های سال جدید خاطر نشان کرد که با سطح بندی فروشگاه ها در چهار گرید (C,B,A,+A) و بازسازی فروشگاه ها براساس اولویت کلید خورد و مصمم هستیم با شکیل و امروزی کردن فروشگاه ها در صدد باشیم که مشتریان با اقبال بیشتری به فروشگاه ها مراجعه کنند. به گفته این مدیر خوش فکر با توجه به اینکه ۲۴۰ فروشگاه و چندین انبار در کل کشور متعلق به این مجموعه می باشد در طی این چندماه سعی کردیم تا با بهسازی سیستم های اطلاعاتی خود بتوانیم موجودی در فروشگاه ها و انبارها را به هم وصل کنیم تا مدیریت و کنترل بهتری روی کالاها وجود داشته شد که بحمداله سیستم نرم افزاری مجموعه فروشگاهی کفش ملی نیز به روزرسانی شده و فروشگاه ها به یکدیگر متصل گردیده اند که این امر نتایج بسیار خوبی داشته باشد. همچنین این موضوع باعث شده تا رسوب انبار و دوره گردش کالا در شرکت تا حد چشمگیری کاهش یابد.

به گفته وی تا پایان سال ۱۴۰۱، ۴۰ فروشگاه دارای اولویت مجدد بازسازی خواهند گردید که مطمئنا این رویکرد باعث افزایش سود شرکت برای سهامداران خواهد گردید.

مهندس مرادپور در ادامه با تصریح اینکه کفش ملی معادل یک درصد از سهم بازار را در اختیار دارد اضافه کرد تنوع در سبد کالا در دستور کار این شرکت قرار گرفته و شبکه نماینددگی های کفش ملی توسعه می یابد و همچنين با تصويب هيات مديره بر آن هستيم تا يك واحد صادرات در مجموعه ايجاد كنيم.

تبلیغات برندینگ، بازاریابی و فروش اینترنتی از برنامه های سال جاری وملی به شمار می رود و به همین منظور فروشگاه های دیجیتالی کفش ملی نیز ایجاد شده است و شركت مصمم هست كه به تولید مشارکتی در بحث پاپوش وارد شود.

مهندس مرادپور در بخش پاياني گزارش خود با اعلام اينكه مذاكرات اوليه براي صادرات كفش به كشورهاي عراق و سوريه صورت پذيرفته است پيرامون چالش اصلي مجموعه خاطرنشان كرد كه چالش اصلی شرکت مشکلاتی از نوع مالکیت و مدیریت املاک بوده به طوری که در این مساله سازمان حقوقی برای تعیین تکلیف املاک تشکیل شده تا پرونده‌های ناشی از این موضوع در سیستم قضایی پیگیری شود كه نهايي شدن پرونده هاي حقوقي و تعيين تكليف املاك و ساختمانهايي كه بعضا از قبل انقلاب در مجموعه اضافه شده و مدارك دقيق سندي ندارند باعث خواهد شد كه گروه هر چه زودتر نسبت به مراحل افزايش سرمايه اقدام كند.

رعايت دقيق پروتكل هاي بهداشتي،حضور چشمگير سهامداران در مجموعه ، برگزاري مجمع گروه براي اولين بار در محلي غير خود شركت، حضور مديران ارشد و معاونين گروه در جلسه، گزارش مستدل و جامع مديرعامل، پاسخگويي شفاف و دقيق به تمام سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط، تبيين برنامه ها و راهبرد مديريت ارشد براي تحول بخشي به عملكرد شركت در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، تاكيد بر اينكه فروشگاه ها از خاني آباد تا وليعصر براي اقبال مشتريان بازسازي شده و مي شوند، اعلام اينكه ۲۴۰ فروشگاه كفش ملي در كشور مشغول به فعاليت هستند، برگزاري مجمع فوق العاده جهت انطباق اساسنامه شركت با اساسنامه مورد تاييد سازمان بورس و اوراق بهادار، تاکید مدیرعامل کنونی گروه صنعتی ملی مبنی بر اینکه بخش اعظمی از موفقيت ها در کسب سود حاصل شده نتیجه تلاشهای دکتر نصیری مدیرعامل وقت و جناب سلطانی مدیر عامل کفش ملی بوده است ، اعلام اينكه كفش ملي در دهه ۹۰ بيش از ۵۰ ميليون كفش فروخته شده است، تصويب دراختيار گذاشتن بخشي از كفش هاي رسوب شده در انبارها به بهزيستي، كميته امداد و سازمانهاي ديگر در راستاي ايفاي مسئوليت اجتماعي و تبليغ براي گروه و حتي بستن قرارداد پيرو اين كمك ها، تاكيد مديرعامل و توجه ويژه اش به مبحث برندينگ و تبليغات موثر، تبیین تحول جدی در عملکرد (( وملی )) طی حضور ۶ ماهه دکتر ذبیح الله مرادپور ، تعامل اركان شركت با اصحاب رسانه و نهايت همكاري مديریت  و کارشناسان فرهیخته روابط عمومي ، براي پوشش خبري مجمع از نكات خواندني بود كه حيفمان آمد به رشته تحرير در نيايد.

سخنی با سهامداران محترم

گروه صنعتی ملی و شرکت کفش ملی به عنوان یکی از شرکتهای مهم گروه از نمادهای اصیل و قدیمی تولید ملی و در صورت موفقیت پیش رو در راستای اقتصاد مقاومتی است. ظرفیت های بالقوه این مجموعه برغم بی مهري ها مشکلات آن به حدی زیاد و چشمگیر است که در صورت همت مدیران و پرسنل و همراهی و حمایت کلیه ذینفعان بویژه سهامداران محترم و راهبری صحيح – به جایگاه شایسته خود در صنعت و تجارت کشور دست خواهد یافت

 

برای دستیابی به جایگاه اصلی گروه صنعتی می باید وضعیت موجود و مشکلات را به دقت شناسایی کرد و براساس موقعیت فعلی مجموعه، برنامه ریزی و اقدامات کارساز در دستور کار قرار گیرد.

 

مهمترین تلاش گروه صنعتی ملی در چند ماه اخیر این بوده است که وضعیت موجود را آسيب شناسی نماید و در نهایت شفافيت و صراحت، کلیه مشکلات و معضلات و بعضا بحران ها را شناسایی و به ذينفعان به ویژه سهام داران منعکس نموده و سپس با کمک ایشان در جهت اصلاح و بهبود فرایندها و رفع بحران ها و مشکلات اقدام نماید.

 

هرچند که خود را بی نقص نمی انگاریم اما صداقت را اصلی ترین سرمایه خود می دانیم که خواهد توانست هر سازمانی را به سر منزل مقصود برساند چرا که ما ابتدا باید بپذیریم مشکلاتی هست تا در جهت رفع آن اقدام کنیم.

 

در همین راستا تلاش شده است تا زیرساختهای مناسب برای نیل به شفافیت در مجموعه فراهم شود. پیاده سازی نرم افزارهای یکپارچه مدیریتی، شناخت و اصلاح فرایندها و همچنین انبارگردانی دقیق در سراسر مناطق کشور گامهای موثری بر این مسیر بوده است.

 

علاوه بر شفاف سازی به ویژه در حوزه های مالی، براساس بررسی ها و آسیب شناسی و اولویت بندی های انجام شده سه هدف اصلی دیگر برای سال آتی تعیین شده است که عبارتند از توانمندسازی و توسعه منابع انسانی، استقرار سیستم های نوین برنامه ریزی و کنترل و مدیریت.

 

برنامه های آتی هیات مدیره گروه صنعتی ملی

 

گروه صنعتی ملی شرکتی است پیشرو، یادگیرنده، رشد یابنده، مشارکت جو، مرجع و معتبر، دست یافته به جایگاه ممتاز و صنعت کفش و پوشاک ایران، شناخته شده در منطقه، برخوردار از وجدان کاری، انضباط، روحیه تعاون و سازگاری اجتماعی، دارای فرهنگ مشتری مداری و نظام پایش مدام کیفیت، متعهد به نظام اسلامی و شکوفایی ایران و متعهد به شعار مترقی توجه به اشتغال و تولید ملی و دارای سهم مناسب و رو به رشد در پوشاک داخلی و بازار کفش با هدف ارتقاء در رتبه صنعت کفش و پوشاک است.

 

در حوزه توسعه فروش

 

–         بازسازی فروشگاه های منتخب کفش ملی

 

–        بهینه سازی موقعیت فروشگاه ها از طریق جابجایی فروشگاه ها

 

–        توسعه نمایندگی و فروش توکن فروشگاه های جدید

 

–        توسعه سبد کالا و تنوع محصول

 

–        بهبود روش قیمت گذاری محصول کفش ملی

 

–        اصلاح روش قیمت گذاری محصولات کفش ملی

 

–        گریدبندی فروشگاه ها

 

–        بازسازی فروشگاه های گرید A و A+

 

–        ساماندهی نمایندگی ها

 

–        جمع آوری و فروش کالاهای رسوبی

 

–        توزیع متناسب با رنگ و سایز

 

–        امکان سنجی و ایجاد فروشگاه های جدید

 

بهبود کسب و کار

 

–        تحقیقات بازاریابی

 

–        توسعه سیستم مدیریت پروژه سازمانی EPM

 

–        تدوین و مستندسازی استاندارد کیفیت محصولات

 

«گزارش تکمیلی به زودی در وب سایت و نشریه»