حمایت از مادران باردار، شیرخواران و کودکان در مناطق محروم
حمایت از مادران باردار، شیرخواران و کودکان در مناطق محروم
به همت بنیاد ١۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام و مشارکت وزارت بهداشت، تفاهمنامه ارتقای امنیت غذایی مادران باردار، شیرخواران و کودکان در مناطق محروم کشور به امضا رسید.

به گزارش برنا؛ صبح امروز در مراسمی با حضور مدیران عامل بنیاد ۱۵خرداد، گروه دارویی برکت، معاون و جمعی از مدیران وزارت بهداشت و رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی آیین امضای تفاهمنامه طرح “مثبت سلامت” در محل ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد.

مدیرعامل بنیاد ١۵ خرداد در این مراسم گفت: مایه مباهات است که در حوزه امنیت تغذیه‌ای پیشگام شدیم و این مسئله همواره جزو دغدغه‌های ستاد اجرایی فرمان امام بوده و امیدوارم در سال آینده جشن نتایج درخشان این طرح را بگیریم.

حمیدرضا علیان‌زادگان افزود: تفاهمی که امروز امضا میشود یک تفاهم چهارجانبه بین بنیاد ۱۵ خرداد، وزارت بهداشت ، گروه دارویی برکت و انستیتو تحقیقات تغذیه است و بنیاد ١۵ خرداد نقش ارزیابی را در این طرح دارد.

وی با اشاره به اینکه مادران باردار، شیرخواران و کودکان زیر ۵ سال در این طرح به عنوان هدف تعریف شده‌اند  و این طرح به صورت فاز به فاز اجرایی خواهد شد، گفت: ارائه ساشه دارویی به صورت پایلوت ابتدا در منطقه سیستان و بلوچستان به اجرا در می‌آید و سپس در کل کشور تعمیم داده خواهد شد.

مدیرعامل ۱۵ خرداد خاطرنشان کرد: حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در فاز اول ٣ میلیارد تومان است.

علیان‌زادگان با اشاره به اینکه انجام این ارزیابی‌ها براساس مجوز کمیته اخلاق وزارت بهداشت انجام می‌شود، ادامه داد: در مراحل اولیه از افرادی که این ساشه‌های دارویی را دریافت می‌کنند رضایت‌نامه دریافت می‌شود و آنها می‌دانند که در یک پروسه مطالعاتی قرار دارند.

وی افزود: هدف ازاین طرح شناسایی چالش‌ها و تأمین امنیت غذایی در مناطق محروم کشور است ، تمام این ساشه‌های دارویی در گروه دارویی برکت تولید شده و در صورت مؤفقیت‌آمیز بودن این دارو در رژیم غذایی افراد شناسایی شده قرار میگیرد و در نهایت در پوشش سراسری کشور نیز گسترش خواهد یافت.

معاون بهداشت وزیر بهداشت نیز دراین مراسم گفت: تأمین امنیت غذایی کاری است که در کشور مغفول مانده بود و اقدام ستاد اجرایی فرمان امام برای ورود به این حوزه، اقدامی استراتژیک و اساسی است..

کمال حیدری افزود: سرمایه‌گذاری برای محروم‌ترین مناطق و محروم‌ترین اقشار کشور ، قطعا پرسودترین کار است و ان‌شاالله سود این سرمایه برای بانیان آن دارای برکت باشد.

معاون بهداشت ادامه داد: دغدغه امنیت غذایی را می‌خواهیم در حوزه مکمل‌های غذایی برای قشرهایی مانند کودکان شیرخوار برطرف کنیم و این یک حرکت بزرگ و گام اساسی برای فردای این سرزمین است.

در پایان این مراسم تفاهمنامه بین مدیران عامل بنیاد ۱۵ خرداد ، گروه دارویی برکت ، وزارت بهداشت و انستیتو تحقیقات تغذیه امضا شد.