حضور سفیر ترکیه در هلال‌احمر براى قدردانى از حس نوع‌دوستی ایرانیان/ دریا اورس: مردم ایران در سخت‌ترین روزها به کمک ما آمدند
حضور سفیر ترکیه در هلال‌احمر براى قدردانى از حس نوع‌دوستی ایرانیان/ دریا اورس: مردم ایران در سخت‌ترین روزها به کمک ما آمدند

سفیر ترکیه در ایران امروز به دیدار رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان آمد و از همراهی و کمک‌های مردم ایران به زلزله‌زدگان ترکیه قدردانی کرد

اقتصاد و بیمه – سفیر ترکیه در ایران امروز به دیدار رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان آمد و از همراهی و کمک‌های مردم ایران به زلزله‌زدگان ترکیه قدردانی کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ سفیر ترکیه در ایران در این دیدار گفت: بلافاصله بعد از وقوع زلزله در ترکیه، تیم های امداد و نجات هلال‌احمر و برخی موسسات نظامی و غیر نظامی و دولتی ایران به ترکیه و با اقدامات امدادونجات، جان تعداد زیادی از مردم ما را نجات دادند.

وی ادامه داد: ایران یک بیمارستان صحرایی در شهر ادیامان دایر کرد و به کمک مردم ما شتافته است.

دریا اورس با قدردانی از اظهار همدردی و اعلام تاسف و تاثر ایرانیان به زلزله‌زدگان ترکیه، ادامه داد: کمک های ایران به مردم زلزله‌زده ترکیه برای ما فراموش نشدنی است.

سفیر ترکیه در ایران توضیح داد: امیدواریم خداوند روز بد به مردم ایران نشان ندهد. کشورهای ما حادثه خیز است و ما باید پیش از وقوع زلزله اقدامات مناسب را انجام دهیم. این زلزله خیلی مهیب بود و باعث تخریب دو شهر بزرگ ترکیه شد.

دریا اورس خاطرنشان کرد: به دلیل بزرگی و وخامت این فاجعه عظیم، جامعه بین المللی به سمت ما گسیل شدند که نشان از همبستگی انسان‌هاست. ترکیه با وجود اینکه خودش مشغول امدادرسانی به زلزله‌زدگان است به سوی کمک به زلزله زدگان سوری هم شتافته است.

وی توضیح داد: رئیس جمعیت هلال احمر ایران به منطقه زلزله زده ترکیه آمد و از نزدیک شرایط سخت زلزله‌زدگان را دید ما هم در اینجا مراتب قدردانی و تشکر و سپاسگزاری وزارت خارجه ترکیه و رئیس جمهور ترکیه و مردم فاجعه دیده ترکیه را به شما اعلام می‌کنیم. از اینکه در این روزهای سخت در کنار ما بودید سپاسگزاریم.

اورس گفت: همجواری ایران و ترکیه خیلی مهم است و روابط ایران و ترکیه را همیشه در سطح مطلوبی نگه می داریم. بین مردم دو کشور هم روابط گسترده ای وجود دارد. ترکیه و ایران هم‌کیش و آئین هستند و وابستگی‌های تاریخی با هم دارند.

وی با اشاره به اینکه تیم های امدادرسانی زیادی از گوشه گوشه دنیا حتی کشورهایی که با ما رابطه صمیمانه ای نداشتند به کمک ما آمدند، افزود: قدامات ایران در ترکیه، شایسته قدردانی بیشتری از سوی ماست. هر انسانی که هنوز انسانیت خودش را از دست نداده باشد، در هر گوشه جهان اتفاقی بیفتد، درد را در قلبش احساس می‌کند.

سفیر ترکیه توضیح داد: باید با عبرت گرفتن از این حوادث، اقداماتی انجام دهیم که زیربناهای مناسبی برای مردم ایجاد کنیم تا بار دیگر این حادثه‌ها تکرار نشود.

وی گفت: این اقدامات هلال احمر ایران برای زلزله زدگان ترکیه اقدامی است که نمی‌توان آن را وصف کرد. این فداکاری اقدامی عجیب و غریب است و صمیمانه از آن تشکر می‌کنیم.

سفیر ترکیه افزود: کمک رسانی‌ها به مردم زلزله زده باید تا مدت ها ادامه پیدا کند. بعد از این باید برای این اتفاقات پیش بینی نشده، برنامه ریزی کنیم و ساختمان سازی‌های پیشرفته و ضد زلزله بسازیم تا بار دیگر سوگوار نشویم.

وی در پایان تاکید کرد: رابطه دوستانه و برادرانه دو کشور ایران و ترکیه بی نظیر و الگوی سایر کشورها است.