حرکت مستمر شرکت پلی پروپیلن جم به سوی تعالی، رشد و شکوفایی ایران اسلامی
حرکت مستمر شرکت پلی پروپیلن جم به سوی تعالی، رشد و شکوفایی ایران اسلامی
افزایش 42 درصدی فروش، رشد 51 درصدی سود عملیاتی، ارتقاء 116 درصدی سایر درآمدهای عملیاتی و افزایش 128 درصدی سود خالص که منجر به کسب سود خالص 48 هزار و 384 میلیاردی شده است در کنار کسب سهم 32 درصدی از بازار پروپیلن کشور، سهم 47 درصدی از بازار کوپلیمر، شکستن رکورد تولید و صادرات 27 میلیون دلاری در سال سخت اقتصادی تنها گوشه ای از دستاوردها و توفیقات درخشان مهندس حمید مرادی و تیم مدیریت توانمند و کاردان او در شرکت پلی پروپیلن جم طی سال 1400 بوده است که بایست به این تیم مدیریت موفق برای کسب این توفیقات تبریک گفت و به احترام کلاه از سر برداشت، خداقوت.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت  پلي پروپيلن جم (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۵  در محل سالن همايش و جلسات هتل المپيک تشکیل گردید.

در این مجمع که با حضور ۹۰/۷۷ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای بهروز خالق ويردي به نمايندگي از شرکت پتروشيمي جم بود، که جنابان مهرداد فصيحي به نمايندگي از شرکت پتروشيمي جم و محمدرضا دبيري به نمايندگي شرکت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي کشوري  در مقام نظار اول و دوم و آقای حميد مرادي به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۰ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۷۵۰/۲۴ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

ﻣﻬﻨﺪس ﺣﻤﯿﺪ ﻣﺮادی در ابتدای گزارش خود با تشریح اینکه شرکت پلی پروپیلن جم(JPPC) تولیدکننده۳۰۰،۰۰۰ تن در سال انواع گریدهای پلی پروپیلن با نام تجاری”JAMPILEN” و با بالاترین کیفیت با تکیه بر فن آوری منحصر به فرد Spheripol می باشد افزود: شرکت پلی پروپیلن جم قادر به تولید بیش از۱۲۰ نوع گرید با هدف پوشش تمامی کاربردهای پلی پروپیلن در بازار ایران و جهان می باشد. وی اضافه کرد در یک مساحت ۹ هکتاری با توان متخصصان متعهد داخلی هم اکنون ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن انواع پلی پروپیلن را دارا هستم. مهندس مرادی در مورد سهامداران شرکت نیز خاطرنشان کرد پتروشیمی جم به عنوان اصلی ترین تامین کننده خوراک مجموعه دارای سهم ۴۴ درصدی، پتروشیمیران، دارای سهم ۴۴ درصدی و مابقی به شرکت صبا انرژی جهان گستر، ارزش آفرینان تجارت صبا ، شرکت بازرگانی صندوق بازنشستگی کشوری و سهامداران خرد دیگر تعلق دارد. مدیرتوانمند و برجسته صنعت پتروشیمی کشورمان در ادامه ﺑﺎ بیان اینکه میزان فروش سال ۱۴۰۰ شرکت پلی پروپیلن جم به نسبت سال ۱۳۹۹، ۴۲ درصد رشد را نشان می دهد تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰، ۹ هزار و ۳۱۸ ﻣﯿﻠﯿﺎرد ﺗﻮﻣﺎن ﻓﺮوش شرکت بوده و ۶۰۰ میلیارد تومان هم از محل درآمد ناشی از ﻣﺎﻟﯿﺎت ﻫﺎی ذﺧﯿﺮه ﺷﺪه در دو ﺳﺎل گذشته حاصل شده ﮐﻪ نتیجه ﺗﻼش ﻫﻤﻪ ﺟﺎﻧﺒﻪ ﻣﺪﯾﺮان ﺷﺮﮐﺖ برای ﺗﻤﺪﯾﺪ ﻣﻌﺎﻓﯿﺖ ﻣﺎﻟﯿﺎﺗﯽ ۱۰ ﺳﺎﻟﻪ دوم ﺗﺎ ﺳﺎل ۱۴۰۷ ﺑﻮده است.

مهندس مرادی ضمن بیان اینکه، با افزایش ۵۸۰ ﻣﯿﻠﯿﺎرد ﺗﻮﻣﺎن ﺳﻮد ﺣﺎﺻﻞ از ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاری ﻫﺎی ﺷﺮﮐﺖ در ﺻﻨﺪوق ﻫﺎی ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاری و ﺳﺎﯾﺮ ﺳﭙﺮده ﻫﺎ، سود خالص شرکت نسبت به سال گذشته، ۱۲۸ درصد افزایش یافته است اضافه کرد: ما در مقام بزرگترین تولیدکننده پروپیلن در سال ۱۴۰۰ با بیش از ۸۵ درصد ظرفیت کارکرده و توانستیم رکورد تولید خود را بشکنیم.

ﻣﺪﯾﺮ ﻋﺎﻣﻞ ﺑﺰرﮔﺘﺮﯾﻦ شرکت ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪه داﺧﻠﯽ ﭘﻠﯽ ﭘﺮوﭘﯿﻠﻦ ﺑﺎ اشاره به صادرات ۱۷ هزار تنی محصولات شرکت به مبلغ ۲۷ میلیون دلار تصریح کرد: شرکت پلی پروپیلن جم، ۳۲ درﺻﺪ ﺳﻬﻢ ﺑﺎزار داﺧﻞ را در اختیار دارد و با رﻋﺎﯾﺖ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی ﺟﻬﺎﻧﯽ در زﻣﯿﻨﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﭘﻠﯽ ﭘﺮوﭘﯿﻠﻦ، توانسته علی رغم ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﺸﮑﻼت و ﻣﺤﺪودﯾﺖ ﻫﺎی ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ، ﺣﻀﻮر خود را در ﺑﺎزارﻫﺎی ﺻﺎداراﺗﯽ در شرایط مطلوبی حفظ کند.وی با اظهار اینکه ما ۱۲ گرید در سبد محصولات شرکت داریم که در طیف وسیعی از صنایع مختلف همچون نساجی، شیمیایی، لوازم خانگی، قطعات خودرو، فیلم و عکس و رادیولوژی و … کاربرد دارد افزود: در سال مالی مورد گزارش برای تولید گریدهای انحصاری خود موفق به دریافت لوح تقدیر از سوی وزارتخانه هاو موسسات بزرگ کشوری شدیم.

مهندس مرادی همچنین از کسب رتبه دوم ناشر برتر بازار سرمایه توسط شرکت پلی پروپیلن جم خبر داد و اضافه کرد: ﺷﺮﮐﺖ ﭘﻠﯽ ﭘﺮوﭘﯿﻠﻦ ﺟﻢ، در زﻣﯿﻨﻪ ﮔﺰارﺷﮕﺮی ﻣﺎﻟﯽ، ﺷﻔﺎﻓﯿﺖ و ﭘﺮداﺧﺖ ﺳﻮد ﺳﻬﺎم از ﻃﺮﯾﻖ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺳﺠﺎم ﺑﺎ ﮐﺴﺐ رﺗﺒﻪ دوم ﻧﺎﺷﺮ ﺑﺮﺗﺮ ﺑﺎزار ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ، در انجام وﻇﺎﯾﻒ و ﻣﺎﻣﻮرﯾﺖ ﻫﺎی ﺧﻮد در اﯾﻦ زمینه، عملکرد موفقی داشته ﮐﻪ اﯾﻦ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ، ﻣﺮﻫﻮن ﺗﻼش و ﺧﺪﻣﺎت ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻫﻤﮑﺎران ﺷﺮﮐﺖ است.

وی به موفقیت های دیگر شرکت پلی پروپیلن جم اشاره کرد و گفت: این شرکت موفق به کسب رﺗﺒﻪ اول در ﺳﻬﻢ ﺑﺎزار ﮔﺮﯾﺪﻫﺎی ﮔﺮوه ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ و ﻓﯿﻠﻢ ﮐﻪ از ﺣﺎﺷﯿﻪ ﺳﻮد ﺑﺎﻻﺗﺮی ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﮔﺮوه ﻧﺴﺎﺟﯽ ﺑﺮﺧﻮردار است شده و توانسته به ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﻋﺮﺿﻪ اﻧﺤﺼﺎری ﮔﺮﯾﺪ ﺗﺮﭘﻠﯿﻤﺮ RP120L در ﮐﺸﻮر ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ارزش اﻓﺰوده ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ اﯾﻦ ﮔﺮﯾﺪ، دست یابد.

ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ صاحبنام و شناخته شده صنعت کشورمان در فرازی دیگر از گزارش خود با تاکید بر اهمیت تامین خوراک برای پایداری و افزایش تولید شرکت خاطرنشان کرد: با توجه به ﮐﺎﻫﺶ ﺧﻮراك درﯾﺎﻓﺘﯽ از ﺷﺮﮐﺖ ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ ﺟﻢ، ۴۶ هزار تن پلی پروپیلن از ﭘﺎﻻﯾﺸﮕﺎه ﺷﺎزﻧﺪ خریداری شد که در مقایسه با سال ۱۳۹۹، افزایش ۸۳ درﺻﺪی را نشان می دهد و همین امر، ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﯽ در ﺟﺒﺮان ﮐﺎﻫﺶ ﺧﻮراك درﯾﺎﻓﺘﯽ از ﺷﺮﮐﺖ ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ ﺟﻢ داﺷﺘﻪ اﺳﺖ.

ﻣﻬﻨﺪس ﺣﻤﯿﺪ ﻣﺮادی در ادامه ﺑﺎ اراﯾﻪ ﮔﺰارﺷﯽ از ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ روﻧﺪ اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﺼﺮف ﭘﻠﯽ ﭘﺮوﭘﯿﻠﻦ در اﯾﺮان و ﺟﻬﺎن، از ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی ﺷﺮﮐﺖ برای ﺣﻔﻆ و اﻓﺰاﯾﺶ ﺳﻬﻢ از ﺑﺎزارﻫﺎی داﺧﻠﯽ و ﺻﺎدراﺗﯽ، در ﻣﻘﺎﻃﻊ زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻮﺗﺎه ﻣﺪت، ﻣﯿﺎن ﻣﺪت و ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪت خبر داد و گفت: اﻓﺰاﯾﺶ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺧﻮراك، ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺎزارﻫﺎی ﺻﺎدراﺗﯽ، ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﺑﻬﯿﻨﻪ ﺳﺎزی ﺳﺒﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت، ﺗﮑﻤﯿﻞ زﻧﺠﯿﺮه ارزش ﻣﺤﺼﻮﻻت ﭘﺎﯾﯿﻦ دﺳﺘﯽ، ﻣﺬاﮐﺮه ﺑﺎ ﺷﺮﮐﺖ ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ ﺟﻢ ﺑﺮای ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﺑﻬﯿﻨﻪ ﺧﻮراك، درﯾﺎﻓﺖ ﺣﺪاﮐﺜﺮی ﺧﻮراك از ﭘﺎﻻﯾﺸﮕﺎه ﺷﺎزﻧﺪ، ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺧﻮراك از ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ اﯾﻼم و ﭘﺎﻻﯾﺸﮕﺎه آﺑﺎدان و ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت اﻣﮑﺎن ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺧﻮراك از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺧﺎرج ﮐﺸﻮر، از ﺟﻤﻠﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﻫﺎی ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ ﮐﻮﺗﺎه ﻣﺪت ﺷﺮﮐﺖ در زﻣﯿﻨﻪ اﻓﺰاﯾﺶ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺧﻮراك بوده است.

سکاندار شرکت با بیان اینکه ﻃﺮاﺣﯽ و اﺣﺪاث ﻣﺨﺰن ذﺧﯿﺮه ﭘﺮوﭘﯿﻠﻦ و ﻃﺮاﺣﯽ و اﺣﺪاث واﺣﺪ ﺧﺎﻟﺺ ﺳﺎزی ﭘﺮوﭘﯿﻠﻦ در ﻣﺠﺘﻤﻊ ﺗﻮﻟﯿﺪی ﻋﺴﻠﻮﯾﻪ از برنامه‌های میان مدت شرکت پلی پروپیلن جم می باشد اضافه کرد: ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت اﻣﮑﺎن ﺳﻨﺠﯽ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاری در ﯾﮑﯽ از ﻃﺮح ﻫﺎی PDH PP ﮐﺸﻮر هم از مهمترین برنامه‌های بلند مدت شرکت است که امیدواریم بتوانیم برای تحقق این مهم گام‌های اساسی برداریم.

رئیس کارگروه ﭘﻠﯽ ﭘﺮوﭘﯿﻠﻦ ﮐﺸﻮر در ادامه، به راهبردهای اساسی شرکت پلی پروپیلن جم برای سال ۱۴۰۱ اشاره و ﺗﺎﮐﯿﺪ کرد: رﻋﺎﯾﺖ اﻟﺰاﻣﺎت ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺑﺎزار داﺧﻠﯽ، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ روﻧﺪ ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﻣﺼﺮف ﭘﻠﯽ ﭘﺮوﭘﯿﻠﻦ در اﯾﺮان و ﺟﻬﺎن و ﺑﺎ ﻟﺤﺎظ ﻣﯿﺰان ﻇﺮﻓﯿﺖ در دﺳﺘﺮس و ﺗﻘﺎﺿﺎی ﺑﺎزار و ﺑﺎ ﻫﺪف رﻋﺎﯾﺖ صرفه و ﺻﻼح ﺳﻬﺎﻣﺪاران ﻣﺤﺘﺮم و ﺣﻔﻆ ﺑﺎزارﻫﺎی ﻣﻮﺟﻮد، ﺑﺎ ﺣﻀﻮر ﻣﺪاوم و ﻋﺮﺿﻪ ﻣﺴﺘﻤﺮ ﻣﺤﺼﻮل در بازار و نیز ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺎزارﻫﺎ و اﻓﺰاﯾﺶ ﺳﻬﻢ از ﺑﺎزار ﺑﺎ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻت از راﻫﺒﺮدهای اﺳﺎﺳﯽ شرکت در حوزه بازار است که ﺑﺎ ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﺑﻬﯿﻨﻪ ﺳﺎزی ﺳﺒﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت و ﻋﺮﺿﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺟﺪﯾﺪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﮔﺮﯾﺪ ﻟﻮﻟﻪ و ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺳﺎزی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮔﺮﯾﺪ ﮐﻮﭘﻠﯿﻤﺮ ﺑﻬﺒﻮد ﯾﺎﻓﺘﻪ ﻗﺎب ﺑﺎﺗﺮی ﺧﻮدرو، بانی ﻧﯿﻞ به اﯾﻦ اﻫﺪاف ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ ﺧﻮاﻫﺪ بود.

ﻣﻬﻨﺪس ﻣﺮادی، ﺑﺎ اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب به سال “ﺗﻮﻟﯿﺪ، داﻧﺶ ﺑﻨﯿﺎن و اشتغال آفرین” ﺗﺎﮐﯿﺪ کرد: انشاالله در راﺳﺘﺎی ﺗﺤﻘﻖ ﺑﺨﺸﯿﺪن ﺑﻪ منویات و فرامین ﻣﻘﺎم عظمای وﻻﯾﺖ، ﺑﺎ ﺑﻬﺮه‌گیری از فرصت‌های ﭘﯿﺶ رو، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی دﻗﯿﻖ و ﺗﮑﯿﻪ ﺑﺮ ﺗﺤﻘﯿﻖ، ﺗﻮﺳﻌﻪ، ﻧﻮآوری و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎی داﻧﺶ ﺑﻨﯿﺎن، حرکت مستمر شرکت پلی پروپیلن جم(سهامی عام) به سوی تعالی، رشد و شکوفایی ایران اسلامی در سال ۱۴۰۱ را شاهد باشیم.

مهندس مرادی با تبیین مجدد اینکه در پروپیلن با ۳۲ درصد از سهم بازار داخل حائز رتبه اول هستیم و در دو حوزه دیگر هم جزو تامین کننده بخش عمده ای از بازار مصرف می باشیم تصریح کرد: روند تولید و مصرف  پروپیلن در ایران و جهان نشان دهنده آن است که این روند با شیب بسیار مناسبی رو به رشد است بطوری که از تقاضای ۷۰۰ هزار تنی  سال ۲۰۲۲ پیش بینی می شود که در سال ۲۰۳۰این میزان تقاضا به بالای ۵/۱ میلیون تن برسد.

به گفته وی در بودجه سال مالی مورد گزارش تولید ۰۰۰/۲۴۶ تن پیش بینی شده بود ولی شرکت پروپیلن جم موفق شده با تولید واقعی ۹۳۲/۲۵۳ تن محصول، جلو تر از پیش بینی ها عملکرد داشته باشد.

مدیرعامل شرکت همچنین تاکید کرد که هر چند قسمت اصلی خوراک دریافتی شرکت از پتروشیمی جم بوده است ولی با تمهیدات مدیریتی و رایزنی های متعدد موفق شدیم از پتروشیمی شازند نیز خوراک دریافت کنیم و همچنین منابعی جدید برای تامین کاتالیست فراهم سازیم.

رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، خوشامدگویی اولیه به مجمع نشینان توسط جناب بی باک مدیریت فرهیخته روابط عمومی شرکت، پخش یک تله فیلم جامع که بخوبی تاریخچه و پتانسیل های شرکت را به سمع و نظر سهامداران رساند، تایید حسابهای شفاف و کلین مجموعه توسط حسابرس و بازرس قانونی، پاسخگویی دقیق و مستند به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط توسط مدیران ارشد شرکت، رفع ابهام پیرامون بعضی بندهای گزارش حسابرس توسط جناب رمضانی مرد یک شماره مالی شرکت از نکات خواندنی این مجمع بود.

مرور کلی بر عملکرد شرکت، میزان دستیابی به اهداف تعیین شده و دستاوردهای مهم در سال مالی مورد گزارش :

شرکت پلی پروپیلن جم بزرگترین تولیدکننده داخلی ، از بزرگترین شرکت های صادرکننده و از گزینه های برتر منتخب مشتریان درخصوص محصولات پلی پروپیلن و سرآمد کیفیت و نوآوری می باشد.

برنامه های پیش بینی شده جهت دستیابی به اهداف فروش و سودآوری در سال ۱۴۰۰:

–        به منظور نیل به اهداف بودجه ای ۲۴۶ هزار تن تولید و فروش محصولات شرکت در سال ۱۴۰۰ برنامه های ذیل به عنوان اهداف عملکردی شرکت پیش بینی شده بود:

–        تامین خوراک از پتروشیمی جم بمیزان ۲۳۰ هزار تن طبق نامه مکتوب این شرکت به شماره

ه ۱۲۰۷۶۷/۱ – پ ج مورخ ۱۳/۱۰/۱۳۹۹

–        تامین و انتقال خوراک توسط کامیون از پالایشگاه شازند به میزان ۵/۱۲ هزار تن.

میزان دستیابی به اهداف و برنامه های سال ۱۴۰۰ و دست آوردهای مهم:

–        افزایش مبلغ فروش شرکت با توجه به پیش بینی و تحلیل وضعیت بازار، فروش های هفتگی با میزان و ترکیب مناسب و انجام صادرات درزمان های مناسب و …  از ۶۶ هزار میلیارد ریال به ۸۷ هزار میلیارد ریال.

–        کسب سودآوری بیش از ۴ هزار میلیارد ریال طی سال ۱۴۰۰

–        کسب رتبه نخست تناژ تولید سالیانه در بین تولیدکنندگان پلی پروپیلن ایران با مقدار ۲۳۲/۲۴۰ تن

–        کسب سهم ۳۲ درصدی بازار پلی پروپیلن کشور طی سال ۱۴۰۰

–        کسب سهم ۴۷ درصدی از بازار کوپلیمر کشور

–        اختصاص ۳۲ درصد از سبد فروش محصولات شرکت به گروه کوپلیمر باتوجه به حاشیه سود مناسب

–        فروش حدود ۵/۲برابری گرید RP120L نسبت به سال گذشته از طریق برگزاری جلسات با مشتریان این گرید باتوجه به حاشیه سود مناسب این محصول

–         تولید و فروش موفقیت آمیز گریدهای RP120LS و گرید مخصوص قاب باطری

برنامه های آتی مدیریت

–        تداوم فعالیت و حضور موثر در سازمان بورس و اوراق بهادار

–        صرفه جویی در هزینه ها و کاهش و حذف هزینه های مازاد و غیرضروری

–        ارتقای نظام مالی شرکت با مکانیزه کردن سیستم حسابداری بهای تمام شده

–        آموزش کارکنان و ارتقای نظام آموزشی در کلیه کارکنان شرکت طبق برنامه آموزشی مدون

–        تهیه ، تصویب و اجرای ساختار سازمانی متناسب شرکت با توجه به جایگاه شرکت در بازار سرمایه

–        اجرای راهکارهای عملیاتی برای افزایش خوراک ورودی به مجتمع تولیدی در جهت نیل به اهداف افزایش تولید و فروش و سودآوری

–        تسهیل در انتقال ارز و پرداخت های ارزی شرکت از منابع مختلف خارجی برای تسریع در خرید مواد اولیه و قطعات یدکی خارجی.

برنامه ها و چشم انداز وضعیت شركت براي سال مالي آتي:

–         سرمایه گذاری در سهام سایر شرکت های پتروشیمی

–        افزایش بهره وری

–        رشد درآمد سازمان

–        رشد مسئولیت پذیری اجتماعی

–        افزایش رضایت و تعهد کارکنان

–        حفظ موقعیت بزرگترین تولید کننده داخلی

–        حفظ موقعیت بزرگترین صادرکننده محصول PP

–        رشد تقاضای محصولات شرکت

–        افزایش تولید تا تحقق ظرفیت اسمی

–        بهسازی خطوط تولید

–        افزایش تولید گریدها با حاشیه سود بالاتر

–        طراحی، خرید و نصب مخزن ذخیره پروپیلن

–        طراحی و استقرار سیستم های نوین مدیریتی

–        اتخاذ سیاست های منعطف در هزینه حمل و عقد قراردادهای درازمدت با مشتریان

–        دایر کردن انبار محصولات در فواصل نزدیک به بازار مصرف