تقسیم سود ۴۰۰ ریالی به ازای هر سهم شرکت صنعتي و معدني کيمياي زنجان گستران (سهامی‌عام)
تقسیم سود ۴۰۰ ریالی به ازای هر سهم شرکت صنعتي و معدني کيمياي زنجان گستران (سهامی‌عام)
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت  صنعتي و معدني کيمياي زنجان گستران (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ در محل مجموعه فرهنگي ورزشي تلاش سالن تلاش برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۶۶/۰۱ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای حسين سليمي بود، که جنابان حميد عامري و اميرپرويز فرزان در مقام نظار اول و دوم و آقای محسن عطائيان به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹  و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۴۰۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

هیات مدیره زنجان به مجمع گزارش داد:

فروش خالص ۶۷ درصد افزایش پیدا کرده است. سود ناخالص ۴۰ درصد و بهای تمام شده ۸۱ درصد افزایش پیدا کرده است. سود خالص ۳۳درصد رشد کرده است. 

تولید شمش به صورت برونسپاری انجام شده است. 

انتقال شرکت از فرابورس به بورس، افزایش اعتبار و توان مالی، افزایشم میزان سهام و افزایش معافیت‌های مالیاتی و… مهم‌ترین برنامه‌های شرکت هستند. 

شرکت برنده مزایده واگذاری ۱۰ پهنه معدنی در خراسان جنوبی شده است. 

 

در پاسخ به سوال سهامداران عنوان شد:

 

۱۷ درصد از سهم مهدی آباد داریم.

خاک مورد نیاز خود را از روش های مختلف تهیه و تامین میکنیم.

سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومان است که با برنامه افزایش سرمایه ۵۰ درصدی به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می کند و بخشی از این منابع برای معدن ذغال خراسان صرف خواهد شد. در صورت افزایش سرمایه از محل سود انباشته، این فرآیند دو هفته‌ای انجام می‌شود.

سعی کردیم که با تهیه خاک از بورس کالا، سیاست‌های تورمی را اجرا کنیم و حاشیه سود را بالاتر ببریم.

۱۵ میلیون سهم کیمیا به صورت امانی در دست بازارگردان است

 

 

تاریخچه شرکت کیمیای زنجان گستران

 

شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران با هدف تولید کنسانتره سرب و روی در راستای تأمین نیاز بازارهای داخلی و دستیابی به بازارهای بین المللی در سال ۱۳۸۶ تأسیس شد . با تصویب اساسنامه ، انتخاب هیأت مدیره ، بازرس قانونی و ثبت شرکت در تاریخ ۱۳۸۶/۰۵/۱۳تحت شماره ۷۰۸۳ در اداره ثبت زنجان ،بعنوان یک شرکت خصوصی عملاً فعالیت خود را آغاز نمود .

 

از مشخصات بارز این شرکت بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا ، ارتباط بهینه با کارشناسان مجرب و کاهش ضایعات تولید و افزایش راندمان می باشد . ظرفیت اسمی این شرکت ۲۵۰ هزار تن کنسانتره روی و ۵۰ هزار تن کنسانتره سرب می باشد .

 

پروژه با ۱۱۵ میلیارد ریال اعتبار راه اندازی گردید. این شرکت کنسانتره روی مورد نیاز بیش از ۲۴ کارخانه تولید کننده شمش را تولید و تأمین می نماید . ظرفیت اشتغالزایی این شرکت ۵۰۰ نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم بوده و جزء معدود مراکز صنعتی است که  در احداث آن مسائل زیست محیطی به دقت لحاظ و مورد توجه قرار گرفته است .

 

این شرکت در نظر دارد در راستای توسعه مدیریت و سرمایه های انسانی خود برنامه های زیر را اجرا نماید .

 

۱-     شرکت مدیران در کنفرانس های مدیریت استراتژیک

 

۲-     آموزش و توانمند سازی مداوم کارکنان ، متناسب با توسعه شرکت

 

۳-     آموزش مداوم تخصصی برای بخش های مختلف با هدف افزایش بهره وری

 

۴-     ایجاد نظام انگیزشی به ویژه در پرداخت های مازاد برای نیروهای کیفی و فعال

 

۵-     تهیه و تدوین آیین نامه های انگیزشی جدید و بروز آوری آیین نامه های قبلی

 

۶-     بازسازی کیفی ساختار سازمانی با هدف چابک سازی و کاهش هزینه ها

 

۷-     برقراری روابط اجتماعی محترمانه در تمامی سطوح سازمانی شرکت

 

۸-     گسترش استفاده از فن آوری اطلاعات در تمامی سطوح سازمانی

 

۹-     افزایش راندمان تولید همراه با کاهش هزینه ها

 

۱۰-اصلاح سیستم ها و روش ها در گردش عملیاتی کارها در چارچوب معیارهای استاندارد ایزو

 

۱۱-بهینه سازی مصرف انرژی در واحد های تولیدی

 

۱۲-نظارت و ارزیابی فعالیت و عملکرد شرکت در مقاطع زمانی ۳ ، ۶ ، ۹ ماهه و یکساله

 

فرآیند تولید در شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران برای کلیه محصولات مراحل خردایش اولیه ، خردایش ثانویه ، فلوتاسیون ، فیلتراسیون و انبار محصول را شامل می گردد. طراحی کلیه دستگاه ها و تجهیزات موجود در قستمهای یاد شده بگونه ای است که برای طیف وسیعی از مواد معدنی از جمله انواع خاکهای اکسیده و سولفوره سرب ، انواع خاکهای اکسیده و سولفوره روی ، مس ، آهن و غیره کاربرد داشته باشند با تغییر اندک در فلوشیت خط تولید و استفاده از مواد شیمیایی مختص کانیهای مختلف می توان کانی های ذکر شده را با راندمان بالایی فرآوری نمود.

 

در حال حاضر فلوتاسیون خاک اکسیده سرب ، خاک سولفوره سرب ، خاک اکسیده روی و خاک سولفوره روی به منظور تولید انواع کنسانتره های اکسیده و سولفوره سرب و روی با بالاترین راندمان ممکن ، کمترین هزینه انرژی ، به روزترین دانش ، تجهیزات و ماشین آلات فرآوری و توسط پرسنل جوان ، متخصص و مجرب انجام می گیرد و همانگونه که ذکر گردید در صورت نیاز در کمترین زمان و با کمترین تغییرات قابلیت تولید سایر محصولات را دارا می باشد . در فرآیند تولید کلیه موارد ایمنی و بهداشتی رعایت شده و هیچ گونه پساب صنعتی و مواد آلاینده ای تولید نمی شود.

 

فرآیند فلوتاسیون ذکر شده که اصلی ترین پروسه تولید را تشکیل می دهد ، شامل انجام تغییرات فیزیکی شیمیایی بر روی سطح کانی های مورد نظر با استفاده از موادی با خاصیت های مختلف شامل فعال کننده ها ، بازداشت کننده ها ، کلکتورها ، کف سازها و استفاده از رفتارکانیها در محیط های گازی و مایع و اختلاف در خاصیت خیس شوندگی کانیها می باشد .

 

در فرآیند فلوتاسیون برای کانیهای ذکر شده با استفاده از مواد شیمیایی مختص هر کانی می توان به محصولی با کیفیت بالا دست یافت .