تقسیم سود ۱۸۰۰ ریالی به ازای هر سهم
تقسیم سود ۱۸۰۰ ریالی به ازای هر سهم
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت گاز لوله (سهامی عام) مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۲۲ در محل مجموعه فرهنگي ورزشي تلاش وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعي تشکیل گردید.

در این مجمع که با حضور بیش از ۶۱/۵۲ درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره ، حسابرس و بازرس قانونی و حضور برخط نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار گردید ریاست مجمع برعهده آقای حجت اله برامکي يزدي بود، که جنابان سلیمان سلطانی و حميد اسدزاده در مقام نظار اول و دوم و دکتر سید علی زرهانی به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹  توسط  دکتر زرهانی سکاندار «پلوله» و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی با تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۱/۸۰۰ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

 

پیام هیات مدیره

به استحضار می رساند سال ۱۴۰۰ از لحاظ اقتصادی سالی پر چالش و سختی بود به گونه ای که کاهش کشش تقاضای بازار به دلیل کاهش حجم مناقصات در بخش انتقال آب و شبکه آبرسانی، بدهی تسهیلاتی سررسید گذشته ۲/۷۰۰  میلیارد ریالی و مشکلات مالی و حقوقی ناشی از آن، سخت گیریهای سیستم بانکی در ارائه تسهیلات ضمانتنامه ای ، نوسان شدید نرخ ارز، شرایط اقتصادی ناشی از تحریم های اقتصادی، شرکت را با مشکلات جدی مواجه نمود که با کمک خداوند متعال و خرد جمعی مدیران و کارکنان شرکت و حمایت های سهامداران گرامی توانستیم بر یکایک مشکلات فائق آمده و مسیر رشد و تعالی شرکت ادامه یابد.

در این سال نیز ، کلیه کارکنان و مدیران شرکت با همیاری و همکاری بسیار ارزنده در اعتلای هرچه بیشتر امور محوله و توسعه فعالیتهای شرکت گامهای بسیار موثری برداشته و علیرغم مشکلات ساختاری ، رونق فعالیت تولیدی شرکت محقق گردید.

شرکت با تنوع بخشیدن به مشتریان و امکان تولید لوله در محل کارخانه شرکت تا سایز۶۳۰ میلیمتر و همچنین فقدان و کسری موجودی مواد اولیه در ابتدای دوره و حتی برای ایفای تعهدات باقیمانده به مشتریان از سال قبل و تمرکز بیشتر به سمت پروژه های گازرسانی با توجه به خرید اعتباری (اسناد خزانه اسلامی) شرکت های آب و فاضلاب و جهاد کشاورزی، گامهای بلندی جهت حفظ نقدینگی و سهم بازار برداشت. آنچه که می تواند در بهبود نتایج گامهای برداشته شده کمک شایانی در آینده کند، تاثیرات مثبت شاخص های کلی اقتصاد، برداشته شدن تحریم های ظالمانه در حوزه تعاملات اقتصادی بین المللی و تسویه کامل باکلیه طلبکاران خواهد بود و در این راه با استعانت از خداوند متعال، چشم امید به همراهی سهامداران محترم دوخته ایم.

 

صنعت تولید لوله های پلی اتیلن با توجه به کثرت تولیدکنندگان در سطح کشور و ظرفیت تولید مازاد برنیاز آنها، در شرایط کاملا رقابتی می باشد. آزاد سازی نرخ مواد اولیه مصرفی و عرضه آن در بورس کالا و نوسانات شدید و غیر قابل پیش بینی قیمت مواد اولیه و نرخ ارز، عدم تسهیل در واردات مواد اولیه و همچنین قراردادهای یک طرفه مشتریان دولتی منجر به ایجاد چالش های اساسی در عرصه تولید لوله های پلی اتیلن شده است.

در سال ۱۴۰۰ با پیگیری های مستمر،بدهی تسهیلاتی ۲/۰۷۷ میلیارد ریالی سررسید گذشته بانک های سپه،ملی،ملت،پارسیان با دریافت ۲۶۰ میلیارد ریال بخشودگی جرایم از محل وصول مطالبات و منابع داخلی شرکت تسویه و بدهی ۱/۰۸۰ میلیارد ریالی به بانک اقتصاد نوین با دریافت مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال بخشودگی توسط شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی به عنوان ضامن پرداخت گردید. مهمترین چالش پیش روی شرکت در سال جاری نحوه تسویه بدهی مذکور بوده که از برنامه های شرکت برای حل این موضوع می توان به انجام اقدامات عملی برای فروش ساختمان دفتر مرکزی شرکت در خیابان ملاصدرای تهران اشاره نمود.

 

برنامه های آینده شرکت

 

گروه راهبردی شرکت در جهت بهبود وضعیت عملیاتی و ایجاد سود خالص بیشتر، راهکارهای زیر را در دستور کار خود قرار داده است:

 

الف) تلاش جهت دستیابی به آخرین پتانسیل تولید

 

ب) پی گیری مستمر و مداوم جهت کاهش دوره وصول مطالبات از نهادهای دولتی و تامین مالی از محل مطالبات

 

ج) تلاش در جهت توسعه و گسترش فروشهای غیرمناقصه ای و صادرات

 

د) تلاش در جهت توسعه بازار و سبد محصولات

 

ه) تعیین تکلیف بدهی به شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی

 

و) تلاش برای دستیابی به ملاک های صعود به بازارهای بالاتر در فرا بورس از طریق اصلاح ساختار مالی و تعیین تکلیف پرونده های حقوقی باقیمانده

جایگاه شرکت در صنعت لوله های پلی اتیلن

شرکت تولیدی گازلوله ( سهامی عام) در صنعت تولید لوله های پلی اتیلن آبرسانی و گازرسانی فعالیت میکند که از خوشنام ترین شرکت ها در بین مشتریان دولتی(شرکت های آبفای کشور، گاز استانها و سازمان جهاد کشاورزی ) است و دارای برند معتبری در صنعت تولید لوله ای پلی اتیلن می باشد.

این شرکت از سال ۱۳۷۶(سال بهره برداری) تاکنون با عرضه تولید لوله های پلی اتیلن، نقش به سزایی در عمران و آبادانی کشور فراهم نموده است. داشتن آزمایشگاه اکرودیته پیشرفته، خطوط تولید لوله های پلی اتیلن با برند اروپایی و داشتن نیروهای متخصص و کارآمد که از مهمترین منابع شرکت محسوب می شوند، این شرکت را در مقابل رقبا متمایز کرده است.

متاسفانه به دلیل اینکه تمام رقبا در خارج از بورس فعالیت می نمایند و اطلاعات شفاف به بازار عرضه نمی کنند اطلاع دقیقی از حجم فروش صنعت موصوف وجود ندارد.

ولی طبق آمارهای منتشره از سوی شرکتهای آب و فاضلاب و گاز کشور، میزان نیاز داخلی در این دو رشته معادل ۰۰۰ر۳۴۰ تن در سال است که سهم گروه گاز لوله با توجه به حجم فروش صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ (۹۵۶/۸ تن) حدود ۷/۲% و سهم شرکت اصلی با توجه به حجم فروش صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ (۳۳۴/۵ تن) حدود۶/۱% از سهم کل بازار است.

بر اساس استعلام صورت گرفته از انجمن صنفی تولید کنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن هم اکنون ۲۷۰ عضو در این صنف مشغول به فعالیت هستند که توانایی تولید بالغ بر ۰۰۰/۳۵۰/۱ تن محصولات پلی اتیلن را دارند که با عنایت به حجم تقاضا، شاهد رقابت سنگین میان تولید کنندگان این رشته هستیم.

 

«گزارش تکمیلی به زودی در سایت و نشریه»