تقسیم‌ سود ۱۴۰ درصدی کویر تایر
تقسیم‌ سود ۱۴۰ درصدی کویر تایر

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت کویرتایر (سهامی‌ عام) در تاریخ ۲۲/۱۲/۱۴۰۱ در خيابان شريعتي بالاتر از چهارراه قدوسي روبروي پارک انديشه ورودي ۱۱مجتمع فرهنگي پيامبر اعظم (ص) تشکیل شد

اقتصاد و بیمه – مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت کویرتایر (سهامی‌ عام) در تاریخ ۲۲/۱۲/۱۴۰۱ در خيابان شريعتي بالاتر از چهارراه قدوسي روبروي پارک انديشه ورودي ۱۱مجتمع فرهنگي پيامبر اعظم (ص) تشکیل شد.

 

در این مجمع که با حضور ۴۲/۷۱ درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای محمدعلي اسدي مشيزي بود، که خانم غزاله تيما و آقای علي عليزاده در مقام نظار اول و دوم و آقای سيد محمد حسين زينلي به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

 

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۳۰/۰۹/۱۴۰۱ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۵۴۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

موارد مهم مطرح شده در مجمع
– ۶۴% از لاستیک‌های با سایز بزرگ‌تر از ۱۶ تولیدی کشور در اختیار شرکت است.
– این در حالی است که ۲۰٪ از تولید مقداری مجموع تایر‌های تولیدی سواری در کشور در اختیار شرکت می‌باشد.
– در سایز‌های ۱۳، ۱۴، ۱۵ که شامل اکثر خودرو‌های سواری ایرانخودرو و سایپا می‌گردد در کشور با مازاد تولید مواجه هستیم.
– بر همین اساس و به دلیل دریافت حاشیه سود بالاتر، برنامه تولید را از سمت تایر‌های سایز کوچکتر به سمت تایر‌های با سایز بزرگتر تغییر داده‌ایم.
– اولین و تنها مجموعه تایر‌ساز دانش‌بنیان کشور هستیم و تلاش بر آن است که علاوه بر تولید لاستیک به تولید تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز صنعت لاستیک اقدام کنیم.
– در سال ۱۴۰۱ رشد ۱۰٪ در مقدار تولید نسبت به سال قبل داشته‌ایم.
– کائوچو طبیعی و دیگر مواد اولیه وارداتی در حال حاضر با ارز ۴۰ هزار تومان تهیه می‌شود؛ این در حالی است که در تامین همین ارز نیز با مشکلاتی مواجه هستیم.
– ماشین آلات مورد نیاز جهت افزایش ظرفیت شرکت به ۴۵ هزار تن، همگی تهیه و در حال نصب است.
– پیش‌بینی می‌گردد از اردیبهشت ماه سال بعد افزایش ظرفیت شرکت به بهره‌برداری کامل برسد و تا پایان سال مالی آتی در حدود ۱۱ هزار تن رشد تولید نسبت به سال مالی قبل ثبت کنیم‌
– خرید مواد اولیه وارداتی معمولا با دید ۶ ماهه نیاز شرکت صورت می‌گیرد که البته با مشکلاتی فعلی مقدار خرید را به ۸ ماه افزایش داده‌ایم
– در پایان با تقسیم‌ سود ۱۴۰ درصدی و ۵۴ تومان به ازای هر سهم مجمع به پایان رسید.

 

برنامه های آینده شرکت

پیش بینی تولید در سال بعد از نظر وزنی ۲۷ درصد و از نظر تیراژ ۲۱ درصد نسبت به عملکرد واقعی سال مالی ۱۴۰۱ افزایش دارد.