تقدیر معاون اقتصادی رئیس جمهور از گروه صنعتی بارز
تقدیر معاون اقتصادی رئیس جمهور از گروه صنعتی بارز
محسن رضایی معاون اقتصادی دولت با حضور در مجتمع بارز کرمان ضمن بازدید و آشنایی با خطوط تولید تایر، زحمات همه کارگران، مهندسان و مدیران گروه صنعتی بارز را ستود.

اقتصاد و بیمه- محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور به همراه فداکار استاندار کرمان و جمعی از مقامات لشگری و کشوری ۴ خرداد ماه از مجتمع بارز کرمان بازدید بعمل آوردند.

در این بازدید محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در نشست با مدیران گروه صنعتی بارز با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر نشان داد ایرانی‌ها می‌توانند راه صد ساله را یک شبه بروند.

وی با اشاره به اینکه ما در شرایطی که کاملاً تحریم بودیم و سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند، توانستیم جنگ تحمیلی را با موفقیت پشت سر بگذاریم افزود: فتح خرمشهر یک دستاورد بزرگ برای کشور بود و نشان داد که ایرانی‌ها توانایی زیادی برای تحول و خلاقیت و سرعت در حل مشکلات دارند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه اینطور نیست که ما فقط در بحث نظامی می‌توانیم پیشرفت داشته باشیم و در سایر موارد هم می‌توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم، گفت: اگر ما در صنعت نظامی موفق شدیم، قطعاً می‌توانیم در سایر صنایع هم به پیشرفت برسیم.

وی ادامه داد: از حرکتی که در گروه صنعتی بارز شروع شده تشکر می‌کنیم و امیدوار هستیم نه تنها ایران در تولید تایر به خودکفایی برسد بلکه در این حوزه صادرات هم داشته باشیم.

رضایی با بیان اینکه ما به‌دنبال پیشانی‌های اقتصادی ایران هستیم تا هم بازار داخلی و هم صادرات را تامین کنیم، گفت: ایران با ۱۵ کشور همسایه است و با کشور‌های لایه دوم نیز فاصله کمی دارد که یک ظرفیت برای صادرات است.

وی با اشاره به اینکه کشور‌های پر جمعیت زیادی در اطراف کشور ما قرار دارند که همه این‌ها ظرفیت اقتصادی برای کشور دارد، افزود: نباید تلاش‌های خود را در یک نقطه متمرکز کرد و حتماً باید طرح‌های توسعه‌ای را پیگیری و اجرایی کرد.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه هر بنگاه اقتصادی در کشور باید توسعه را جدی بگیرد و تکنولوژی روز دنیا را در طرح‌های توسعه‌ای مورد توجه قرار دهد، ادامه داد: با پیشرفت فناوری می‌توان کیفیت را بالا برد و مصرف کننده را راضی نگه داشت.

در ادامه این بازدید جمال میرزایی مدیرعامل گروه صنعتی بارز با بیان اینکه مجموعه بارز نیرو‌های متخصص بسیار خوبی دارد که به آن افتخار می‌کنیم، اظهار داشت: مجموعه بارز سال گذشته ۱۳۰ هزار تن تولید داشته که به تولید اسمی رسیدیم.

وی با بیان اینکه در این مجموعه به تولید لاستیک خودرو‌های سنگین وارد شدیم و هدف‌گذاری ما تولید لاستیک ماشین‌آلات معدنی است که در حال حاضر وارد کننده هستیم، ادامه داد: استاندارد‌های اروپایی را اخذ و برای تمام طرح‌های جدید استاندارد‌های اروپایی را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه اگر مجوز داده شود آمادگی برای صادرات لاستیک به سایر نقاط جهان وجود دارد، گفت: مجموعه بارز در شرایط بد اقتصادی کشور و تحریم‌ها خوب کار کرده و موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد سهم تولید لاستیک کشور مربوط به مجموعه بارز است، افزود: طرح‌های توسعه‌ای را در برنامه داریم و تلاش می‌کنیم تا از واردات لاستیک خودرو به کشور جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار تن پروژه تعریف کردیم و تمام توان خود را می‌گذاریم تا لاستیک مورد نیاز کشور را تامین کنیم، بیان کرد: گروه صنعتی بارز تلاش می‌کند تا کشور را از وابستگی لاستیک خودرو از خارج از کشور بی‌نیاز کند.

وی با بیان اینکه تولید تایر هواپیما انجام و نمونه‌ای از تولید تایر هواپیما برای تست ارسال شده است، گفت: در بخش تایر‌های معدنی و راهسازی به تولید انبوه رسیدیم و استاندارد‌های لازم نیز اخذ شده است.

وی با اشاره به اینکه تکنولوژی کارخانه به‌روز است و نگرانی از این بابت نیست، افزود: تامین ارز یکی از مشکلات ما است و ماهی ۱۰ میلیون یورو برای واردات مواد اولیه به کشور نیاز داریم.

لازم به ذکر است در این بازدید احسان خواجویی عضو هیئت مدیره گروه، محمد ضیایی مدیر مجتمع بارز کرمان و جمعی از مدیران گروه صنعتی بارز بازدید کنندگان را همراهی می‌نمودند.