تقدیر استاندار کرمان از مشارکت حداکثری گل‌گهر در حوزه دانش بنیان
تقدیر استاندار کرمان از مشارکت حداکثری گل‌گهر در حوزه دانش بنیان
اولین نمایشگاه تخصصی دانش بنیان معدن، صنعت و حمل نقل کرمان دیروز شنبه ۲۳مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق در کرمان با حضور پررنگ شرکت گل‌گهر، شرکت های منطقه، مدیران منطقه گل‌گهر و مسئولین استانی آغاز به کار کرد.

اقتصادوبیمه؛

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور استاندار، نماینده مردم کرمان در مجلس و برخی مقامات استانی همراه بود، معاون بهره‌برداری گل‌گهر به عنوان یکی از سخنرانان مراسم گفت: گل‌گهر یکی از رسالت‌های اصلی خود را در حوزه توسعه و فناوری تعریف کرده که با ایجاد جایگاه مدیریت فناوری بصورت خاص انجام شده است.

مهندس جعفر رفیعیان با اشاره به برگزاری رویداد ملی ایده های فناورانه گل گهر افزود: قرار است این رویداد در دی ماه برگزار شود و تا الان حدود ۱۰۰ ایده دریافت شده و همین جا از شرکت های دانش بنیان فعال دعوت می‌کنیم در زمینه‌های اکتشافات، بهره‌برداری از معدن، ماشین آلات معدنی، خطوط فرآوری کنسانتره و گندله و… هر ایده ای که داشته باشند تا پایان مهرماه فرصت دارند به دبیرخانه مرکزی ارسال کنند.
وی ادامه داد: این را به عنوان رسالت برای خودمان میدانیم که گل‌گهر علاوه بر تولیدی که دارد انجام می دهد، به تولید علم هم پایبند باشد. باتوجه به نامگذاری امسال به تدبیر مقام معظم رهبری انشالا بتوانیم از طریق جذب شرکت های دانش بنیان یکسری ایده هایی که خروجی‌اش یک کار اجرایی باشد و ارزشی را برای شرکت ما و کشور خلق کند، داشته باشیم.

رفیعیان در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در گل گهر در حوزه فناوری گفت: در حوزه فناوری نسل چهار گل گهر پروژه های قابل قبولی تعریف کرده است. در زمینه بومی سازی یک تراک ۶۰ تنی که توسط شرکت داخلی دلتا ماشین با مشارکت شرکت گهرهمکار یکی از شرکت های زیرمجموعه گل گهر انجام شد. علاوه بر آن گل گهر موفق به ساخت یک دستگاه یدک کش شده که توانایی جابه جایی ۱۳۰ تا ۱۵۰ تن بار از جمله دریل ها و بیل های بزرگ را دارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در دهه ۸۰ تا ۹۰ بزرگترین شرکت استان گل گهر بود آن زمان خبری از تولید گندله و فولاد نبود اما الان در این مجموعه اتفاقات بزرگی رقم خورده که بسیار ستودنی است.

دکتر محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه امروز استان کرمان تبدیل به قطب فولاد کشور شده است، گفت: فقط در منطقه گل گهر ۲۴ میلیون تن کنسانتره، ۱۸ میلیون تن گندله و ۷ میلیون تن فولاد سالانه تولید می شود این یعنی در طول یک دهه حرکت بسیار گسترده ای در فرایند استفاده از ذخایر معدنی سنگ اهن در گل گهر انجام شده است که اگر ظرفیت ها و اکتشافات جدید کنار این آمار قرار بگیرد ببینید چه اتفاق عظیمی می افتد.

استاندار کرمان نیز در این آیین با اشاره به اینکه مدیرعامل گل گهر، مدیری با جسارت و ریسک پذیری است گفت: جناب مهندس عتیقی واقعا مدیر ارزشمندی است که در حوزه ارتباط صنعت و معدن با علم و فناوری پیشگام بوده و همواره نظر مساعد داشته است.
دکتر فداکار در بازدید از غرفه شرکت گل گهر در این نمایشگاه با بیان اینکه مجموعه گل گهر کارهای بسیار بزرگی در توسعه صنعتی معدنی، بومی سازی و دانش بنیان را شروع کرده است، گفت: این مجموعه مدیران موفق و باانگیزه ای دارد که شناخت خوبی به این حوزه دارند. شرکت های دانش بنیان باید تلاش کنند ظرفیت ها و توانایی های شان را ثابت کنند. چرا که مسلما گل گهر این آمادگی را دارد با عقد قراردادهایی به افزایش تفاهم با شرکت های دانش بنیان استان و توانا کردن آن ها، کمک کند.

نمایشگاه تخصصی دانش بنیان معدن، صنعت و حمل نقل کرمان تا ۲۶مهرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق در کرمان دایر است.‌