صبح امروز مراسم تقدير و تجليل از كاركنان و روسای فعال در كنترل حادثه آتش سوزی واحد آروماتيك با حضور مديرعامل پتروشيمی بندرامام و ديگر مديران ارشد شرکت در سالن كنفرانس این مجتمع، برگزار شد.

به گزارش اقتصاد و بیمه به نقل از روابط عمومی پتروشيمی بندرامام، در اين مراسم حميدرضا رستمی ضمن تشكر و قدردانی از واكنش سريع و به موقع كاركنان بهره برداری و آتش نشانان در كنترل و اطفاء‌ حرفه‌ای آتش ناشی از پارگی خط خروجی راكتورهای بخش پالايشگاهی واحد آروماتيك، اظهار داشت: اين حادثه بالقوه می‌توانست به عواقب ناگواری در اين واحد منجر شود كه بحمدالله با اقدام سريع و به موقع كاركنان،‌ حادثه كنترل و خطر گسترش آتش به ساير واحدها و مخازن مهار شد.
مدیرعامل پتروشیمی بندر امام افزود : اقدام آتش نشانان سبب شد از تجهيزات ثابت نظير استراكچر ، راكتور ، برج‌ها و ظروف تحت فشار از آسيب‌های احتمالی ناشی از آتش ايمن بمانند. از سوی ديگر موضوع كنترل آتش، اطفاء و تجربيات حاصله در اين حادثه در قالب برگزاری كلاس‌های آموزشی كارگاهی به كارشناسان و كاركنان ديگر شركت‌های پتروشيمی منطقه منتقل شد.

وی ادامه داد: با اقدامات اجرايی و تعميراتی صورت گرفته ، بخش‌های توليدی واحد آروماتيك در مدار توليد قرار گرفتند به همین منظور از تمامي مديران و كاركنان تعميرات و بهره‌برداری تشكر و قدردانی می‌شود.

مهندس رستمی در پایان با توجه به کهولت و فرسودگی واحدهای تولیدی مجتمع ، توجه هرچه بیشتر و دقیق‌تر مدیریت های مرتبط به منظور نگهداری و تعمیرات واحد‌های عملیاتی را خواستار شد.

شايان ذكر است در دوم آبان ماه سال جاری، يكی از خطوط حامل هيدروژن واحد آروماتيك بر اثر رپچر دچار حريق و با حضور به موقع و عكس العمل مناسب نيروهای بهره برداری ، ايمنی و آتش نشانی اين حادثه تحت كنترل قرار گرفت و اطفاء شد.