تقدیر از خیرین و گروه‌های جهادی در کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده خوی
تقدیر از خیرین و گروه‌های جهادی در کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده خوی

رئیس جمعیت هلال‌احمر در نشست صمیمانه با خیرین و نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی فعال در کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده خوی ضمن قدردانی از حضور و همراهی ایشان با جمعیت هلال احمر گفت: اگر حضور خیرین در زلزله خوی نبود، به چنین موفقیتی در خدمت‌رسانی به مردم نمی رسیدیم

اقتصاد و بیمه – رئیس جمعیت هلال‌احمر در نشست صمیمانه با خیرین و نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی فعال در کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده خوی ضمن قدردانی از حضور و همراهی ایشان با جمعیت هلال احمر گفت: اگر حضور خیرین در زلزله خوی نبود، به چنین موفقیتی در خدمت‌رسانی به مردم نمی رسیدیم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ دکتر کولیوند در حاشیه نشست صمیمانه با خیرین و نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی فعال در کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده خوی، با اشاره به وقوع زلزله ۵٫۶ ریشتری در زلزله خوی، گفت: عمر جمعیت هلال احمر، ۱۰۰ سال و عمر صلیب سرخ نیز ۱۵۰ سال است، در همه این تشکل‌ها هم بارها از انجام کار خیر، داوطلبانه و بشردوستانه گفته شده؛ این در حالی است که در دین مبین اسلام، در قرآن کریم و سخن و رفتار ائمه اطهار بارها درباره انجام کار خیر، سخن گفته شده است.

وی در ادامه سخنان خود، به ارائه گزارشی از عملکرد جمعیت هلال‌احمر در زلزله خوی پرداخت و توضیح داد که گستردگی زلزله در شهرستان خوی، زیاد بود؛ ۷۰ روستا و ۳ شهر متاثر از زلزله بودند. در همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله، جمعیت داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال‌احمر از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین، سنندج، تهران و زنجان در مناطق زلزله‌زده حاضر شدند. عملیات جست‌وجو ‌و نجات در ۵ ساعت ابتدایی به پایان رسید و بیش از ۸۰ درصد از افراد متاثر از زلزله صبحانه گرم دریافت کردند و در انتها، ۱۱۰ اردوگاه اضطراری در روستاها و شهرها برپا شد.

کولیوند در ادامه سخنان خود، از حضور و کمک خیرین در زلزله ترکیه و سوریه نیز قدردانی کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: اگر حضور و کمک خیرین و نمایندگان تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی نبود، به چنین موفقیتی در خدمت رسانی به مردم زلزله زده خوی نمی رسیدیم.

گفتنی است، بیش از ۳۸ نفر از خیرین همراه و همکار با جمعیت هلال احمر در نشست صمیمانه امروز با رئیس جمعیت حضور داشتند و برای ارائه خدمات و حضور موثرتر، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

تشکیل گروهی برای هم‌افزایی و برنامه‌ریزی برای حضور موثرتر و بهتر خیرین، تشکل‌های مردم‌نهاد و گروه‌ها جهادی در بحران‌های احتمالی، برنامه‌ریزی برای کمک و حضور خیرین و جمعیت هلال‌احمر، در تعطیلات نوروز در شهرستان خوی و استفاده از ظرفیت‌های خیرین برای جلوگیری از هدر رفتن امکانات و توان آن‌ها از نظراتی است که خیرین و نمایندگان تشکل‌های و گروه‌های جهادی برای همراهی بهتر جمعیت هلال‌احمر در بحران‌ها داشتند.