تصویب دومین افزایش سرمایه شرکت قاسم ایران در سال ۱۴۰۰
تصویب دومین افزایش سرمایه شرکت قاسم ایران در سال ۱۴۰۰
مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت قاسم ایران (سهامی عام) مورخ 1400/07/10 در محل سالن ورزشی شرکت پارس مینو تشکیل گردید.

در این مجمع که با حضور اکثریت سهامداران حقیقی و حقوقی، اعضای هیات مدیره، حسابرس و بازرس قانونی و نظارت سازمان بورس و اوراق بهاداربرگزار شد، ریاست مجمع برعهده حاج آقا اکبرزاده بود که جنابان غلامعباس درفشی و دکتر قلندرکی درمقام نظار اول و دوم و آقای مهندس خزائی به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند.

در ادامه و با قرائت گزارش توجیهی هیات مدیره مبنی بر لزوم افزایش سرمایه توسط مدیرعامل محترم و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب افزایش سرمایه شرکت به تغییر بند اساسنامه مربوطه رای مثبت دادند.

بدین ترتیب با رای اکثریت سهامداران، سرمایه شرکت از مبلغ ۲/۹۲۵/۰۸۹ میلیون ریال به ۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال از طریق سود انباشته افزایش یافته و بند اساسنامه مربوطه اصلاح گردید.

شایان ذکر است هیات مدیره شرکت با هدف جلوگیری از اخذ تسهیلات جدید که منتج به کاهش سودآوری شرکت می گردد و در راستای بهبود ساختار مالی با تامین نقدینگی و صرفه جویی مالی برای این افزایش سرمایه اقدام نمود.

نتایج حاصل از آخرین افزایش سرمایه

افزایش سرمایه قبلی شرکت از مبلغ ۶۰۰/۰۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۲/۹۲۵/۰۸۹ میلیون ریال و از محل مازاد تجدید ارزیابی داراییهای ثابت (فقط زمین) بوده که به منظور اصلاح ساختار مالی صورت گرفته است. نتایج حاصل از افزایش سرمایه مزبور که طی تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۹ تصویب شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۰۴  نزد مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

هدف از انجام افزایش سرمایه

هدف شركت قاسم ایران ( سهامی عام)، از افزایش سرمایه موضوع این بیانیه ثبت، به شرح زیر می باشد.

جزئیات طرح افزایش سرمایه پیشنهادی به شرح زیر می باشد:

  • افزایش سرمایه از مبلغ ۲/۹۲۵/۰۸۹ میلیون ریال به ۵/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال.
  • افزایش سرمایه از محل سود انباشته .
  • افزایش سرمایه به منظور اصلاح ساختار مالی با هدف بهبود نسبت مالکانه می باشد.
  • تحقق افزایش سرمایه منجر به کاهش ریسك مالی و افزایش توان صورت وضعیت مالی شرکت از سال ۱۴۰۰ به بعد خواهد شد و همچنین با توجه به اینکه افزایش سرمایه از محل سود انباشته می باشد لذا تاثیری بر EPS شرکت نخواهد گذاشت.

 

اهم اهداف شرکت در افزایش سرمایه به شرح زیر خلاصه می گردد:

  • اصلاح ساختار مالی و کاهش ریسك مالی صورت وضعیت مالی
  • بهبود نسبت مالکانه و افزایش رقابت پذیری شرکت در صنعت و بازار سرمایه.
  • انطباق وضعیت ساختارمالی شرکت با ضوابط مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار
  • بهبود معامالا در بازار سرمایه

«گزارش تکمیلی به زودی در وب سایت نشریه»