تصویب افزایش سرمایه ۵۰ درصدی شرکت صنایع غذایی مینو شرق
تصویب افزایش سرمایه ۵۰ درصدی شرکت صنایع غذایی مینو شرق
مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت صنايع غذائي مينو شرق (سهامی عام) مورخ 1400/07/10 در محل سالن ورزشی شرکت پارس مینو تشکیل گردید.

در این مجمع که با حضور ۷۰/۶۴ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی، اعضای هیات مدیره، حسابرس و بازرس قانونی و نظارت نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، ریاست مجمع برعهده آقای غلامعباس درفشی بود که جنابان کامران پوشپارس و بابک مشيدي درمقام نظار اول و دوم و آقای عزیزاله ایلخانی به عنوان دبیر مجمع ، ایشان را در اداره جلسه یاری می رساندند.

در ادامه و با قرائت گزارش توجیهی هیات مدیره مبنی بر لزوم افزایش سرمایه توسط مدیرعامل محترم و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب افزایش سرمایه شرکت به تغییر بند اساسنامه مربوطه رای مثبت دادند.

بدین ترتیب با رای اکثریت سهامداران، سرمایه شرکت از مبلغ ۱/۰۰۰ میلیارد  ریال به ۱/۵۰۰ میلیارد ریال از طریق سود انباشته افزایش یافته و بند اساسنامه مربوطه اصلاح گردید

شایان ذکر است هیات مدیره شرکت به منظور افزایش ظرفیتهای تولیدی، اصلاح ساختار مالی و رقیق شدن قیمت هر سهم تصمیم به افزایش سرمایه از محل سود انباشته گرفته است.

نتایج حاصل از آخرین افزایش سرمایه

افزایش سرمایه قبلی شرکت از مبلغ ۵۶۳/۴۸۸ میلیون ریال به مبلغ ۱/۰۰۰/۰۰۰ریال و از محل آورده نقدی سهامداران و سود انباشته بوده که به منظور جلوگیری از خروج وجه نقد و اصلاح ساختار مالی صورت گرفته است. نتایج حاصل از افزایش سرمایه مزبور که طی تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۲۵ تصویب شده و در تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۱۲ نزد مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

شایان ذکر است هدف از افزایش سرمایه مذکور، افزایش ظرفیت تولید محصول بیسکویت از طریق خرید خط تمام اتئماتیک بوده که مراحل خرید و انتقال آن به شرکت در اردیبهشت ماه سال جاری انجام شده و با عنایت به زمانبر بودن و نصب و بروز رسانی برنامه های رباتیک آن، پیش بینی می شود در مهرماه سال جاری به مرحله تولید آزمایشی برسد.

هدف از انجام افزایش سرمایه

هدف شركت صنایع غذایی مینو شرق ( سهامی عام)، از افزایش سرمایه موضوع این بیانیه ثبت، به شرح زیر می باشد.

  • اصلاح ساختار مالی و کاهش ریسک مالی ترازنامه
  • جلوگیری از خروج وجه نقد
  • صرفه جویی در هزینه های مالی
  • بهبود جریان سودآوری
  • بهبود نسبت مالکانه و افزایش رقابت پذیری شرکت در صنعت و بازار سرمایه.
  • بهبود و افزایش شفافیت صورت های مالی و افزایش کیفیت اطلاعات
  • بهبود معاملات در بازار سرمایه

مبلغ افزایش سرمایۀ پیشنهادي و محل تأمین آن

با توجه به برنامۀ ارائه شـده، شـرکت صنایع غذایی مینو شرق(سهامی عام) در نظر دارد سـرمایۀ خود را از مبلغ ۱/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۱/۵۰۰/۰۰۰ میلیون ریال، از محل سودانباشته افزایش دهد.

«گزارش تکمیلی به زودی در وب سایت نشریه»