تصویب افزایش سرمایه ۳۶ درصدی صنعتی پارس مینو
تصویب افزایش سرمایه ۳۶ درصدی صنعتی پارس مینو
مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت صنعتي پارس مينو (سهامی عام) مورخ 14/09/1400 در محل مجموعه ورزشي شرکت صنعتي پارس مينو(سهامي عام) تشکیل گردید. در این مجمع که با حضور 48/67 درصد سهامداران حقیقی و حقوقی، اعضای هیات مدیره، حسابرس و بازرس قانونی و نظارت سازمان بورس و اوراق بهاداربرگزار شد، ریاست مجمع برعهده آقای مجيد غلاث بود که جنابان حسين يوسف خزرائي و غلامعباس درفشي درمقام نظار اول و دوم و آقای محمد تقي قلندرلکي به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند.

مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت صنعتي پارس مينو (سهامی عام) مورخ ۱۴/۰۹/۱۴۰۰ در محل مجموعه ورزشي شرکت صنعتي پارس مينو(سهامي عام) تشکیل گردید.

در این مجمع که با حضور ۴۸/۶۷ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی، اعضای هیات مدیره، حسابرس و بازرس قانونی و نظارت سازمان بورس و اوراق بهاداربرگزار شد، ریاست مجمع برعهده آقای مجيد غلاث بود که جنابان حسين يوسف خزرائي و غلامعباس درفشي درمقام نظار اول و دوم و آقای محمد تقي قلندرلکي به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند.

در ادامه و با قرائت گزارش توجیهی هیات مدیره مبنی بر لزوم افزایش سرمایه توسط مدیرعامل محترم و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب افزایش سرمایه شرکت به تغییر بند اساسنامه مربوطه رای مثبت دادند.

گزارش بازرس قانوني درباره گزارش توجیهی هیات مدیره درخصوص افزایش سرمایه

به مجمع عمومي فوق العاده صاحبان سهام شركت صنعتی پارس مینو (سهامي عام)

در اجرای مفاد تبصره ۲ ماده ۱۶۱ اصلاحیه قانون تجارت مصوب سال ۱۳۴۷

  • گزارش توجیهی مورخ تیرماه ۱۴۰۰ هیات مدیره شرکت صنعتی پارس مینو (سهامي عام) درخصوص افزايش سرمايه آن شركت از مبلغ ۴۰۷/۶۲۲/۶ میلیون ریال به مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۹ ميليون ريال ، مشتمل بر صورت سود و زیان و سایر اطلاعات مالی پیش بینی شده که پیوست می باشد، طبق استاندارد حسابرسی “رسیدگی به اطلاعات مالی آتی” مورد رسیدگی این موسسه قرار گرفته است. مسئولیت گزارش توجیهی مزبور و مفروضات مبنای تهیه آن با هیات مدیره شرکت می باشد.
  • گزارش مزبور در اجراي تبصره ۲ ماده ۱۶۱اصلاحيه قانون تجارت و با هدف توجیه افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته به منظور جلوگیری از خروج نقدینگی، اصلاح ساختار مالی و مشارکت در فعالیت های سرمایه گذاری تهیه شده است. این گزارش توجیهی بر اساس مفروضاتی مشتمل بر مفروضات ذهنی درباره رویدادهای آتی و اقدامات مدیریت تهیه گردیده که انتظار نمی رود لزوما به وقوع بپیوندد. در نتیجه، به استفاده کنندگان توجه داده می شود که این گزارش توجیهی ممکن است برای هدفهایی جز هدف توصیف شده در بالا مناسب نباشد.
  • براساس رسيدگي به شواهد پشتوانه مفروضات و با فرض تحقق مفروضات مبنای تهیه گزارش توجیهی، این موسسه به مواردی برخورد نکرده است كه متقاعد شود مفروضات مزبور، مبنايي معقول براي تهيه گزارش توجيهي فراهم نمي كند. به علاوه، به نظر اين موسسه، گزارش توجیهی یاد شده براساس مفروضات به گونه ای مناسب تهیه و طبق استانداردهای حسابداری ارائه شده است.
  • با توجه به مانده سود انباشته براساس صورت های مالی حسابرسی شده شرکت، برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۱۳۹۹(بعنوان شرکت اصلی) به مبلغ ۰۷۸/۹۰۸/۲ میلیون ریال و سود سهام تقسیم شده در مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ ۰۱/۰۳/۱۴۰۰ به مبلغ ۶۳۹/۱۴۵ میلیون ریال، مانده سود انباشه برای افزایش سرمایه فوق الذکر از کفایت لازم برخوردار می باشد.
  • بدیهی است، تحقق افزایش سرمایه شرکت منوط به کسب مجوزات لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار خواهد بود.
  • حتي اگر رويدادهاي پيش بيني شده طبق مفروضات ذهني توصيف شده در بالا رخ دهد، نتايج واقعي احتمالا متفاوت از پيش بيني ها خواهد بود. زيرا رويدادهاي پيش بيني شده اغلب به گونه اي مورد انتظار رخ نمي دهد وتفاوت هاي حاصل مي تواند با اهميت باشد.

نتایج حاصل از آخرین افزایش سرمایه

افزایش سرمایه قبلی شرکت از مبلغ ۰۰۰/۲۶۰/۱ میلیون ریال به مبلغ ۴۰۷/۶۲۲/۶ میلیون ریال و از محل مازاد تجدید ارزیابی داراییهای ثابت (فقط زمین) بوده که به منظور جلوگیری از خروج وجه نقد و اصلاح ساختار مالی صورت گرفته است. نتایج حاصل از افزایش سرمایه مزبور که طی تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۰۲/۰۲/۱۳۹۹ تصویب شده و در تاریخ ۲۱/۰۲/۱۳۹۹ نزد مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

هدف از انجام افزایش سرمایه

هدف شركت صنعتی پارس مینو ( سهامی عام)، از افزایش سرمایه موضوع این بیانیه ثبت، به شرح زیر می باشد.

  • تامین مالی و جلوگیری از خروج وجوه نقد ناشی از بازپرداخت سود به سهامداران
  • بهبود نسبت مالکانه و ظرفیت استقراضی و رقابت پذیری بیشتر شکرت در صنعت بازار سرمایه
  • مشارکت در فعالیت های سرمایه گذاری و ایجاد بازدهی مناسب برای سهامدار

مبلغ افزایش سرمایۀ پیشنهادي و محل تأمین آن

با توجه به برنامۀ ارائه شـده، شـرکت صنعتی پارس مینو (سهامی عام) در نظر دارد سـرمایۀ خود را از مبلغ ۴۰۷/۶۲۲/۶ میلیون ریال به مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۹ میلیون ریال، از محل سودانباشته به شرح زیر افزایش دهد:

  • مبلغ ۵۹۳/۳۷۷/۲ میلیون ریال (معادل ۳۶ درصد) از محل سود انباشته.

تشریح جزییات طرح

جزییات طرح موضوع افزایش سرمایه پیشنهادی به شرح زیر می باشد:
افزایش سرمایه از مبلغ ۴۰۷/۶۲۲/۶ میلیون ریال به ۰۰۰/۰۰۰/۹ میلیون ریال

افزایش سرمایه از محل سود انباشته

افزایش سرمایه به منظور اصلاح ساختار مالی با هدف بهبود نسبت مالکانه می باشد

تحقق افزایش سرمایه منجر به کاهش ریسک مالی و افزایش توان صورت وضعیت مالی شرکت از سال ۱۴۰۰ به بعد خواهد شد و همچنین با توجه به اینکه افزایش سرمایه از محل سود انباشته می باشد لذا تاثیری بر EPS شرکت نخواهد داشت.

برنامه هاي شرکت در صورت عملی نشدن افزایش سرمایه

افزايش سرمايه مذكور بدليل اصلاح ساختار مالي از طريق جلوگيري از خروج نقدينگي از شركت انجام خواهد گرديد، توضيح اينکه در صورت عدم انجام افزايش سرمايه و تقسيم سود انباشته بين سهامداران شركت جهت تامين سرمايه در گردش مورد نياز خود ناچار به تامين مالي از منابع خارج از سازمان خواهد بود كه اين امر باعث تحميل هزينه مالي و نهايتا كاهش سودآوري خواهد شد.

«گزارش تکمیلی به زودی در وب سایت و نشریه»