تصویب افزایش سرمایه ۲۹۱ درصدی بیمه سینا
تصویب افزایش سرمایه ۲۹۱ درصدی بیمه سینا
مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت بیمه سینا  (سهامی عام) مورخ 1400/02/04 در محل شرکت بيمه سينا شعبه شهيد بهشتي تشکیل گردید.

در این مجمع که با حضور ۷۶/۲ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی، اعضای هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار شد، ریاست مجمع برعهده آقای محمد نوين بود که جنابان رسول محمد قلي و مصطفي زروندي  درمقام نظار اول و دوم و خانم کتايون هدايت پور به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند.

در ادامه و با قرائت گزارش توجیهی هیات مدیره مبنی بر لزوم افزایش سرمایه توسط مدیرعامل محترم و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب افزایش سرمایه شرکت به تغییر بند اساسنامه مربوطه رای مثبت دادند.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این مجمع دکتر رضا جعفری مدیرعامل بیمه سینا گزارش توجیهی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را به صاحبان سهام ارائه کرد و پس از آن سهامداران به اتفاق آراء با افزایش سرمایه بیمه سینا از ۱۵۰ به ۵۸۷٫۸ میلیارد تومان به میزان ۲۹۱ درصد موافقت کردند.

سپس مجمع عادی به طور فوق‌العاده بیمه سینا با دستور انتخاب محاسب فنی (اکچوئر) نیز برگزار شد که طی آن با تصویب سهامداران، اختیار انتخاب محاسب فنی (اکچوئر) بیمه‌های غیرزندگی شرکت به هیئت مدیره تفویض شد.

دکتر رضا جعفری مدیرعامل بیمه سینا ضمن قرائت کامل گزارش توجیهی افزایش سرمایه و تشریح آخرین دستاوردها و همچنین برای این افزایش سرمایه تصریح کرد با این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها سرمایه بیمه سینا از ۱۵۰ میلیارد تومان به ۵۸۷،۸ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد که بدین ترتیب شاهد یک افزایش سرمایه ۲۹۱ درصدی در سرمایه کنونی شرکت خواهیم بود .

به گفته دکتر رضا جعفری مدیر ارشد و خوشنام سابق بیمه های ایران، دانا و صندوق خسارت های بدنی کشور در جهت حمایت از کالای ایرانی و استفاده از تمام توان جهت تضمین و ریسک‌پذیری رشته‌های بیمه‌ای در جهت پویایی بازار سرمایه و صنعت کشورمان و همچنین عینیت بخشیدن به تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها این افزایش سرمایه از طریق مازاد تجدید ارزیابی زمین و ساختمان به عنوان دارایی های غیر مستمر باعث خواهد شد علاوه بر اصلاح ساختار مالی و رعایت الزامات مورد نظر بیمه مرکزی، ریسک‌پذیری و اعتبار مندی بیشتری برای بیمه سینا در جذب و جلب بیمه‌گذاران جدید و عقد قرارداد ها و همچنین کسب پرتفوی افزونتر در تمامی رشته‌های بیمه‌ای مورد نظر حاصل شود

نتایج حاصل از آخرین افزایش سرمایه

افزایش سرمایه قبلی شرکت از مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱/۵۰۰ میلیون ریال طی دو مرحله به شرح ذیل انجام گردیده است:

  • مرحله اول افزایش از مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۹۰۵ میلیارد ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های ثابت که در تاریخ ۱۳۹۴/۰۳/۰۶ به ثبت رسیده است
  • مرحله دوم افزایش سرمایه از مبلغ ۹۰۵ میلیارد ریال به مبلغ ۱/۵۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران که در تاریخ ۱۳۹۷/۰۴/۲۳ به ثبت رسیده است.

این افزایش سرمایه به منظور انجام سرمایه گذاری ها براساس آئین نامه بیمه مرکزی و اجرای مصوبه هیأت وزیران و اصلاح ساختار صورت گرفته است. نتایج حاصل از افزایش سرمایه مزبور که طی تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۴/۰۱/۱۰ تصویب شده و در تاریخ های ذکر شده نزد مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.