تصویب افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی در مجمع عمومی فوق العاده بیمه پاسارگاد
تصویب افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی در مجمع عمومی فوق العاده بیمه پاسارگاد
مجمع عمومی فوق العاده شرکت بیمه پاسارگاد با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی، به منظور افزایش سرمایه از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه ای به‌صورت آنلاین برگزار شد .

مجمع عمومی فوق العاده این شرکت به منظور افزایش سرمایه با حضور بیش از ۸۲ درصد سهامداران روز دوشنبه دهم آبان ماه برگزار شد و با توجه به صدور مجوز توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار، افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از دو محل سود انباشته و اندوخته سرمایه ای مورد موافقت سهامداران قرار گرفت.

در ابتدای مراسم، با توجه به حضور اکثریت سهامداران، هیأت رئیسه مجمع انتخاب شد و رئیس مجمع ضمن خیر مقدم به سهامداران محترم، رسمیت جلسه را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در این مجمع که به ریاست آقای دکتر مجید قاسمی رئیس هیأت مدیره این شرکت برگزار شد؛ آقایان علی اکبر امین تفرشی و عباس کفافی به عنوان ناظر و خانم دکتر نعیمیان به عنوان منشی جلسه ، وی را در برگزاری مجمع همراهی کردند و همچنین نمایندگان بازرس قانونی ، بیمه مرکزی ج.ا.ا و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار به صورت حضوری و نماینده دیگر سازمان بورس و اوراق بهادار به صورت برخط در جلسه حضور داشتند.

در جلسه مجمع عمومی فوق العاده بیمه پاسارگاد، افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ ۲۰,۴۱۲ میلیارد ریال به ۳۰,۶۱۸ میلیارد ریال (با ۵۰ درصد افزایش)، از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه ای در سال جاری و از مبلغ ۳۰,۶۱۸ میلیارد ریال به مبلغ ۶۱,۲۳۶ میلیارد ریال (با ۱۵۰ درصد افزایش سرمایه کنونی) در دو سال تصویب شد.

به منظور حفظ جایگاه و توانگری مالی ، افزایش ظرفیت شرکت برای قبول ریسک، گسترش فعالیت‌های بیمه اتکايي، این شرکت توانست با اکثریت قانونی تصویب نماید تا افزایش سرمایه در مرحله اول از مبلغ ۲۰,۴۱۲ میلیارد ریال به مبلغ ۳۰,۶۱۸ میلیارد ریال رسیده و در مرحله بعدی از مبلغ ۳۰,۶۱۸ میلیارد ریال به مبلغ ۶۱,۲۳۶ میلیارد ریال از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه ای در اختیار هیأت مدیره قرار گرفت تا پس از اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه مرکزی ج. ا. ایران و ظرف مدت حداکثر دو سال از تاریخ برگزاری مجمع نسبت به عملی نمودن آن اقدام نمایند.

گفتنی است مجمع عمومی فوق العاده شرکت بیمه پاسارگاد با توجه به ابلاغیه شماره ۴۴۰/۰۵۰/ب/۹۸ مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶ سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص مصوبه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در محل شرکت بیمه پاسارگاد برگزار شد و امکان حضور مجازی سهامداران از طریق مراجعه همزمان به پایگاه اطلاع رسانی شرکت فراهم شد.