تداوم افتخار آفرینی سیمان کرمان در سایه مدیریت کاردان
تداوم افتخار آفرینی سیمان کرمان در سایه مدیریت کاردان

افزایش۶۶درصدی فروش و رشد نزدیک به ۸۲ درصدی سود با توجه به شرایط خاص حاکم بر صنعت سیمان اعم از فزونی عرضه، مشکلات صادراتی، دامپینگ شرکت ها، تحریم های بین المللی، محدودیت های ناشی از قطع برق وگاز کارخانه و… نشان ازمدیریت،برنامه ریزی واجرای صحیح استراتژی های تدوین شده در خصوص تعالی و توسعه اقتصادی سیمان کرمان دارد که این مهم در سایه سیاست ها و رویکردهای مدبرانه مهندس فریدون رحمانی حاصل گشته است

اقتصاد و بیمه – افزایش۶۶درصدی فروش و رشد نزدیک به ۸۲ درصدی سود با توجه به شرایط خاص حاکم بر صنعت سیمان اعم از فزونی عرضه، مشکلات صادراتی، دامپینگ شرکت ها، تحریم های بین المللی، محدودیت های ناشی از قطع برق وگاز کارخانه و… نشان ازمدیریت،برنامه ریزی واجرای صحیح استراتژی های تدوین شده در خصوص تعالی و توسعه اقتصادی سیمان کرمان دارد که این مهم در سایه سیاست ها و رویکردهای مدبرانه مهندس فریدون رحمانی حاصل گشته است.

مهندس رحمانی از مدیران مسلح به علم روز در میدان کار است که بخوبی نقاط ضعف و قوت صنعت سیمان را می شناسد و بر همین اساس است که خیلی از مدیران شرکت های سیمان از روی متد مدیریتی وی الگوبرداری می کنند. برآیند اقدامات وعملکرد سیمان کرمان در توسعه پایدار، برمبنای تولیدات دانش بنیان وفن آوریهای نوین در سالی که با عنوان تولید ،اشتغال آفرین ودانش بنیان نام گذاری شده بود نشان داد این شرکت در این زمینه تحقیق وتوسعه، همچنین مسئولیت‌های اجتماعی نمره قبولی دریافت نموده وبعنوان یک الگوی موفق برای سایر صنایع مطرح است.

 

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت گروه صنايع سيمان کرمان (سهامی‌عام) مورخ ۲۳/۱۲/۱۴۰۱ در محل سالن اجتماعات انجمن صنفي کارفرمايان سيمان برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۵۴/۷۴ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای عزت اله زنگنه بود، که آقای مهدي جهان بين و خانم  فائزه نصر آزاداني  در مقام نظار اول و دوم و آقای فريدون رحماني  به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۳۰/۰۹/۱۴۰۱ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۴۴۰/۲ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

 

 

آخرین اعضای هیئت مدیره درسال مالی مورد گزارش به‌شرح ذیل بوده است :

سرمايه گذاري ملي ايران محمدمهدي زارع پور نصيرآبادي عضو هیئت مدیره غیرموظف-اصلی
سرمايه گذاري و توسعه صنايع سيمان فريدون رحماني نایب رئیس هیئت مدیره موظف-اصلی
سيمان مازندران شمس اله محمدي رئیس هیئت مدیره غیرموظف-اصلی
سيمان شمال رضا صاحب قدم لطفي عضو هیئت مدیره موظف-اصلی
توليدي سيمان فيروز کوه مجتبي اميرشکاري عضو هیئت مدیره غیرموظف-اصلی

 

مهندس فریدون رحمانی در ابتدای گزارش خود با تشریح تاریخچه و ترکیب سهامداران شرکت افزود: گروه صنایع سیمان کرمان تولیدکننده تعدادی از با کیفیت ترین سیمان های حال حاضر در کشور می باشد که در رقابت فشرده و فزاینده با دیگر تولیدکنندگان آبادانی کشور گام بر می دارد.

 

مدیرعامل برجسته شرکت در ادامه خاطرنشان کرد که گروه صنايع سيمان كرمان با بكارگيري فن آوري هاي روز صنعت سيمان و بهره مندي از نيم قرن تجربه و اندوخته دانش سازماني و تكيه بر سرمايه هاي انساني خود مي كوشد تا علاوه بر تامين انواع سيمان مورد نياز منطقه جنوب شرق كشور با برترين كيفيت , از طريق توليد سيمان هاي خاص مطابق با استانداردهاي ملي و بين المللي ضمن تامين نياز داخل كشور ؛ با توسعه بازار صادرات، افتخار آفرين بوده و رضايت مشتريان , سهامداران و ساير ذينفعان را فراهم آورد. وی افزود: در سال مالی گذشته موفق شدیم با تولید ۹۷۱/۷۱۶ تن سیمان و ۹۳۰/۴۷۵ تن کلینکر در مقام یکی از قطبهای تولیدی کشور، عملکردی ارزشمند حاصل سازیم.

مهندس رحمانی با تبیین اینکه ركود در ساخت و ساز داخلي و كاهش بودجه عمراني دولت در سال هاي اخير و محدوديت هاي بوجود آمده در صادرات، باعث شد تا شركت سيمان كرمان با توجه به داشتن پتانسيل توليد بر اساس ظرفيت اسمي و عملي ، نتواند از بخش عمده اي از ظرفيت توليد سيمان خود استفاده كند اضافه کرد: در راستای تدوین برنامه های مدون مدیریت در بعدهای کوتاه مدت- میان مدت و بلندمدت و البته عملیاتی شدن و پیاده سازی بخش اعظمی از آنها مفتخراست اعلام دارد که علیرغم فضای شدید رقابتی در صنعت سیمان و شرایط دشوار اقتصادی سال گذشته و قطعی های گاز و برق واحدهای تولیدی در چند دوره ، با همت مدیران- معاونین- کارکنان و کارگران زحمتکش شرکت هم در فروش و هم در سودآوری عایدی خوبی را برای سهامداران و ذینفعان خود ارمغان بیاورد.

 

مدیر رزومه دار و ممتاز صنعت کشورمان با تصریح اینکه در شرکت اصلی، درآمد خالص ۷۶۰/۹۵۰/۳ میلیونی سال مالی منتهی به ۳۰/۹/۱۴۰۰ به مبلغ ۷۳۰/۵۲۱/۶ میلیون در سال منتهی به ۳۰/۹/۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است افزود: همچنین سود عملیاتی ۹۱۱/۱۱۷/۱ میلیونی سال قبل به سود عملیاتی ۷۱۷/۳۶۶/۲ میلیون ارتقاء یافته است.

مهندس فریدون رحمانی همچنین اعلام داشت که با رشد بیش از ۸۰ درصدی سود خالص شرکت از مبلغ ۰۹۱/۲۵۹/۲ میلیونی سال گذشته به مبلغ ۹۳۶/۰۵۲/۴ میلیونی در سال مالی گزارش ارتقاء یافته است.

به گفته وی در حسابهای تلفیقی نیز درآمد خالص مجموعه از مبلغ ۶۲۹/۱۵۱/۴ میلیون سال مالی گذشته به مبلغ ۹۳۸/۸۷۵/۶ میلیون در سال مالی مورد گزارش و سود عملیاتی از مبلغ ۱۵۸/۲۷۸/۱ میلیونی در سال گذشته به مبلغ ۱۴۲/۴۵۴/۲ میلیون ارسال منتهی به ۳۰/۹/۱۴۰۱ افزایش یافته است.

مدیرعامل «سکرما» در ادامه تاکید کرد که سود خالص تلفیقی شرکت نیز در نتیجه ایجاد یک هم افزایی مناسب بین شرکت ها، انسجام بخش و کنترل هزینه ها از مبلغ ۸۳۸/۹۷۰/۲ میلیون در سال مالی منتهی به ۳۰/۹/۱۴۰۰ به مبلغ ۰۶۱/۸۸۶/۴ در سال مالی منتهی به ۳۰/۹/۱۴۰۱ افزایش یافته که این آمار ها حاکی از تداوم روند صعودی گروه صنایع سیمان کرمان در مبحث سودآوری و ارزش آفرینی دارد.

مهندس رحمانی در فرازی دیگر از گزارش خود به تشریح عملکرد شرکت های تابعه پرداخت و تصریح کرد که با توجه به افزایش سرمایه شرکت بهمن یار درصدد هستیم که فعالیت های این شرکت را بسط دهیم چرا که عملکرد شرکت بهمن بار در سودآوری و تسهیل فرآیندهای دیگر شرکت ها بسیار اثرگذارتر می باشد.

 

وی در ادامه انجام تعمیرات اساسی پس از ۵۰ سال را در کوره سوم کارخانه که منتج به افزایش بهره وری و بالارفتن راندمان گردید، بهره بردن از ژنراتورهای دیزلی قدیمی که تعدادی از ان ها برای سالها در شرکت بلااستفاده بود جهت برطرف کردن مشکلات تامین برق ، سیاستگذاری صحیح در زمینه میزان تولید و فروش و برقرار کردن یک تناسب منطقی از جهت عدم تحمیل هزینه های اضافه به شرکت، پی گیری جهت احراز مالکیت و تعیین تکلیف ثبت زمین های کارخانه، رایزنی و مذاکرات فشرده با سازمان عمران جهت قطعه زمین ۷۵۰۰ متری سیرجان که در سال ۹۵ از سازمان عمران با شرط انجام سرمایه گذاری اخذ گردیده بود و به علت عدم سرمایه گذاری صورت نپذیرفته سازمان خواهان بازگشت آن بود. رعایت کامل اصول حاکمیت شرکتی و … را از دیگر دستاوردها و توفیقات «سکرما» در سال مالی گذشته برشمرد. وی با اعلام اینکه در کرمان ۲۷ مگا پروژه داریم که همین امر باعث شده کرمان دومین استان در زمینه تقاضا و سرانه استفاده از سیمان باشد افزود: خوشبختانه بخاطر کیفیت خوب و تنوع مطلوب محصولات سیمان کرمان، مشتریان و پیمکانکاران بزرگ به دنبال محصولات ما هستند و هرچند از محل کارخانه تا کشورهای خارجی فاصله بسیار زیاد است اما بواسطه همین کیفیت  و تنوع محصول توانسته ایم که به کشورهای  عراق، سمنان، پاکستان، ارمنستان صادرات داشته باشیم.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره سیمان کرمان در بخش پایانی گزارش خود با تاکید بر این مهم که حمایت های سهامداران عمده، مساعدت های هیات مدیره و همراستا بودن با سیاست های کلان هلدینگ سیدکو و تلاش مجاهدگونه پرسنل در سال سخت اقتصادی گذشته باعث شد سود مناسبی برای سهامداران کسب شود اظهار امیدواری کرد با تسهیل شرایط و بهبود وضعیت اقتصادی و رفع تحریم های بین المللی شاهد آن باشیم که در سال مالی آتی، «سکرما» بتواند در مباحث کسب سهم بیشتر از بازار داخلی و سهمی شایسته از بازارهای صادراتی موفق تر از سالهای پیش عملکرد داشته باشد.

استقبال خوب سهامداران و برگزاری مجمع در نهایت نظم و انضباط، میزبانی شایسته کلیه ارکان شرکت از سهامداران و ذینفعان، گزارش مبسوط مهندس رحمانی در تحلیل وضعیت اقتصادی صنعت سیمان کشورمان، اعلام برنامه های آتی شرکت جهت تعالی و توسعه روزافزون، تقدیر دکتر زنگنه «ریاست مجمع» و نمایندگان سهامداران عمده از عملکرد جهادی مدیرعامل و کارکنان شرکت در کسب توفیقات متعدد، تایید حسابهای شفاف و کلین جناب بزرگی و تیم مالی حرفه ای مجموعه توسط حسابرس و بازرس قانونی ، پاسخگویی دقیق به تمام سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط و نهایت همکاری کلیه ارکان مجمع منجمله روابط عمومی فرهیخته و مساعدت همه جانبه سرکار خانم باقری با اصحاب رسانه جهت پوشش خبری از نکات خوادنی این مجمع بود.

 

پیام هیات مدیره

رسالت شركت در سال جاري علاوه بر انجام وظايف معمول خود، به نگاه علمي، نظام مند و فراگير معطوف شده و در اين راستا با انجام بررسي هاي جامع ،دقيق و عالمانه در جهت پيگيري اهداف راهبردي شركت نسبت به طراحي و تدوين برنامه راهبردي خود قدم برداشته ايم.

مفتخریم ، با تدبیر هیئت مدیره و تلاش و کوشش شبانه روزی مجاهدان عرصه تولید در شرکت، علیرغم وجود نوسانات متعدد در ورودی ها و خروجی های محیط کسب و کار، به عملکرد شرکت نتایج تلاش همکاران در سال جاری می باشد و بیانگر بنیادی محکم، پویا و منعطف در زیر ساخت ها و ساز و کارهای سیمان کرمان است که نهادینه شده است.

شرکت در ایفاء مسئولیت اجتماعی خود در قبال محیط زیست و جوامع محلی همچون سالهای قبل غافل نبوده و همواره سعی نموده است با توجه به اصول اخلاقی و با حساسیت نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی و محیطی توجه نموده و با اتخاذ موضع فعال نسبت به محیط کسب و کار خود تاثیری مثبت بر کار، جامعه و کارکنان داشته باشد.

در سال مالی آتی با همت تیم مدیریتی و همکاران با تجربه و جوان درصد ایجاد تغییرات بنیادی برای شناخت علمی بازار، برقراری ارتباط موثر با گروه های مختلف مشتریان و گسترده تر کردن دامنه فعالیت بازار سازی هستیم.

در این گزارش ، تنها به دنبال فهرست کردن موفقیت ها نیستیم بلکه آنرا مجالی یافته ایم برای مشارکت ذهنی شما عزیزان با شمه ای از فعالیتهای همکاران به منظور دریافت رهنمودهای ارزنده تان برای تصحیح راهبردها جهت تداوم ارزش آفرینی برای ذینفعان.

پروژه های شرکت

طرح بهینه سازی خط سه، طرح تبدیل پنج دستگاه بک فیلتر به سیستم جت فیلتر، طرح بهینه سازی فیلتر هیبرید آسیاب سیمان واحد سه، پروژه نصب و اجرای سیستم جمبوبگ بارگیر خانه، پروژه ساخت و تعویض هدوال آسیاب سیمان واحد سه، پروژه تبدیل الکتروفیتر به بگ هاوس آسیاب سیمان واحد سه، اکثر پروژه های باز شرکت در راستای کاهش هزینه های بهای تمام شده، افزایش کیفیت محصولات و بهبود تولید می باشند که در سال ۱۴۰۱ به اتمام رسید و تبدیل به دارایی شده اند.

برنامه های آتی

ارتقاء سیستم های سوخت کارخانه جهت الزامات زیست محیطی، تعامل به شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها جهت تولید و تداوم کاهش مصرف سوخت محصولات جدید و سیمان های پیشرفته

مدیریت انرژی

  • میزان مصرف کل انرژی الکتریکی در سال برابر با ۱۱۷۰۷۹۵۰۴ کیلو وات ساعت،
  • میزان خرید از نیروگاه (قرارداد دو جانبه) در سال برابر با ۱۱۱۰۲۴۰۰۰ کیلو وات ساعت
  • از محل قرارداد دو جانبه و مدیریت برق پشتیبان سالانه حدود ۴۰ میلیارد ریال صرفه جویی گردیده است.
  • تولید برق در نیروگاه کارخانه به میزان یک میلیون و دویست و چهل و نه هزار کیلو وات ساعت در زمان محدودیت برق اعمال شده در فصل گرما و جلوگیری از توقف تولید

دستاوردهای کارخانه سیمان کرمان در سال ۱۴۰۱

  • تندیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در ارتقاء کیفیت و سطح بالای تنوع محصولات
  • پیشرفت محصولات سبز گروه صنایع سیمان کرمان
  • تولید آزمایشگاهی ترکیبات سیمان استخوانی (Bone cement) در گروه صنایع سیمان کرمان
  • معرفی واحد تحقیق و توسعه سیمان کرمان بعنوان واحد برتر استانی

برنامة استراتژيك

گروه صنايع سيمان كرمان توليدكنندة تعدادي از با كيفيت ترين سيمانهاي حال حاضر كشور ميباشد ، ليكن به دلايلي كه مهمترين آنها در ادامه ذكر شده است، با رقابت فشرده و فزاينده در بازار مواجه شده است.

  • در چنين شرايطي با توجه به واحدهاي درحال احداث سيمان، به زودي ظرفيت توليد سيمان به حدود ١٢٠ ميليون تن افزايش پيدا خواهد كرد.
  • به دليل پايين بودن بهاي واحد حجم سيمان، حساسيت به هزينه هاي حمل يكي از ويژگيهای ذاتي اين محصول محسوب ميگردد.
  • ارتقاء ارزش افزودة سبد محصولات قابل عرضه
  • اعمال مديريت هزينه جهت دستيابي به حداقل قيمت تمام شده
  • رعايت كامل موضوعات HSE و ممانعت از بروز حوادث غير مترقبه، ترويج فرهنگ حفظ محيط زيست و سلامت انسانها
  • ارتقاء كاركرد، بهبود بهره وري، سيستم مديريت يكپارچه و مديريت اطلاعات و عمليات.

جايگاه شركت در صنعت سيمان و وضعيت رقابتي آن:

گروه صنايع سيمان كرمان(سهامي عام) با بهره گيري از سه خط توليد قديمي و اتكا به سرمايه انساني ماهر و كارآمد، همچون دهه هاي گذشته توانست ضمن نايل شدن به توليد ٩٧١.٧١٦ تن سيمان و ٩٣٠.٤٧٥ تن كلينكر در سال مالي منتهي به ۳۰/۰۹/۱۴۰۱، ضمن پاسخگويي به نياز استان و حتي استانهاي همجوار، همچنان به عنوان يكي از قطبهاي توليدي كشور، جايگاه ارزنده خود را در منطقه جنوب شرق كشور تداوم بخشد. لازم به ذكر است كه تحقق توليد نسبتا مطلوب كلينكر و سيمان در سال

جاري، مرهون راهبري اصولي، نگهداري و تعميرات اساسي منسجم و برنامه ريزي شده و همچنين تكيه بر توان مهندسي و كارشناسي مي باشد.

صفحه به اسم آقای امیرحسینی