تخصیص ۴ میلیارد یورو برای راه اندازی مجموعه پتروپالایش بختیاری
تخصیص ۴ میلیارد یورو برای راه اندازی مجموعه پتروپالایش بختیاری

دکتر سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز هفتم اردیبهشت ماه در شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان حضور یافت

اقتصاد و بیمه – دکتر سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز هفتم اردیبهشت ماه در شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان حضور یافت.

 

در این دیدار که همزمان با هفته کار و کارگر انجام شد؛ وزیر کار ضمن بازدید از واحدهای تولید اوره و آمونیاک، در جریان مشکلات و مسائل این شرکت قرار گرفت.

اقای دکتر زمانپور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری که در این دیدار وزیر کار را همراهی می‌کرد؛ ضمن ابراز دلگرمی از حضور ایشان، گفت سالانه یک میلیون تن ظرفیت اسمی تولید اوره در این شرکت است که از ظرفیت مذکور به میزان ۸۵ درصد تولید می‌شود. وی افزود مدیران هلدینگ صبا انرژی در نظر دارند تولید را به ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی در سال جاری برسانند.

در ادامه در نشستی که با حضور مدیران و کارکنان این شرکت برگزار شد؛ آقای علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجد سلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر پیگیری مجدانه مشکلات صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان، مسأله بیکاری در استان را مطرح کرد.

آقای ورناصری گفت نرخ بیکاری در این استان بالای ۴۰ درصد است که انتظار می‌رود با پیشرفت و توسعه صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان، این عدد کاهش یابد.

سپس دکتر سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اراده دولت در رفع مشکلات پیش روی تولیدات داخلی، گفت پیش از انقلاب بیش از ۹۰ درصد محصولات پتروشیمی کشور از خارج از ایران تأمین می‌شد اما اکنون علاوه بر تأمین نیاز داخلی می‌توانیم نیاز بسیاری از کشو‌رها در این حوزه را نیز تأمین کنیم.

راه اندازی مجموعه پتروپالایش بختیاری با بودجه معادل ۴ میلیارد یورو جزو مصوبات هیئت دولت در این سفر بود که مقرر شد این مهم با پیگیری‎‎‌‍‌های صندوق بازنشستگی و شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی (صباانرژی) به ثمر بنشیند. ​