عملکرد درخشان دکتر واعظی در تحقق سود عملیاتی
عملکرد درخشان دکتر واعظی در تحقق سود عملیاتی
  مجمع عمومی عادی سالانه گروه سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر با نماد «زکوثر» با حضور ۸۲‌درصد از سهامداران و نمایندگان سازمان‌های اقتصادی کوثر، بورس و موسسه حسابرسی مفید راهبر به صورت حضوری و شرکت برخی سهامداران از طریق بستر مجازی برگزار شد

در این نشست که به ریاست حمیدرضا جعفری معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر به عنوان رئیس مجمع برگزار شد، محمدصادق واعظی مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر به ارائه گزارش عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ پرداخت.

واعظی در ابتدا به تشریح شاخص‌‌‌های سرمایه‌گذاری، تولید و مقایسه سرانه‌‌‌های مصرف در دوسال اخیر پرداخت و گفت: ارزش افزوده حوزه سرمایه‌گذاری کشاورزی کشور در سال ۱۴۰۰ نسبت به سایر بخش‌‌‌های اقتصادی منفی بوده و از جهتی، سال گذشته شاخص قیمت تولید در این بخش نیز ۶/ ۱‌درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به این نوسان و شرایط بحرانی در حوزه کشاورزی و زراعت، گروه سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر با تکیه بر بهبود عملکرد شرکت‌های تابعه به‌ویژه در حوزه طیور، توانست در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ به سود عملیاتی ۲۱۵‌درصد برسد.  دبیر مجمع عادی سالانه زکوثر یادآور شد: این گروه با نماد «زکوثر» از سال ۱۳۹۸ در بورس تهران عرضه و ۶۱‌درصد سهم بازار جوجه یک‌روزه پدر و مادر گوشتی، ۷/ ۵درصدجوجه یک‌روزه گوشتی، ۴۱‌درصد جوجه یک‌روزه پدر و مادر تخم‌گذار و ۶/ ۲۴درصد جوجه یک‌روزه تخم‌گذار تجاری را به خود اختصاص داده است.

واعظی ادامه داد: گروه سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر دارای ۷ زنجیره کسب‌وکار در زمینه‌‌‌های طیور گوشتی، طیور تخم گذار، دام سنگین، دام سبک، آبزی پروری، زراعت و گلخانه و امور زیرساختی و پشتیبانی کسب و کار‌‌‌های فوق است.

وی با بیان برنامه‌‌‌های مهم و عملیاتی هیات‌مدیره گروه اعلام کرد: ضمن اهتمام به تکمیل پروژه‌‌‌های نیمه‌کاره، سه شرکت از شرکت‌های تابعه امسال به بازار سرمایه عرضه می‌‌‌شوند.  پس از گزارش مدیرعامل، حسابرس و بازرس مستقل، در مورد ۱۴ بند حسابرسی توضیح خواست که واعظی به پرسش‌‌‌ها و ابهامات پاسخ داد و در نهایت مصوبات مالی جلسه جهت اجرا در سال مالی جدید توسط جعفری به عنوان رئیس مجمع قرائت و سود سهامداران نیز با اولویت سهامداران حقیقی به میزان ۱۱۰۰ ریال (به ازای هر سهم) و در مجموع۳.۰۲۵.۰۰۰‌میلیون ریال تعیین و تقسیم شد.

درباره شرکت :

شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در سال۱۳۶۲ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده و به عنوان یکی از شرکت های سرمایه گذاری مادر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر مشغول به فعالیت است. موضوع فعالیت اصلی شرکت، سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های تولیدی کشاورزی و دامپروری، مرغداری، پرورش و صید آبزیان، خوراک دام وطیور و صنایع تولید و فراوری مواد اولیه محصولات واسطه ای و محصولات نهایی وابسته به این فعالیت ها می باشد که توسط ۲۴ شرکت زیر مجموعه انجام می پذیرد. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های ایرانی است که در راستای اجرای زنجیره تامین گام های بلندی بر داشته است.در حال حاضر حدود ۸۰ درصد جوجه یکروزه مرغ مادر گوشتی، بیش از ۵۰ درصد جوجه یکروزه مرغ مادر تخم گذار، تولید صدها هزار تن خوراک دام و طیور و آبزیان و بیش از ۵۰ درصد جوجه یکروزه تخم گذار تجارتی و نیز ادوات، تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز صنعت دام، طیور و آبزیان مورد نیاز کشور را تأمین می نماید. علاوه براین، سالانه ده ها میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی، ده ها هزار تن گوشت مرغ، شیر خام و فرآورده های لبنی و مقادیر قابل ملاحظه ای غلات و علوفه در شرکت های تابعه تولید می شود. صادرات مقادیر قابل توجهی از محصولات فوق، بخش دیگری از فعالیت های این شرکت ها را تشکیل می دهد. علاوه برآنچه ذکر شد شرکت توجه شایانی به آبزی پروری، محصولات دارویی، زراعت، باغبانی، کشت فراسرزمینی و محصولات گلخانه ای دارد. نمایندگی انحصاری چندین شرکت معتبر نظیر Hy-Line International ، Aviagen (نژاد Ross)، Petersime و Storvik Biofloc در اختیار این هلدینگ قرار دارد. انتشار کتب و نشریات علمی مرتبط با صنعت طیور و آموزش مدیران و کارشناسان، مدیریت با هدف افزایش سطح ارتقا هلدینگ از طریق شرکت توسعه و پژوهش انجام می شود. در کنار شرکت های تولیدی زیر مجموعه، آزمایشگاه تخصصی کوثر با هدف پاسخگویی به نیازهای صنعت دامپروری کشور نیز احداث شده است.