مدیرعامل بازار شناس و توانمند شرکت بیمه دی در نشست خبری خود که با همت مدیریت فرهیخته روابط عمومی دکتر سید فرید میرموسوی که به تازگی مدیر برتر روابط عمومی کشور برگزیده شده بود با ارائه گزارشی از عملکرد مطلوب شرکت بیمه دی در سال های اخیر، شرکت بیمه دی را یکی از شرکت های پیشرو در طراحی و خلق محصول دانست.

این مدیر خوش فکر صنعت بیمه کشور با اشاره به اینکه بیمه دی به دنبال خلق محصولات جدید مبتنی بر نیاز مشتری است، بیان کرد: بیمه نامه «مسئولیت فردی» جزء بیمه نامه های کم نظیر در صنعت است که به تازگی به بازار ارائه شده است. همچنین بیمه دی با خلاقیت و نوآوری توانست بیمه نامه هایی از جمله «بیمه عمر با برگشت حق بیمه»، «مستمری مانا» و «کرونا» را طراحی و در دسترس مشتریان قرار دهد که در این حوزه این شرکت با ارائه محصولات جدید همواره سعی در ایجاد مزیت رقابتی و دستیابی به عنوان «پدیده محبوب مشتریان» دارد.

من باب تیم متعهد و متخصص بیمه دی که در تعامل و مشتری مداری و خدمت رسانی جزو ممتازترین شرکت‌های بازار سرمایه می باشند میبایست اعلام داشت که براساس صورت های مالی ۹ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۹/۳۰ شرکت به سود خالص حدود ۱۱/۱۸۸ میلیارد ریال (۴۴۷۵ ریال به ازای هر سهم) دست یافته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲۴ درصد رشد داشته است.

مدیر مدبر مجموعه در ادامه با اعلام اینکه بیمه دی در حوزه عملیات بیمه گری از شرکت های شفاف پذیرفته شده نزد بورس است که صورت های مالی خود را به طور منظم منتشر کرده است تصریح داشت: یکی از موارد قابل توجه کاهش بندهای حسابرسی است که نشان‌دهنده پیشبرد کار به صورت تخصصی و حرفه ای است چرا که اعتقاد داریم ذینفعان باید به طور مداوم در جریان امور شرکت قرار بگیرند. به گفته ناخدای بیمه دی به لحاظ کسب سود آوری نیز سعی کردیم چه در سال گذشته و چه در سال جاری اتکا به حق بیمه قرارداد جامعه ایثارگری نداشته باشیم. با توجه به برنامه ریزی جهت کاهش اتکا به پرتفوی جامعه سهامداری و افزایش پرتفوی بازار، افزایش و رشد ۷۷ درصدی در فروش تمامی رشته های بیمه ای داشته ایم که با افزایش ٣٢ درصدی رشد خسارت همراه بوده است که از این جهت عملکرد مناسبی محسوب می شود. ضمن اینکه فروش شرکت در نه ماهه سال جاری با حق بیمه قرارداد درمان ایثارگران بالغ بر ۳۸۰۰ میلیارد تومان می شود که رقم قابل توجهی در گزارش عملکرد شرکت است و آینده پر امیدی را نوید می دهد. همچنین ضریب خسارت شرکت خوشبختانه با اقداماتی که در حوزه مدیریت ریسک و کنترل خسارت ها انجام شده است در سال ٩٨ بالغ بر ٦٧٪؜ بوده که برای شرکتی که قرارداد درمانی بزرگی دارد ضریب بسیار خوبی به حساب می آید.

مدیرعامل شرکت بیمه دی در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به عملکرد قابل توجه شرکت در سال های اخیر عنوان کرد: بیمه دی با برنامه محوری و پایش عملکرد در پایان سال ٩٨ توانست موفقیت های چشمگیری را کسب نماید. این شرکت توانگری خود را به سطح یک و نسبت +٢٠٨ درصد رساند که با توجه به چالش هایی که این شرکت در سال های گذشته با آن ها رو به رو بوده، این موفقیت بسیار حائز اهمیت است. همچنین با توجه به سرمایه ثبت شده شرکت و میزان سودآوری که داشته ایم، پربازده ترین شرکت در صنعت بیمه شناخته شدیم. در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، نوآوری و طراحی محصولات جدید و ورود بیمه دی به عرصه‌های کسب و کار دیجیتال نیز، گام های ستودنی ای برداشته شده که بازخورد آن ها در آمار و ارقام عملکردی‌مان کاملاً مشهود است.

دکتر کشاورز در ادامه اظهار کرد: بیمه دی در سال گذشته به لحاظ رتبه بهره وری در کل عوامل که یکی از شاخص های مهم بنگاه های اقتصادی است توانست بین موسسات بیمه ای کشور رتبه اول را کسب نماید. امسال شرکت بیمه دی افتخار خدمت رسانی به جامعه ایثارگری را برای چهارمین سال متوالی به دست آورد، قراردادی که علی رغم نابسامانی های اقتصادی با حق بیمه فنی و مناسبی منعقد شده و حدود یک میلیون و ٦٧٠ هزار بیمه شده را تحت پوشش خود دارد.

مدیر مدبر مجموعه با اعلام اینکه این قراداد یکی از مگاپروژه های حوزه درمان کشور است که از لحاظ کیفیت خدمات روز به روز درصدد افزایش و سهولت دسترسی ها هستیم به طوری که از ابتدای شروع این قرارداد در سال ٩٦ تا کنون ٨٠ میلیون خدمت تحت عنوان این قرارداد به جامعه ایثارگری ارائه شده است که در این میان روزانه به طور متوسط ٦٠ هزار خدمت از طریق بیمه دی به این قشر معزز ارائه می شود که ٨٠ درصد آن ها در مراکز طرف قرارداد انجام گرفته و ٢٠٪ باقیمانده نیز تا ٤٨ ساعت پس از تکمیل پرونده و ارائه اسناد پزشکی توسط بیمه شده، هزینه های صورت گرفته طبق تعرفه قرارداد قابل پرداخت می باشند. این درحالی است که هم اکنون بیمه دی ١٦٠٠ میلیارد تومان حق بیمه وصول نشده طلب دارد که البته با حمایت ها و تلاش های شخص جناب آقای اوحدی رئيس محترم بنیاد شهید، تمام حق بیمه های قرارداد بنیاد تا پایان سال ٩٨ در قالب اسناد خزانه و بخشی نیز به صورت نقدی به شرکت بیمه دی پرداخت شده است. با این حال و با وجود تمام چالش ها، مجموعه بیمه دی با تمام توان در حوزه عملیات بیمه گری که وظیفه اصلی و ذاتی این شرکت است به فعالیت خود ادامه داده است.

دکترمحمدرضا کشاورز در ادامه با اشاره به مبحث اتکایی این قرارداد ادامه داد: بخشی از اتکایی این قرارداد در قالب اتکایی اجباری به بیمه مرکزی واگذار شده است و بخش اختیاری آن نیز با توجه به سیاست گذاری های شرکت تحت پوشش بیمه مرکزی است، اگرچه موفقیت های بیمه دی در نگهداشت این پروژه، چند شرکت بیمه ای دیگر را نیز بر آن داشته تا پیشنهاد اتکایی این قرارداد را ارائه دهند که در این زمینه در حال مذاکره هستیم.

سکاندار شرکت همچنین بیمه دی را یکی از شرکت های موفق صنعت در عرصه سرمایه گذاری دانست و تصریح کرد: بیمه دی به طور تخصصی در بخش سرمایه گذاری فعالیت می کند به طوری که شرکت سرمایه گذاری دستاورد دی و صندوق سرمایه گذاری گنجینه الماس دی در آمار و ارقام جدید عملکرد خود توانسته اند سود مطلوبی را به سبد سود بیمه دی سرازیر نمایند.

وی در بخش پایانی صحبتهای خود به این نکته اشارت کرد که، مرحله اول افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت شرکت است، که در ماه آتی نهایی می شود و پیش بینی می کنیم سرمایه اولیه ٢٥٠ میلیاردی شرکت در این فاز حداقل تا ١٠٠٪ افزایش یافته و در مرحله دوم افزایش سرمایه نیز که از محل سودآوری شرکت در سال گذشته و به وسیله آورده نقدی انجام خواهد گرفت تصریح کرد بدین ترتیب، این افزایش را به حداقل ٢٠٠٪ خواهد رسید که این فاز نیز در حال طی تشریفات قانونی است.

سود ناخالص عملیات بیمه ای شرکت (بدون احتساب درآمد سرمایه گذاری ها) در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ با افزایش ۵۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه دوره قبل به حدود۱۲.۴۵۷ میلیارد ریال رسیده است که رقم قابل توجهی بوده و از این لحاظ می توان شرکت بیمه دی را جزء موفق ترین شرکت های حاضر در صنعت بیمه در کسب سود عملیات بیمه گری به شمار آورد.

درآمد حاصل از سرمایه گذاری های شرکت با رشدی معادل ۲۹۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به مبلغ  ۲.۲۶۶ میلیارد ریال افزایش یافته است، این در حالی است که شرکت تخصصی سرمایه گذاری دستاورد نیز در این مدت ۳.۴۶۶ میلیارد ریال سود کسب کرده که در محاسبات فوق لحاظ نشده و نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، ۴۵۸ درصد افزایش سودآوری داشته است.

گفتنی است شركت بيمه دي موفق شده است سود انباشته خود را از رقم ۱.۵۵۰ میلیارد ریال در پایان ۹ ماهه سال ۱۳۹۸ به رقم۱۰.۸۳۸ میلیارد ریال در پایان ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ برساند که ۵۹۹ درصد رشد نشان می دهد و همچنین حقوق صاحبان سهام شرکت از مبلغ ۴.۵۵۰ میلیارد ریال در پایان ۹ ماهه ۱۳۹۸ با رشدی حدود ۲۵۰ درصد به مبلغ ۱۵.۹۱۹ میلیارد ریال در پایان ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است.

شرکت بیمه دی با داشتن نسبت توانگری ۲۰۸ درصد (سطح یک) جهت پیشبرد اهداف خود و از جمله کسب بازدهی و افزایش رضایتمندی بیمه گذاران و سهامداران خود برنامه هایی برای سال ۱۴۰۰ به شرح زیر در نظر گرفته است:

  • برنامه ریزی برای دستیابی به سودآوری پایدار از طریق توانمند سازی شبکه فروش، گسترش خرده فروشی
  • بهبود نظام مدیریتی از طریق نظام جاری سازی استراتژی، ارزیابی عملکرد و مدل کسب و کار شعب
  • توسعه نمايندگي ها و توانمندسازي شبكه فروش؛
  • حفظ توانگری شرکت در سطح یک
  • برنامه ریزی برای قبولی اتکایی
  • استفاده از ظرفیت نگهداری ایجاد شده به واسطه توانگری مطلوب