«تجلی» معرفی شد
«تجلی» معرفی شد
صبح روز جاری مدیران شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در نشست یک دیدار یک عرضه فرابورس ضمن معرفی این شرکت پروژه محور، برنامه های آتی آنرا تشریح و جزییات پذیره نویسی را اعلام کردند.

مرتضی علی اکبری مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات روز جاری در نشست یک دیدار یک عرضه ویژه پذیره‌نویسی سهام جدید شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در خصوص پذیره‌نویسی این شرکت به عنوان اولین شرکت پروژه‌محور بازار سرمایه، گفت: پذیره‌نویسی ۱۵ درصد از سهام این شرکت در دوم آذرماه ۱۴۰۰در فرابورس ایران برگزار خواهد شد.

تجلی چگونه متولد شد؟

وی با اشاره به روند ایجاد شرکت تجلی گفت: بیش از یک سال است که ایجاد این شرکت کلید خورده و مجموعه پروژه‌هایی که متعلق به شرکت معادن و فلزات بوده بعد از طی فرآیند قانونی به شرکت تجلی هدایت شده است.

وی در ادامه تشریح مسیر آغاز به کار این مجموعه گفت: با بررسی و قیمت گذاری شرکت‌ها و پروژه‌ها و تعیین مبلغ مورد نیاز برای تکمیل پروژه ها، مشخص شد شرکت حدود ۶۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی نیازدارد که ۱۷ درصد آن توسط شرکت چادرملو، ۱۷ درصد توسط گل گهر و ۵۱ درصد نیز توسط سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات تامین و این سه شرکت سهامداران عمده تجلی شدند.

به گفته علی اکبری این ۶۲۰۰ میلیارد تومان در حساب‌های شرکت تجلی مستتر است و به صورت آورده های نقد و غیر نقد در مطالبات شرکت تجلی ثبت شده، همچنین مورد تایید حسابرس، بازرس قانونی و سازمان بورس هم قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با اشاره به اینکه دوم آذر ماه ۹میلیارد و ۳۳۱ میلیون برگه معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت تجلی عرضه و پذیره نویسی آن در قیمت یک هزار ریال انجام می شود، اظهار داشت: این وجوه به همراه مبالغی که قبلا از سهامداران عمده دریافت شده به مرور در پروژه ها هزینه خواهد شد.

تشریح مهمترین پروژه ها

وی در ادامه با اشاره به اینکه مبالغ حاصل از پذیره‌نویسی سهام این شرکت در پروژه‌ها هزینه می‌شود، در خصوص این پروژه‌ها توضیح داد :پروژه‌های متنوعی در دست است اما در حال حاضر این افزایش سرمایه برای ۵ پروژه در قالب سه شرکت انجام می‌شود. پروژه‌های فعلی زنجیره ارزش فولاد از معدن تا محصول نهایی را دربرمی‌گیرد.

علی اکبری با اشاره به اینکه ۴۸ درصد سهام شرکت فولاد سرمد ابرکوه متعلق به تجلی است، گفت: یکی از محصولات این شرکت میلگرد است که در حال حاضر تولید می‌شود و علاوه بر آن ۳ پروژه دیگر نیز دارد.

وی به پروژه فولاد شرق خراسان نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه ۲٫۵ میلیون تن کنسانتره در برنامه برای اجرا دارد که قابل افزایش تا ۵ میلیون تن است. پروژه دیگر فولاد غرب ایرانیان است که تجلی سهامدار آن است و مقرر شده یک میلیون تن گندله تولید کند که مواد اولیه آن از فولاد صبانور تهیه می‌شود.

مدیرعامل شرکت تجلی در ادامه به راه اندازی شرکتی برای کاهش هزینه های حمل و نقل و قیمت تمام شده این مجموعه اشاره کرد و افزود: شرکت جاده ریل دریا در بندرعباس اسکله ای از سازمان دریانوردی اخذ کرده و در حال آماده‌سازی و تکمیل برای لنگرانداختن کشتی‌های ۱۵۰ هزار تنی است.

وی افزود: همچنین تجلی در شرکت‌های دیگری نیز در صدد سرمایه‌گذاری اولیه است، از جمله آن می‌توان به مشارکت در ۲۰ درصد سهام فولاد کردستان اشاره کرد.

علی اکبری با تاکید بر اینکه هدف تجلی از این پذیره‌نویسی آن است که مردم را به طور مستقیم در تولید مشارکت دهد تا بتوانند در طرح‌های مقرون به صرفه با ریسک کم وارد شوند، گفت: تجلی اولین شرکت پروژه محوری است که در بازار سرمایه وارده شده و قیمت سهام این شرکت تحت تاثیر درصد پیشرفت فیزیکی پروژه ها قرار می گیرد.

جزییات پذیره نویسی

در ادامه این مراسم سعید باقری قائم مقام و عضو موظف هیئت‌مدیره تجلی نیز گفت: این پذیره‌نویسی که در قالب افزایش سرمایه خواهد بود، دوم آذرماه از طریق فرابورس آغاز می‌شود که قیمت اسمی هر سهم نیز ۱۰۰ تومان در نظر گرفته شده و بدین ترتیب کشف قیمت نداریم.

وی ادامه داد: ارزش این پذیره‌نویسی ۹۳۳ میلیارد تومان است که حداکثر سهام قابل خریداری برای سرمایه‌گذاران در نخستین روز از مهلت ۱۵ روزه این پذیره‌نویسی، ۱۰ هزار سهم در نظر گرفته شده است.

تجلی و نقدشوندگی سهام

باقری با اشاره به روز پذیره نویسی گفت: پس از عرضه و اتمام پذیره‌نویسی که به احتمال زیاد همان روز اول پذیره‌نویسی شاهد اتمام آن خواهیم بود، فرآیند ثبت را پیگیری می‌کنیم و پس از انجام فرایندهای ثبت نیز خریدوفروش در نماد «تجلی» امکان‌پذیر می‌شود.

وی درخصوص نقدشوندگی سهام تجلی نیز گفت: با توجه به حضور بازارگردان، سهامداران می‌توانند این سهم را به راحتی به فروش برسانند و نگرانی از بابت نقدشوندگی نداشته باشند.