صانعی: نجات این دلفین اقدامی خداپسندانه و انسانی بود/ گلی:کار سخت صنعتی، پتروشیمی‌ها را از مسئولیت‌های اجتماعی دور نکرده است

شرکت پتروشیمی نوری طی مراسمی از دو صیاد بوشهری که در اقدامی تحسین برانگیز و به بهای از دست دادن تور‌ ماهیگیری خود، دلفین اسیر شده در تور را رها کردند، تجلیل و قدردانی کرد.

به گزارش اقتصاد و بیمه به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی نوری، طی مراسمی که روز سه شنبه ۱۹ اسفندماه ، با حضور تقی صانعی مدیرعامل شرکت، جواد گلی مشاور مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس،مصطفی موذنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست عسلویه و جمعی از مدیران این شرکت برگزار شد؛از آقایان علی اصغر صیادی و محمود احمدی ، دو صیاد فداکار بوشهری از اهالی روستای باشی که با پاره کردن تور ماهیگیری خود، اقدام به رها سازی دلفین کردند، با اهداء لوح و هدایایی تجلیل شد.

مدیرعامل پتروشیمی نوری در این مراسم ضمن ستایش این اقدام خداپسندانه، انسانی و تاثیرگذار، حمایت و حراست از محیط زیست و گونه‌های نادر جانوری را مسئولیتی همگانی و لازم دانست و گفت: امیدواریم اینگونه فعالیت‌های پسندیده بتواند در جامعه پیرامونی ما، الگوی رفتاری مناسبی را در قبال طبیعت و ارتباط با آن شکل دهد و همه ما خود را در به ارث گذاشتن محیط زیستی سالم، برای فرزندان آینده این سرزمین، مسئول و متعهد بدانیم.

مصطفی موذنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه که در این آئین حضور داشت هم با قدردانی از اقدام قابل تحسین این صیادان، کار شرکت پتروشیمی نوری در تجلیل از آنها را ، کاری خلاقانه و تحسین برانگیز دانست و اظهار امیدواری کرد، این مراسم الگویی برای سایر شرکت های منطقه در توجه به محیط زیست باشد.

در ادامه جواد گلی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در این آیین متفاوت و تحسین این اقدام انسانی کم نظیر و غرورآفرین تصریح کرد: اقدام ارزشمند شرکت پتروشیمی نوری در تجلیل از این عزیزان، توجه تیزبینانه و قدرشناسی فوق العاده‌ای است که معمولا در مجموعه‌های صنعتی کمتر انتظار مشاهده آن را داریم.

مشاور مسئولیت‌های اجتماعی هلدینگ خلیج فارس با اشاره به کمک‌های متعدد پتروشیمی‌ها به حمایت از مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و اقشار آسیب‌پذیر در ایام کرونا،تعمدبرخی در نادیده گرفتن این کمک‌ها و کوچک شمردن آنها را بی انصافی عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل هلدینگ خلیج فارس همچنین با اشاره به برگزاری این مراسم گفت: کار سخت صنعتی، پتروشیمی‌ها را از مسئولیت‌های اجتماعی دور نکرده است و هلدینگ خلیج فارس علاوه بر تلاش حداکثری برای رسیدن به رکوردهای جدید در تولید و صادرات بیشتر اما از نگاه انسانی غافل نشده و توجه ویژه‌ای به انسان، اکوسیستم محیط زیست و طبیعت دارد.

وی ادامه داد: بر اساس همین نگاه است که هلدینگ خلیج فارس نسبت به خانواده‌، زنان سرپرست خانوار، زندانیان جرایم مالی، دانش‌آموزان کم بضاعت خود را متعهد می‌داند و باز بر اساس همین نگاه است که اقدامات زیست محیطی مختلف از جمله حمایت از چند گونه دلفین و لاک‌پشت در معرض انقراض را انجام می‌دهد.

شایان ذکر است شرکت پتروشیمی نوری از سال ۹۲ به صورت رسمی از سوی اداره کل محیط زیست استان بوشهر به عنوان تنها حامی دلفین‌های گوژپشت خلیج فارس معرفی شده و توانسته است پروژه مطالعاتی گسترده و مستمری را با هدف بررسی پراکنش و جمعیت دلفین‌های خلیج فارس در پارک ملی دیر- نخیلو در منطقه حفاظت شده “مند” و در راستای حفاظت از این گونه جانوری، با حمایت مالی و لجستیکی اجراء کند.

همسو با این فعالیت‌ها، گروه تحقیقاتی این پروژه، راههای حفاظت از این گونه‌های جانوری را به جوامع محلی، دانش‌آموزان مدارس و بویژه صیادان آموزش می‌دهند؛تحقیقات گسترده ای که امید است نتایج حاصل ازاجرای آن بتواند تأثیر بسزایی در صیانت از محیط زیست دریایی این منطقه داشته باشد.