تبیین برنامه های خلاقانه برای ارتقاء سودآوری «وثنا»
تبیین برنامه های خلاقانه برای ارتقاء سودآوری «وثنا»

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین (سهامی‌عام) مورخ ۱۴/۱۰/۱۴۰۱ در محل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد تشکیل گردید

اقتصاد و بیمه – مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین (سهامی‌عام) مورخ ۱۴/۱۰/۱۴۰۱ در محل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد تشکیل گردید.

 

در این مجمع که بیش از ۱/۶۵ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای احمد جاویداحمدآبادی بود، که جنابان علی ندریلو و علی ترکاشوند در مقام نظار اول و دوم و مهندس حسن پورفرج قاجاری به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۳۱/۰۶/۱۴۰۱ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۳۰۰ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.
همچنین موسسه حسابرسی فاطر به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی فراز مشاور به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید. شایان ذکر است با برگزاری انتخابات هیات مدیره اعضای هیات مدیره حقوقی شرکت برای ۲ سال آتی به قرار زیر معرفی گردیدند.
اصلی
سرمایه گذاری ساختمان ایران
نوسازی و ساختمان تهران
سازنده ای نوین
تامین مسکن فرعی
پشتیبانی ایجاد ساختمان
فرعی
تامین مسکن نوید ایرانیان
مهندس حسن پورفرج قاجاری در ابتدای گزارش جامع خود با تشریح تاریخچه ای از شرکت و ترکیب سهامداران خاطرنشان کرد که شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین به منظور استفاده از مزیت های نسبی سرمایه گذاری و حضور در بازارهای مالی تاسیس گردیده و در طی سالهای فعالیت خود به ویژه در حوزه ساخت و ساز مسکن و بازار سرمایه حضور داشته است و با تعریف پروژه های ارزشمند با هدف استفاده مطلوب از منابع مالی شرکت و توجه به حقوق سهامداران به فعالیت می پردازد.
مدیر با سابقه و صاحبنام صنعت و بازار سرمایه کشورمان در ادامه ضمن تبیین این نکته که سه صنعت انبوه سازی املاک و مستغلات، بانک و موسسات اعتباری و بیمه و بازنشستگی به ترتیب با ۲۷ درصد، ۱۳ درصد و ۹ درصد دارای بیشترین بهای تمام شده می باشد به ارائه توضیحاتی مبسوط پیرامون مراحل ثبت آخرین افزایش سرمایه شرکت که در اردیبهشت سال جاری صورت پذیرفت پرداخت و افزود: این افزایش سرمایه ۷/۶۶ درصدی از محل سود انباشته و مطالبات و آورده سهامداران انجام گرفت.
سرپرست و رئیس هیات مدیره شرکت در قسمتی دیگر از گزارش خود قیمت تمام شده سرمایه گذاری های شرکت را در ابتدای سال جاری ۸۶۸/۲ میلیارد اعلام کرد که این مبلغ سرمایه گذاری به ۰۴۸/۳ میلیارد در پایان سال رسیده است که این رقم ۱۸۰ میلیون ریال حاصل از تفاوت مبلغ فوق نشان دهنده افزایش ۳۰/۶ درصدی نسبت به قیمت تمام شده ابتدای سال می باشد.
به گفته مهندس قاجاری ارزش بازار سبد سهام شرکت در پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۰۳/۳۹۶/۶ میلیون ریال با قیمت تمام شده ۶۴۶/۰۴۸/۳ میلیون ریال بوده است که حدود ۱۱۰ درصد افزایش ارزش روز سبد سهام شرکت را نسبت به قیمت تمام شده ان نشان می دهد . این امر در شرایطی است که برخی از سرمایه گذاری های خارج از بورس شرکت به لحاظ رعایت استانداردها به قیمت تمام شده انعکاس یافته و سهام های صنعت انبوه سازی و واسطه گری مالی بیش از ۷۴ درصد پرتفوی شرکت را شامل می شود. به گفته وی که از کل ارزش بازار سبد سهام شرکت ۹۹ درصد به سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس اختصاص داشته و ۱ درصد به سهام شرکت های خارج از بورس و سایر سرمایه گذاری ها اختصاص یافته است.
سکاندار شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین در قسمت دیگر از گزارش خود اظهار کرد که سود ناخالص شرکت به رقم ۰۸۳/۶۸۱ میلیون در پایان سال ۱۴۰۱ رسیده و همچنین سود عملیاتی و سود خالص پس از کسر از مالیات به ترتیب به ۸۷۰/۷۴۹ میلیون ریال و ۶۹۸/۶۸۰ میلیون ریال رسیده است.
مدیر رزومه دار کشورمان که در بیش از دوجین شرکت بزرگ سابقه مدیریت ارشد دارد در ادامه با تبیین اینکه جمع دارایی های شرکت به ترتیب رشد ۱۴ درصدی و ۵۳ درصدی را نسبت به پایان سال مالی ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ خود تجربه نمود و به عبارتی جمع دارایی ها برای سال های ۱۴۰۱، ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ به ترتیب برابر با ۶۶۸/۶۳۰/۳ میلیون ریال، ۰۴۷/۱۸۲/۳ میلیون ریال و ۹۸۸/۳۷۴/۲ میلیون ریال بوده است اضافه کرد: از طرفی دیگر جمع بدهی های شرکت نسبت به پایان سال مالی ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ با کاهش ۴۲ درصدی و کاهش ۱۸ درصدی مواجه شده و به مبلغ ۰۲۴/۱۱۰ میلیون ریال رسیده و در نهایت جمع حقوق صاحبان سهام نیز رشد ۱۸ درصدی و ۵۷ درصدی را نسبت به سال های مالی ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ داشته است.
مهندس پورفرج قاجاری در قسمت پایانی از گزارش خود با تصریح اینکه نرخ بازده دارائی ها و نرخ بازده مخصوص صاحبان سهام به ترتیب از ۵۰/۲۸ درصد به ۲۱/۲۰ درصدی و ۲۶/۶۵ درصد به ۱۶/۶۹ درصد ارتقاء یافته است تاکید کرد که با رعایت صرفه و صلاح حداکثری شرکت و سهامداران کلیه فعالیت ها در مجموعه انجام می پذیرد به ارائه توضیحاتی پیرامون اقدامات انجام شده در خصوص تکالیف مجمع گذشته پرداخت و برنامه های آتی شرکت را به طور مبسوط تشریح نمود.
رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، نظم و در برگزاری میزبانی شایسته از سهامداران و ذینفعان توسط کلیه ارکان شرکت، توضیحات مبسوط مهندس قاجاری مدیر موسپید و کاردان صنعت کشورمان پیرامون آخرین وضعیت و دستاوردهای شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین در سال مالی مورد گزارش، تقدیر رئیس مجمع از گزارش جامع سرپرست شرکت، تشکر سهامداران از ترکیب حضور هیات مدیره ای قوی و بازارشناس در مجموعه، پاسخگویی دقیق به سوالات ذینفعان توسط مدیران ارشد، تایید حسابهای شفاف و کلین جناب محمودعزیزپور معاون مالی مجرب شرکت توسط حسابرس و بازرس قانونی و تقدیر جناب جاوید رئیس مجمع در کسب این توفیق، تاکید مدیرعامل مبنی بر اینکه به دنبال افزایش بهره وری و راندمان جهت ارتقاء سودآوری و ارزش آفرینی برای کلیه سهامداران هستیم، تقسیم بیش از ۹۰ درصدی سود حاصل شده در سال مالی، برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره ، پاسخگویی مهندس ابراهیم دیلم معاون کاربلد سرمایه گذاری شرکت به سوالات سهامداران در پایان مجمع و نهایت تعامل و همکاری با اصحاب رسانه جهت پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود که حیفمان آمد به اسب قلم سپرده نشود.
پیام هیات مدیره
بسیار مفتخر و خرسندیم که بار دیگر فرصت آن را یافتیم گزارش عملکرد یکساله مجموعه کارمندان، کارشناسان و مدیران شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین (سهامی عام) که نتیجه اجرای سیاست های اعضای محترم هیات مدیره بوده است را خدمت سهامداران محترم ارائه نماییم اعضای هیات مدیره نیز به نمایندگی از طرف کلیه کارکنان شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین، ضمن عرض خیر مقدم حضور سهامداران محترم اعتماد ایشان را سپاس گفته و مراتب قدردانی خود را ابراز و در راستای حفاظت از امانت سهامداران گرامی هیات مدیره و مدیریت شرکت تمامی تلاش خود را جهت بهبود مستمر عملکرد شرکت بکار گرفته و با حفظ منافع سهامداران محترم امانتداری را سرلوحه کار خود قرار داده است و در راستای تحقق این هدف، در استفاده بهینه از موقعیتهای موجود، ایجاد ارزش افزوده و تسریع در روند موفقیت سعی وافر نموده است. بر این اساس گزارش حاضر در برگیرنده اهم فعالیت های شرکت در جهت نیل به اهداف و استراتژی های شرکت است ارزیابی عملکرد سال گذشته نمایانگر چالش های ایجاد شده در بازار سرمایه بوده است که با توجه به ریزش های پیاپی باعث تضعیف بازار گردید که این مهم خود از عوامل مختلف نشات گرفته است. همچنین شرکت: با توجه به مصوبه اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه ۶/۶۶% را از محل سود انباشته و مطالبات و آورده نقدی داشته است و سرمایه از مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال به ۲۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت که این مهم تحقق نمی یافت مگر با صبر و حمایت سهامداران محترم و تلاش تمامی دست اندرکاران شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین. در سال مورد گزارش شرکت در ارتباط با پرتفوی خود با عنایت به وضعیت بازار صبر را پیشه نمود تا تصمیم کوتاه مدت اتخاذ ننماید که منجر به ضرر و زیان سهامداران محترم گردد. هیات مدیره با تکیه بر الطاف خداوند متعال، امیدوار است که در سال جدید با بهبود وضعیت بازار سرمایه و بازگشت آن به جایگاه اصلی خود بتواند با تداوم در مسیر برنامه های راهبردی طراحی شده که همانا سبک سازی پرتفوی شرکت از سرمایه گذاری های بلند مدت و استفاده از منابع آن در جهت بهبود مستمر و بازدهی بیشتر می باشد، بهره مند گردد.
اهداف و برنامه های آتی شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین
– بررسی و اصلاح پرتفوی شرکت
– تجهیز، تقویت و اصلاح ساختارهای عملیاتی و مالی شرکت
– اصلاح ساختارهای تامین مالی در شرکت در چارپوب بهره گیری از ابزارهای نوین تامین مالی
– حضور موثر و همه جانبه در بورس اوراق بهادار و مشارکت در حوزه های مربوط به واسطه گری مالی
– بررسی سیستماتیک ، همه جانبه و دائمی پرتفوی و ادامه واگذاری سهام شرکت های کم بازده و زیان ده
– فروش ملک حکیم
شرکت در نظر دارد با توجه به شرایط اقتصادی، کماکان با سرمایه گذاری در صنایع مختلف روند سودآوری شرکت را با توجه به تصمیم سازی کمیته سرمایه گذاری حفظ نماید.
«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»