تامین ماسه ریخته گری با سکانداری مهندس برزوئی در مسیر افقی روشن
تامین ماسه ریخته گری با سکانداری مهندس برزوئی در مسیر افقی روشن
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت تامين ماسه ريخته گري(سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۱۰۴/۰۲ در محل مرکز همايش طهران برگزار گردید.

شرکت تامین ماسه ریخته گری با بیش از نیم قرن سابقه ، اولین تولید کننده ماسه های سیلیسی مهندسی در ایران به شمار می رود که برای اخذ این جایگاه زمینه تلاش بسیاری انجام شده است. كارخانه  این شرکت  در ۱۳۰  كيلومتري شمال  شرق  تهران  در شهرستان فيروزكوه واقع شده و قابليت توليد محصول به روش هاي خشك و تر به  سفارش مشتري را دارد . محصولات اين شركت در صنايع ريخته گري ، تصفيه آب و فاضلاب ،سند بلاست،بتون ريزي ، صنايع سيمان ، نفت ، گاز، پتروشيمي و بسياري ازصنايع ديگركاربرد دارد .

 

افزایش ۵ برابری درآمد عملیاتی و رسیدن به مبلغ  ۱٫۱۷۸٫۹۶۲ میلیاردی ، رشد بیش از ۱۰۰ درصدی سود عملیاتی و رسیدن به مبلغ  ۶۳۵٫۶۴۶ میلیارد وهمچنین رسیدن به مبلغ  ۱۱۸ میلیارد تومان فروش  ۱۱۳ درصد رشد را نشان میدهد ، اهتمام مدیریت به باطله برداری از محوطه جهت بالا رفتن عیار خاک های مورد استفاده که باعث افزایش کیفیت محصولات میشود ، خرید دفتر جهت شرکت در تهران ، کاهش دوره وصول مطالبات ، برنامه ریزی دقیق جهت انتقال کارخانه به محل جدید ، رفع بخش عمده ای از پرونده های حقوقی و تعیین تکلیف سند زمین های شرکت تنها گوشه ای از عملکرد درخشان و بی بدیل مهندس برزوئی  و پرسنل خدوم آن در سال ۱۴۰۰ بوده است .

در این مجمع که با حضور ۸۴/۲۹ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای علي پيروي بود، که جنابان عبداله عاليشوندي و پژمان بهرام پور در مقام نظار اول و دوم و آقای مهدي اکبري به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

 

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۰ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۳۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

 

مهندس برزوئی در ابتدای گزارش جامع خود با اشاره به اینکه شرکت تامین ماسه با برخورداری از نگرشی مسئولانه و فراتر رفتن از حداقل الزامات قانونی؛ با پایبندی به اصول اخلاقی همواره در عمل به وظایف اجتماعی خود پیش قدم بوده است افزود : برخورداری از بهترین و غنی ترین معادن سیلیس کروی ایران ، محصولات متنوع، پوشش نیاز تمامی مصرف کنندگان ، اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم، ایفای شایسته مسئولیت اجتماعی و تعهد به جامعه از نقاط تمایز این مجموعه بزرگ تولیدی میباشد .

 

به گفته این مدیر جهادی و توانمند این شرکت هم اکنون با بهره گیری از حدود ۲۰۰ نیروی انسانی با تجربه در بخشهای مختلف معدن ،تولید ،پشتیبانی و خدمات سهم به سزایی در امر اشتغال بطور مستقیم و غیر مستقیم در منطقه ایفاء میکند .

 

مدیرعامل « کماسه » در ادامه با تصریح اینکه در سال مالی گذشته درآمد عملیاتی شرکت ۵ برابر شده و سود شرکت بیش از ۱۳۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است اضافه کرد : طی یک روند صعودی ، سود خالص شرکت امسال نیز افزایشی چشمگیر داشته و از مبلغ ۲۱۰ میلیاردی به افزون بر ۴۹۰ میلیارد ارتقاء پیدا کرده است.

 

به گفته وی طبق پیش بینی های صورت پذیرفته در ابتدای سال ۱۴۰۰ برای هر سهم مبلغ ۱۹۴ ریال پیش بینی گردیده بود که با یک بازاریابی مناسب ، تولید محصولات با کیفیت و عملیاتی شدن برنامه های مدون مدیریت این رقم در پایان سال مالی به رقم  ۲۶۸ ریال برای هر سهم رسید که حاکی از یک رشد حدود ۴۰ درصدی میباشد .

 

مهندس برزوئی همچنین با تاکید اینکه معادن کماسه بالاترین کیفیت ماسه ریخته گری کشور را دارا بوده وهم اکنون محصولات این شرکت ۲۵ درصد از سهم بازار کشور را در اختیار خود دارد افزود : علیرغم تداوم اپیدمی کرونا و تعطیلی روزهای متوالی ، قطعی برق ، عدم باطله برداری و.. توانستیم با پیاده سازی برنامه های یمان و تلاش ستودنی کلیه پرسنل به توفیقات درخشانی در سال ۱۴۰۰ نائل آییم .

 

مدیر مدبر شرکت ؛ افزایش ۲/۱ درصدی تولید ، افزایش تناژ فروش ، رایزنی های گسترده با مسئولین که منجر به اصلاح قیمت فروش محصولات تا حدودی شد و این مذاکرات استمرار دارد تا قیمت محصولات شرکت به نرخ واقعی نزدیک شود، مدیریت و کنترل هزینه ها ، افزایش بهره وری و توجه جدی به اقدامات توسعه ای را از جمله دستاوردهای مهم مجموعه در سال مالی مورد گزارش برشمرد و اضافه کرد : اورهال های اصولی جهت کاهش توقفات و کاهش بهای تمام شده و تسریع در احداث جاده معدنی از دیگر مواردی بود که در سال گذشته به آن رسیدگی شده و اجرایی گردید .

 

مهندس اصغر برزویی در بخش دیگری از گزارش خود با تبیین اینکه از نیمه سال ۹۹ که توفیق حضور در شرکت را پیدا کردم یکی از مهمترین اهدافی که داشتم افزایش حاشیه سود ناخالص بود و برای آن رویکردها و سیاستهای نویی را مبنا قرار دایم  و در حالی که حاشیه سود ناخالص درشش ماهه اول سال ۱۳۹۹ تنها ۱۲ درصد بود این حاشیه سود را در نیمه دوم سال به رقم ۳۶ درصد رساندیم تا با ماحصل حاشیه سود ناخالص ۲۴ درصدی سال گذشته را به پایان برسانیم و مفتخرم اکنون اعلام دارم که حاشیه سود ناخالص شرکت در سال ۱۴۰۰  به رقم ۵۴ درصد رسید که این حاشیه سود را تنها در شرکت های بزرگی مثل گل گهر و چادرملو میتوان مشاهده کرد .

 

مهندس پیروی ریاست مجمع نیز در این مورد با اعلام اینکه مدیریت عامل «کماسه » با راهبردها و کار جهادی توانسته کارنامه ای درخشان برای سهامداران و ذینفعان به ارمغان بیاورد تاکید کرد : کاهش دوره وصول مطالبات  و جهش ۱۷ برابری سود عملیاتی از زمان سکانداری مهندس برزوئی در شرکت خود بهترین گواه میباشد که این مدیر با تمام توان و تمام وقت، هنر مدیریت خود را درمجموعه به کار بسته است تا این شرکت بتواند پس از سالها در یک بستر مناسب از سودآوری و ارزش آفرینی موفق عمل کند .

 

مهندس برزویی در بخش دیگری از گزارش خود و پیرامون انتقال کارخانه نیز خاطرنشان کرد که زمینی معادل ۲۰ هکتار از سوی سازمان محیط زیست به مجموعه  ارائه شده و کارخانه در سال جاری به این مکان انتقال می یابد.

 

به گفته وی جابه جایی کارخانه معادل ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و مدیران تامین ماسه ریخته گری با توجه به نقدینگی مورد نیاز برای اینکار به دنبال اخذ وام و تسهیلات با بهره مناسب میباشند و مذاکراتی برای دریافت تسهیلات با بانکها در همین باب صورت پذیرفته است .

 

همچنین با توجه به پیگیریهای مجدانه انجام گرفته موضوع رفع مشکلات کاربری زمین های کارخانه در پاییز ۱۴۰۱ به احتمال خیلی زیاد رفع خواهد شد تا در زمینه دریافت وام ها هم تسهیل شود .

 

مدیرعامل بازار شناس شرکت در بخش پایانی گزارش خود ، حفظ مشتریان قدیمی و بازاریابی برای جذب مخاطب جدید ، پیگیری وصول مطالبات ، تجهیز و نوسازی کارخانه و استفاده از تکنولوژی روز در کارخانه را جزو برنامه ها و اولویت های «کماسه» درسال جاری اعلام نمود و متذکر گردید که هرچند دستگاه های کماسه از بالاترین و برترین استانداردها در صنعت برخوردارند اما دسترسی به تکنولوژی نو و تجهیزات مناسب در مجموعه یک نیاز حیاتی میباشد .

رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، تایید حسابهای شفاف و کلین جناب اکبری معمار مالیه شرکت توسط حسابرس و بازرس قانونی، اعلام اینکه تمام سودهای سنواتی قبل سال ۹۸ با توجه به مکاتبات انجام شده با سازمان بورس از طریق سجام به سهامداران که سود دریافت نکرده اند پرداخت خواهد شد، تشریح اینکه «کماسه» در ابتدای سال ۱۴۰۰ سود هر سهم را ۱۹۴ ریال پیش بینی کرد که این میزان در پایان سال به ۲۶۸ ریال رسید به طوری که با ۳۹ درصد رشد روبه رو شد  ، اعلام بیش از ۷ برابری افزایش سود عملیاتی و رشد بیش از  ۵/۲برابری سود خالص و رشد ۱۱۴ درصدی فروش نسبت به سال ۹۹ رشد ، کاهش دوره وصول مطالبات از ۵۹ روز به ۵۳ روز، تقدیر ویژه و تصریح جناب علی پیروی ریاست مجمع مبنی بر اینکه تیم مدیریت کنونی موفق ترین مدیران شرکت تامین ماسه می‌باشند که ضمن  افزایش دارایی شرکت و داشتن برنامه های راهبردی جهت اعتلای مجموعه موفق به کسب رضایت حداکثری پرسنل – سهامداران و ذینفعان شده اند و تعامل و نهایت همکاری کلیه ارکان با خبرنگاران جهت پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود.

 

پیام هیات مدیره

وضعیت و تحولات ماسه های ریخته گری:

 

طی سال مالی مورد گزارش سعی و تلاش فراوان نمود تا برخی از مشتریانی که در سالهای گذشته خرید خود را از شکرت کاهش داده و یا قطع کرده بودند مجددا جذب نماید که در این خصوص موفقیت هایی کسب گردید و مقدار فروش در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱/۰ درصد افزایش یافت. همچنین با توجه به افزایش شاخص قیمت ها شرکت نسبت به افزایش نرخ فروش در دو مرحله اقدام نمود. به عبارتی فروش محصولات در سال مالی مورد گزارش به مقدار ۶۳۴/۲۰۲ تن و به مبلغ ۹۶۲/۱۷۸/۱ میلیون ریال و در سال مالی قبل (سال ۱۳۹۹) به مقدار ۴۲۶/۲۰۲ تن و مبلغ ۷۲۴/۵۵۱ میلیون ریال می باشد که از نظر مقدار ۱/۰ درصد و از نظر مبلغ ۶/۱۱۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

 

جایگاه شرکت در صنعت ماسه ریخته گری

 

این شرکت اولین تولیدکننده ماسه ریخته گری در کشور هم از نظر قدمت و هم از نظر مقدار تولید و فروش ماسه ریخته گری می باشد و هم از نظر دارا بودن معادن از نظر کیفیت، بهترین معادن تولید ماسه ریخته گری را بدلیل خردایش کم و در نتیجه گرد گوشه بودن ماسه را در اختیار دارد. و در حدود ۲۵ درصد بازار مصرف را در اختیار دارد.

 

استراتژی شرکت

 

استراتژی شرکت حفظ رتبه اول فروش در ماسه های ریخته گری و افزایش کیفیت محصولات تولیدی و در نهایت به حداکثر رساندن سود می باشد.

 

عملکرد شرکت طی سال مالی مورد گزارش:

 

شرکت در ابتدای سال مالی مورد گزارش سود هر سهم را ۱۹۲ ریال پیش بینی کرده بود که با توجه به افزایش مقدار و نرخ فروش سود هر سهم در پایان سال مالی مورد گزارش به مبلغ ۲۶۸ ریال تحقق یافته است. که نسبت به پیش بینی اولیه به میزان ۳۹ درصد افزایش نشان دهد.

 

سایر دستاوردهای سال مالی مورد گزارش که توسط پرسنل واحد فنی و نوسازی شرکت انجام شده به شرح ذیل است.

 

۱-    تعمیرات اساسی واحد واش ماشین

 

۲-    تعمیرات اساسی ۲ دستگاه بلدوز

 

۳-    تعمیرات اساسی واحد خشک کن

 

۴-    تعمیرات اساسی ۳ دستگاه لودر

 

۵-    تعمیرات اساسی ۲ دستگاه کامیون کمپرسی

 

۶-    نوسازی و ترمیم ساختمان های مسکونی

 

چشم انداز وضعیت شرکت:

 

–        با توجه به اینکه واردات ماسه ریخته گری بدلیل هزینه حمل بالا صرفه اقتصادی ندارد و همچنین با عنایت به توسعه صنایع ریخته گری و نیاز کشور به صنایع فوق مصرف ماسه های ریخته گری در کشور روز به روز بیشتر می شود و از طرفی با توجه به اینکه معادن این شرکت از نظر کیفیت مناسب می باشند و همچنین بدلیل عدم وابستگی از نظر مواد اولیه و قطعات و لوازم یدکی به خارج از کشور وضعیت آینده شرکت مطلوب پیش بینی می گردد ولی باید بالا بردن کیفیت محصولات بصورت مستمر انجام شود تا در بازار رقابتی بتوان کلیه مشتریان را حفظ کرد.

 

برنامه های آینده شرکت برای گسترش بازارهای فروش:

 

–        تدوین نقاط قوت و ضعف و فرصتها و تهدیدهای مجموعه تامین ماسه و تدوین ماتریس SWOT- آگاهی از نقاط قوت و ضعف داخل سازمان و از طرفی فرصت ها و تهدیدات موجود در اطراف محیط سازمان این توانایی را به سازمان می دهد تا موقعیت و جایگاه استراتژیک خود را ارزیابی نماید. مدیریت شرکت برآن است که از طریق ایجاد راهبردهای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برنامه هایی را جهت حفظ سازمان و ارتقاء آن از نظر مشتریان و رقباء ایجاد نماید.

 

–        آنالیز پیوسته رقبا: تجزیه و تحلیل پیوسته رقبا و بررسی استراتژی، اهداف و سهم بازار هر یک و همچنین مقایسه پیوسته قیمت تمام شده شرکت و رقبا.

 

–        حفظ مشتریان قدیمی و بازاریابی برای به دست آوردن مشتریان جدید

 

–        ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی و بازنگری در نظام کنترل کیفی محصولات شرکت

 

–        پیگیری و وصول مطالبات معوق مجموعه و توانمندسازی بخش حقوقی مجموعه

 

–        افزایش تولید به کمک ارتقاء بهره وری و همچنین تجهیز و نوسازی کارخانه و معادن با ماشین آلات پیشرفته و تکنولوژیهای جدید با حداقل سرمایه گذاری و بالاترین راندمان و نگاه به حفظ و رعایت اصول زیست محیطی

 

–        جلوگیری از توقفات برنامه ریزی نشده خط تولید با ایجاد یک برنامه مدون تعمیرات و نگهداری و برقراری نظام نت پیشگیرانه

 

–        ارتقاء نسخه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 به نسخه ۲۰۱۵ جهت ارتقاء کیفی سازمان و گسترش تفکر مبتنی بر ریسک

 

–        استقرار نظام S5 اصول ساماندهی محیط کارو ایجاد ساختاری برای بهسازی و آراستگی محیط کار و ایمن سازی آن جهت جلوگیری از وقوع حوادث حین کار

 

–        تهیه برنامه آموزش سالیانه براساس نیازسنجی های انجام گرفته از واحدهای مختلف با هدف ارتقاء توانمندیهای پرسنل

 

–        استقرار سیستم های انگیزشی جهت کارکنان

 

–        ارزیابی کامل تامین کنندگان و برگزاری منظم جلسات کمیسیون خرید با توجه به آیین نامه معاملات مصوب هیات مدیره

 

–        بازبینی در دستورالعمل های سنجش رضایت مشتری و ارتقاء سطح رضایت مندی مشتری

 

–        پیگیری و راه اندازی خطوط جدید با توجه به بازار سنجی های لازم و ایجاد تنوع در محصولات تولیدی

 

«گزارش تکمیلی به زودی در وب سایت و نشریه»