تاریخچه و خدمات صنعت بیمه در گذر زمان غرورآمیز است
تاریخچه و خدمات صنعت بیمه در گذر زمان غرورآمیز است

صنعت بیمه یک سرمایه ملی است و ما به عنوان وارثان این سرمایه عظیم باید به گونه ای عمل کنیم که از حریم آن صیانت شود

اقتصاد و بیمه – صنعت بیمه یک سرمایه ملی است و ما به عنوان وارثان این سرمایه عظیم باید به گونه ای عمل کنیم که از حریم آن صیانت شود.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور که در آیین پنجاه و هفتمین سالروز تاسیس سندیکای بیمه گران ایران و با حضور مدیران ارشد صنعت بیمه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: قدمت و اهمیت سندیکای بیمه گران ایران این حقیقت را به اثبات می رساند که با تکیه بر سرمایه های انسانی توانمند و تجارب آنان می توان به توسعه فعالیت ها و نقش آفرینی های این مجموعه صنفی، امیدوار بود.
رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این نکته که صنعت بیمه توانسته است به تمامی تعهدات خود عمل کند، تصریح کرد: صنعت بیمه صنعتی غرورآفرین و سربلند است که می توان از آن به عنوان سرمایه عظیم ملی یاد کرد.
سکاندار نهاد ناظر صنعت بیمه در همین راستا افزود: نگاه ما به صنعت بیمه یک نگاه سرمایه ای و ارزش آفرین است که می تواند بخش مهمی از دغدغه های دولت و مردم را کاهش دهد.
مهندس بهزاد پور با برشمردن آخرین دستاوردهای صنعت بیمه در کشور اظهار داشت: بخش تخصصی و فنی صنعت بیمه با تلاش شبانه روزی شبکه فروش راهبری می شود و باید به انتظارات بر حق شبکه فروش پاسخ داده شود.
وی از روند رو به رشد صنعت بیمه کشور ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: آینده صنعت بیمه در خصوص بهبود وضعیت معیشت مردم و اثرگذاری مثبت در اقتصاد کلان کشور روشن و شفاف است.
بر اساس این گزارش مهندس مجید بهزادپور به ضرورت ادامه رویه اصلاح آیین نامه ها در راستای توجه به منافع بیمه‌گذاران اشاره کرد و گفت: صنعت بیمه برای رفع مشکلات کلان اقتصادی و اجتماعی احساس مسئولیت می‌کند و راهکارهایی دارد که در نشست های مشترک با نهادهای مرتبط مطرح خواهد شد.
بهزادپور در بخش دیگری از سخنان خود بر تقویت آموزش های عمومی و تخصصی در حوزه بیمه تاکید کرد و افزود: به رغم تحریم های ظالمانه در بخش آموزش و پژوهش، گام های بلندی برداشته شده است.
وی از لزوم سرمایه‌گذاری در خصوص نوآوری سخن گفت و با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری بیمه مرکزی تصریح کرد: با وجود اهمیت بسیار فراگیری و گسترش فضای دیجیتالی، نباید شرایط به گونه‌ای پیش برود که نوآوری های دیجیتال محور به حذف سرمایه‌های انسانی کارآمد منجر شود.
وی در پایان ضمن تبریک مجدد سالروز تاسیس سندیکای بیمه گران ایران بر موضوع ضرورت کاهش تصدی گری دولت در امر بیمه گری تاکید کرد.
در ادامه این نشست؛ دکتر مجید مشعلچی _ قائم مقام بیمه مرکزی_ نقش آفرینی هرچه بیشتر سندیکای بیمه‌گران ایران را در معادلات بیمه‌ای خواستار شد و افزود: امنیت اقتصادی کسب و کارها و پایداری آن به قدرت انجمن های صنفی و سندیکاهای مرتبط با آنها بستگی دارد.
مهندس سید محمد کریمی _ دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران_ نیز با ابراز خرسندی از حضور رئیس کل بیمه مرکزی، اعضای هیات عامل و مدیران ارشد صنعت بیمه در مراسم پنجاه و هفتمین سالروز تاسیس سندیکای بیمه گران ایران اعلام کرد: خوشبختانه تعاملات بیمه ای در سطح بین الملل بسیار مثبت است و از شرکت‌های بیمه درخواست می کنم که از هم اکنون خود را برای فصل جدید ارتباطات جهانی آماده کنند.
وی در پایان از تلاش بی شائبه صنعت بیمه در حوادث مختلف به خصوص عملکرد آنان در دو حادثه زلزله خوی و متروپل قدردانی کرد.
گفتنی است در پایان این نشست، دبیران منتخب کارگروه ها، کمیته های تخصصی، شورای هماهنگی استانی معرفی و تقدیر شدند.
شایان ذکر است مراسم ویژه تقدیر از مدیران عامل سابق شرکت های بیمه نیز با حضور رئیس کل بیمه مرکزی و هیات همراه برگزار شد.