بهپاک و سهم ۷۰ درصدی از پروتئین سویا کشور
بهپاک و سهم ۷۰ درصدی از پروتئین سویا کشور

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بهپاک (سهامی‌عام) در تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۰  در محل شرکت بين المللي بازرسي کالاي تجاري (IGI)  تشکیل شد

اقتصاد و بیمه – مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بهپاک (سهامی‌عام) در تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۰  در محل شرکت بين المللي بازرسي کالاي تجاري (IGI)  تشکیل شد.

 

در این مجمع که با حضور ۸۱/۶۸ درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای فرهاد تقوا منش بود، که جنابان همايون باقري و حميد مظفري در مقام نظار اول و دوم و آقای علي دانا به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

 

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۳۰/۰۹/۱۴۰۱ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۲۵۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

 

آخرین اعضای هیئت مدیره درسال مالی مورد گزارش به‌شرح ذیل بوده است :

توسعه صنايع بهشهر   عضو هیئت مدیره موظف-اصلی
خدمات بيمه اي پوشش توسعه بهشهر علي دانا نایب رئیس هیئت مدیره موظف-اصلی
سرمايه گذاري ساختمان گروه صنايع بهشهر تهران   عضو هیئت مدیره غیرموظف-اصلی
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران ابوالفضل علي مراد رئیس هیئت مدیره غیرموظف-اصلی
قند نيشابور قدرت رجبي ساروئي عضو هیئت مدیره موظف-اصلی

 

اهم فعالیت های انجام شده

  • دریافت مجوز از وزارت صنعت ، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی درخصوص تبدیل ۴۴ درصد از کنجاله استحصالی به پروتئین انسانی با ارزش آفرینی بیشتر
  • اخذ مجوز افزایش نرخ محصولات پروتئین از سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان
  • ادامه روند کاهشی پرت حلال درخط تولید روغنکشی به منظور کاهش هزینه های تولید
  • تامین مواد اولیه خطوط تولید با استفاده از ظرفیت طرف های تجاری علیرغم تحریم های حاکم بر گروه توسعه ملی و توسعه صنایع بهشهر

 

پیام هیات مدیره

حمد و سپاس به درگاه خداوند متعال بابت تمام الطاف بیکرانش که شامل حال مجموعه ذی‌نفعان این شرکت گردیده تا ما بتوانیم سال مالی منتهی به ۳۰/۹/۱۴۰۱ را با تمام نوسانات اقتصادي و رکود حاکم به اقتصاد با موفقیت به انتها برسانیم.

سال مالی منتهی به ۳۰/۹/۱۴۰۱ شرکت صنعتی بهپاك در شرایطی سپري شد که به لحاظ فقدان توجیه اقتصادي در صنعت روغن‌کشی کشور، از ۴میلیون تن ظرفیت تولیدی تنها ۲/۲ میلیون تن (معادل ۵۵%) ظرفیت فعال بوده است.

شرکت صنعتی بهپاك در سال مالی مورد گزارش با هدف حداکثرسازي سود حاصل از فعالیت‌های تولیدي و بازرگانی، ترکیب تولیدات را به گونه‌ای تعیین نمود تا سود مورد انتظار سهامداران محترم و بودجه مورد تعهد هیات مدیره تحقق یابد.

به طوری که سهامداران محترم استحضار دارند صنعت روغن نباتی و به تبع آن صنعت روغن‌کشی کشور به دلیل سطح اندک زیر کشت دانه‌های روغنی در کشور، وابستگی شدید به واردات مواد اولیه وارداتی داشته به طوریکه در سال مالی مورد گزارش ، مجموع دانه‌های روغنی قابل برداشت در کشور حدود ۲۳۰ هزار تن بوده که مجموع استحصالات آن کمتر از ۴% نیاز روغن نباتی و کنجاله مصرفی در کشورمی باشد که این محدودیت در شرایط اقتصادي و ارزي و تحریم‌ها و سایر محدودیت‌های حاکم بر کشور فرایند دسترسی به مواد اولیه را دشوارتر می‌سازد.

هیات مدیره شرکت صنعتی بهپاك علیرغم مشکلات موجود، موفقیت‌های حاصل‌شده را ناشی از اتخاذ استراتژی‌های مناسب با شرایط روز و همچنین حاصل همکاري تیم ۵۷۰ نفره بهپاك دانسته و افتخار دارد با کمال خرسندي به استحضار سهامداران محترم برساند با توجه به اصلاح ساختارمالی شرکت و خروج از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت و بهبود شاخص‌های مالی،نماد شرکت در تاریخ ۱۷/۱۱/۱۳۹۵ در بازار دوم فرابورس بازگشایی شد.

هیات مدیره شرکت معتقد است که امانتدار سهامداران محترم بوده و به منظور حراست و ارتقای امانت واگذارشده به آنها، وظیفه خود می‌داند که از انجام هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزد. گزارش حاضر دربرگیرنده اهم فعالیت‌های شرکت در جهت نیل به اهداف و استراتژی‌های شرکت است.

هیات مدیره شرکت معتقد است تمامی افتخارات و موفقیت‌های کسب‌شده، در سایه حمایت‌های بی‌دریغ و با پشتوانه سهامداران محترم حاصل شده است. تعامل مطلوب و استفاده از نظرات و انتقادات سازنده شما سهامداران محترم بی‌شک چراغ راه خواهد بود. در این راستا بهره مندي از نظرات و رهنمودهاي شما عزیزان را ارج نهاده و آن را بستري یگانه در راستاي بهبود فرایندهای تصمیم گیري و برنامه ریزي خود می‌داند.

در پایان شایان ذکر است مدیریت شرکت بر خود فرض می‌داند طبق رسالت و وظایف خود در هر زمان با افتخار، پذیرا و پاسخگوي سهامداران محترم بوده و مقدم سهامداران محترم را که بی‌شک همراه با خیر و برکت براي شرکت خواهد بود، گرامی می‌دارد.

 

اهم برنامه ها و فعالیت های آتی

  • کاهش فروش های اعتباری
  • کاهش متوسط نرخ هزینه های مالی
  • افزایش سهم بازار پروتئین (از طریق تنوع تولید محصولات جدید و همچنین افزایش ظرفیت تولید(.
  • افزایش ظرفیت فلش با توجه به راه اندازی خطوط جدید تولید پروتئین
  • ورود از بازار فرابورس به بازار بورس و اوراق بهادار
  • افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵۰۰ میلیارد به ۱۰۰/۳ میلیارد ریال
  • آغاز مطالعات و بررسی پروژه تولید همزمان برق و بخار( ( CHP
  • تهیه طرح مطالعاتی احداث کارخانه خوراک دام و طیور به ظرفیت ۲۵۰ تن در روز
  • تهیه طرح مطالعاتی احداث کارخانه تصفیه روغن خوراکی با ظرفیت ۳۵۰ تن در روز .
  • احداث مخازن ذخیره بلغور به ظرفیت انبارش ۴۰۰۰ تن
  • مجوز احداث مسیر جدید جاده کامیونی از مسیر مستقیم کمربندی به شرکت.