برگزاری اولین یادواره شهدای داروسازی با حضور وزیر محترم بهداشت
برگزاری اولین یادواره شهدای داروسازی با حضور وزیر محترم بهداشت
اولین یادواره ملی شهدای داروساز دوم مهر ماه ساعت 9 صبح با حضور دکترقاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و دکتر محمد مُــخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، دکتر اصغری رئیس سازمان غذا و دارو و جمعی از مسئولان این نهادها، هم چنین بالغ بر 500 نفر از خانواده‌های مکرم شهدای داروساز، روسا، اساتید و دانشجویان دانشکده های داروسازی، برگزار گردید.

نصرالله فتحیان رییس اولین یادوآره ملی شهدا و ایثارگران داروسازی کشور”:

سردارنصراله فتحیان رئیس اولین یادوآره ملی شهدا و ایثارگران داروسازی کشور در سخنرانی خیر مقدم خود، طی سخنانی به بیان چرایی و چگونگی شکل‌گیری ایده و برپایی این یادواره پرداخت.

به گزارش خبرگزاری‌های صداوسیما، تابناک، خبرآنلاین و فارس وی پس از خیر مقدم به حضار، خطاب به خانواده‌های شهدا گفت: پس از ۳۰ سال، برای اولین بار این یادواره برگزار شد که البته خیلی دیر هنگام هم هست و جای تعذّر از شما خانواده‌های مکرم و معزز شهدا دارد.

وی تاکید کرد: البته گرچه دیر هنگام به این وظیفه عمل نمودیم، امّا دیگر این پرچم زمین گذاشته نمی‌شود و این یادواره به یُمن و برکت شهدای عزیز، به عنوان یک فرآیند جاری، مستمر واثرگذار؛ از این پس هر ساله برگزار خواهد شد.

 

 

رئیس یادواره ملی شهدا و ایثارگران داروسازی کشور با اشاره به نحوه‌ی شکل‌گیری این یادواره، گفت: سال گذشته در جمع محدودی از همرزمان دیروز و همکاران امروز، به مناسبت ایام دفاع مقدس گردهم آمدیم تا خاطرات دوران دفاع مقدس و یاد شهدای عزیز را مرور کنیم و در همآن‌جا، این ایده شکل گرفت که چرا ابعاد این کار را به کل جامعه داروسازی کشور تعمیم ندهیم تا همه‌ی فعالان عرصه دارو، از نعمت ذکر و تذکر شهدا بهر‌ه‌مند شوند. فتحیان افزود: البته حقیقتاً در بدو امر بسیار نگران بودیم که مبادا نتوانیم مراسمی در شان شهدای عزیز و خانواده‌های معزز آنان برگزار نمائیم، اما به فضل الهی و با توسل به اهل بیت (ع) کار را آغاز کردیم و امروز شاهد هستید که با حضور صدها نفر از مسئولان و مدیران حوزه دارو تا روسا و اساتید محترم و دانشجویانی که این‌جا حضور دارند، نه تنها سالن در همین ابتدای مراسم، تکمیل شده، بلکه همین تعداد هم در بیرون از سالن تشریف دارند.

وی افزود: نام شهدا و یاد آنان دارای چنان مغناطیس قوی الهی و معنوی است که تمامی افراد مرتبط؛ با تمام قدرت، به صحنه آمدند و با همکاری همه‌ی بخش‌ها، از سازمان غذا و دارو گرفته تا ۱۷ دانشکده‌های داروسازی سراسر کشور، در بدو کار توانستیم اطلاعات ۲۶ شهید ارجمند عرصه داروسازی را شناسایی نموده با خانواده‌های محترم شهدا در ۱۱ استان ارتباط برقرار نمائیم که مجلس امروز مزین و معطر به حضور این عزیزان است. مشاور وزیر بهداشت در امور بهداری رزمی و مقاومت، افزود: در حین انجام این امور و خصوصاً به وقت عزیمت به منازل شهدا، با همه‌ی وجود دریافتیم که این ما هستیم که هنوز هم؛ بعداز گذشت سه دهه، باز هم به ارواح پاک شهدایمان نیازمندیم. وی ادامه داد: شهدا در زمان حیات طیبه‌شان با انفاس قدسی خود موجب برکت و خیرات فراوانی بودند و اکنون نیز با ارواح شاهد و ناظر خود، هدایتگر ما به سوی صلاح هستند. مدیر موسسه خیریه امدادگران عاشورا، گفت: هر کدام از ما در کشاکش امور روزمره خود نیاز داریم که به روحیات و اعمال و رفتار خودمان هم توجه داشته باشیم. وی تاکید نمود: یکی از برکات این یادواره؛ سعادت حضور در منازل و در محضر خانواده‌های شهدا بود. رئیس شهرک صنعتی-دارویی برکت، ادامه داد: وقتی برای ادعای احترام و دعوت خانواده‌های محترم شهدا، به خانه این عزیزان می‌رفتیم و آن درجه از ایمان و عدم وابستگی به دنیا را در خانواده‌های آنان می‌دیدیم، به یاد می‌آوردیم که منش و روش و سبک و سیاق شهدا چه بود و ما امروز؛ چه وظایفی برعهده داریم.

 

 

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم حفظ سرمایه فرهنگی کشور، گفت: سرمایه عظیم این ملت فرهنگ غنی آن است که حد متعالی آن را؛ شهدا رقم زدند و اینک ما وظیفه حفظ این فرهنگ را داریم. رئیس بهداری رزمی دوران جنگ تحمیلی، گفت: اینک به شخصه؛ برای خودم دو وظیفه می‌بینم که عبارتند از: زنده نگاه‌داشتن یاد شهدا و کمک به افراد نیازمند؛ و از خداوند متعال می‌خواهم که در این وظایف نیز مرا یاری نمائید. وی سپس خطاب به ده‌ها مدیر ارشد از شرکت‌های دارویی حاضر در مراسم، گفت: باید شرکت‌های دارویی نیز اسامی شهدا را به کارخانه‌ها ببرند و تندیس شهدا را در آنجا بسازند. وی ادامه داد: به یقین نام شهدا باعث کار بهتر و تغییر روحیات پرسنل و در نتیجه خیرات و برکات خواهد شد. فتحیان ادامه داد: نباید احساس شود که حتی کار معرفی شهدا عرصه‌ی داروسازی به اتمام رسیده است. وی تصریح نمود:

برای این یادواره و با کمک همه‌ی همکاران، توانستیم برای هر شهید عزیز فقط رزمه‌ای مختصر تهیه کنیم و تنها برای یک شهید توانستیم مستندی ۳۰ دقیقه‌ای بسازیم، بنابراین کار معرفی این عزیزان به عشق و علاقه و پیگیری و همت و زمان نیاز دارد و هم زمان باید روش‌های اخلاقی و رفتاری این اسوه‌های همیشه زنده‌ی تاریخ کشورمان را مکتوب و مستند نموده وبه بهترین شیوه به نسل‌های جوان کشور انتقال دهیم .