برنامه های جذاب محمدی راد برای اوج گیری پاکسان
برنامه های جذاب محمدی راد برای اوج گیری پاکسان

شرکت پاکسان به عنوان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین شرکت های تولید کننده محصولات بهداشتی و شوینده کشور است که این روزها با مدیریت شهریار محمدی راد در حال تلاش برای بازگشت به روزهای اوج خود است

اقتصاد و بیمه – شرکت پاکسان به عنوان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین شرکت های تولید کننده محصولات بهداشتی و شوینده کشور است که این روزها با مدیریت شهریار محمدی راد در حال تلاش برای بازگشت به روزهای اوج خود است.

براساس آنچه مشهود است محمدی راد با سابقه ۲۷ ساله در صنعت شوینده و فعالیت در مجموعه های مختلف تولیدی با قبول مسئولیت مدیرعاملی این شرکت قصد دارد تا با برنامه هايی اصلاحی و چند بعدی شاخص های عملکردی پاکسان را بهبود بخشد.
طی ۴ ماه گذشته از حضور وی در این مجموعه گام های موثر و کارآمدی در بخش های تامین، تولید، تجهیزات، سرمایه های انسانی، فروش و… برداشته شده است بطوری که آثار آن را می توان در بهبود وضعیت آمارهای تولید، فروش و همچنین میزان رضایتمندی پرسنل مشاهده نمود.
گواه این مدعا جهش فروش ۱۳۲ درصدی دی ماه پاکسان و وضعیت مطلوب گزارش های صعودی تولید و فروش سه ماهه این شرکت است که از بازگشت این مجموعه خوشنام به روزهای خوش، خبر می دهد.
به نظر اهل فن، یکی از نقاط قوت شرکت پاکسان تولید و عرضه محصولات صنعتی پایه در تولید محصولات شوینده و بهداشتی است بر همین اساس است که محمدی راد بلافاصله پس از حضور در شرکت پاکسان با بررسی شرایط و رصد آخرین وضعیت واحدهای تولیدی ضمن بازبینی ساير خطوط تولید، پلنت تولید اسید چرب که ماه ها به دلایل مختلف متوقف بود را به چرخه تولید بازگرداند.
از نقاط قوت دیگر شرکت پاکسان که با حضور محمدی راد به عنوان مدیرعامل دچار تحول شد بخش فروش صادراتی این شرکت است. تغییرات در این بخش شامل، تغییر در استراتژی فروش، اصلاح فرآیندها، برخورداری از مدل های کارآمد و مبتنی بر آمیخته های بازاریابی روز دنیا، برنامه ریزی به منظور راه اندازی خطوط تولیدی مشترک در سایر کشورها در جهت کاهش هزینه های تولید و حمل نقل و در نتیجه سودآوری است که در دستور کار قرار گرفت.

توجه به خلق محصولات نوآورانه، دانش بنیان و بومی سازی مواد اولیه از تاکیدات مدیرعامل باتجربه پاکسان به واحد تحقیق و توسعه این شرکت است. به همین منظور این واحد بصورت مداوم در حال پی ریزی مطالعات و آزمایش های گسترده به منظور دستیابی به این هدف مهم و استراتژیک است.
باتوجه به حرکت صنعت شوینده به سمت تولید محصولات خاص، مطابق با آخرین نیازهای مصرف کنندگان، نگاه مدیریت پاکسان به سمت تولید محصولات نوآورانه و دانش بنیان نشان از تغییر رویکرد این مجموعه و توجه جدی به خواست بازار و مشتریان دارد که این عامل می تواند درعین افزایش سودآوری در رشد سهم بازار برندهای این مجموعه نیز اثرگذار باشد.

شهریار محمدی راد تفکر مدیریت مشارکتی را اساس کار خود در پاکسان معرفی نموده است و ضمن درخواست مشارکت تمامی کارکنان در جایگاه ها و مسئولیت های مختلف به منظور اجرایی سازی اقدامات اصلاحی و توسعه ای در مجموعه، نقش سرمایه های انسانی را در بهبود راندمان تولید، افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و در نهایت سودآوری شرکت حیاتی دانسته است.
شرکت پاکسان پس از پشت سر گذاشتن سه ماه از سال مالی جاری، در پایان سال ۱۴۰۱ ، حرکت صعودی برای خروج از زیان را آغاز نمود و عملکرد مثبتی طی این مدت به ثبت رساند. در تعطیلات سال نو نیز با اورهال ماشین آلات و آماده سازی خطوط تولید به منظور کاهش توقفات تولید گام بلندی برای تولید و فروش با تمام قوا در ۹ ماهه باقی مانده از سال مالی خود برداشته است تا این برند ملی به جایگاه واقعی خود در صنعت بازگردد.
در این میان پاکسان از مسئولیت های اجتماعی خود نیز غافل نماند و در حادثه تلخ زلزله خوی از همان روزهای ابتدایی با ارسال محموله های مختلف اعم از محصولات شوینده و بهداشتی و سایر اقلام مورد نیاز هموطنان عزیز در کنار آنها بود.
حضور پاکسان در پنجمین اجلاس چهره های نامی صنعت و اقتصاد کشور و معرفی شهریار محمدی راد به عنوان یکی از چهره های نامی کشور در عرصه صنعت و اقتصاد نشان از آغاز فصل مشترک این برند خوشنام و قدیمی با یکی از مدیران تراز و کارآمد صنعت شوینده است که می تواند مسیرهای پر پیچ و خم صنعت را به سلامت عبور کرده و به سر منزل مقصود برسد.
قطعا با ثبات مديريتي بيشتر و بهره گيري از مديران كارآمد و داراي تخصص در مجموعه هاي بزرگ و خوشنام مي توان چشم انداز مناسبت تري پيش روي مجموعه ها و حيات كسب و كارها در كشور متصور بود.