مارگارين اولين شركت توليد كننده روغن گياهي در ايران كه با برندهای خروس، آفتاب و آفتاب طلايي در بين مردم شناخته شده است با تولید ۳۸ نوع محصول متنوع روغني در دو بخش صنف و صنعت (B2B) و مصارف خانوار (B2C) سالها جزو شرکتهای خوب بازار سرمایه و مطلوب مشتریان بود که متاسفانه در چند […]

مارگارين اولين شركت توليد كننده روغن گياهي در ايران كه با برندهای خروس، آفتاب و آفتاب طلايي در بين مردم شناخته شده است با تولید ۳۸ نوع محصول متنوع روغني در دو بخش صنف و صنعت (B2B) و مصارف خانوار (B2C) سالها جزو شرکتهای خوب بازار سرمایه و مطلوب مشتریان بود که متاسفانه در چند سال اخیر به علت عدم مدیریت کارآمد و سیاستهای نادرست دولتی در تحمیل نرخ های ناعادلانه و البته عدم برنامه ریزی اصولی مدیرانش برای استمرار روزهای درخشان عملکردیش به دره زیان افتاد و تا سال پیش حال و روز خوبی نداشت . در سال سخت اقتصادی ۱۳۹۹ که شاهد تداوم تحریم های بین المللی و اپیدمی کرونا بودیم دیگر کمتر کارشناس و یا صاحب نظری امید داشت که این شرکت قدیمی با نزدیک به هفتاد سال از شروع به فعالیتش بتواند دوباره قد راست کرده و از زیان انباشته و کاهش مداوم سهمش از بازار های داخلی و خارجی رهایی یابد .

طبق اخبار منتشره در فضای رسانه های مجازی و آماری هم که از شرکت در کدال نشر و درج میگردید زمزه هایی هرروز بلدتر شنیده میشد که منتظرعاقبتی مثل روغن نباتی جهان ورشکسته و یا روغن قوی بال شکسته بایست بود لکن قرعه فال برای مارگارین دوست داشتنی به دست با کفایت مدیری افتاد که هم گلوگاه ها و دردها را میشناخت و هم چون طبیبی حاذق برای تک تک این دردها مرهمی میداشت تا تهدید را به فرصت تبدیل سازد و نقاط ضعف را به قوت.

دکتر خلخالی با ریسک پذیرش سکانداری مارگارین و تدوین برنامه های مدون مدیریتی در سه بخش کوتاه مدت- میان مدت و بلند مدت برای مارگارین نسخه ای پیچید شفا بخش و نشاط آور تا شرکت از خمودگی برخاسته و قد علم کند.

دکترین موفق حسن خلخالی که بیش از سه دهه رزومه درخشان و اثرگذار در بازتار سرمایه دارد شد خونی تازه در کالبد پیر شرکت مارگارین تا این آفتاب اینبار تابشی شیرین و پرسود برای سهامدارانش ارمغان بیاورد .

براستی که این شرکت قدیمی نیاز به مدیریتی بازرار شناس، برنامه محور و با روحیه جهادی نیاز داشت تا با مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر پرسنل خود وپیاده سازی سیاستهای مدبرانه مدیرانش بتواند دوباره بر مدار سود وصعود بنشیند . مارگارین كه در دی ماه سال ۱۳۳۲ با ظرفیت تصفيه ۸ تن روغن گياهي در روز پا به عرصه صنعت گذاشت، اکنون با همكاري كارشناسان مجرب توانسته است با ظرفیت توليدي ۱۰۰۰ تن در روز، میهمان بسیاری ازخانواده ها و صنایع مختلف کشورگردد و همواره سعي نماید محصولاتی با کیفیت برتر و منطبق با نیاز مشتریان طراحی و تولید نماید. محصولات تولیدی در این شرکت علاوه بر مطابقت با ضوابط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، با استاندارد های بین¬المللی نظیر CODEX از شرکت SGS سوئیس نیز انطباق داده شده است، به همین سبب اینک محصولات مارگارین در بازار اغلب کشورهای خاورمیانه و حتی کشورهای اروپایی به چشم می خورد.

مدیران و مهندسان متعهد و متخصص شرکت و کارکنان تلاشگر در دوره جدید با همت و حمیتی مثال زدنی این شعاررا سرلوحه خود قرار دادند که ماموریت مجموعه مارگارین فراتر از همراهی خواسته های مشتریان کنونی می باشد و بایست همواره با تولید محصولات جدید و با کیفیت در کنار پاسخگویی به نیازهای بازار فعلی و مشتریان وفادار خود به دنبال جلب و جذب مشتریان و مصرف کنندگان محصولات جدید بوده و در جهت رضایت و کسب اعتماد آنان از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

دکتر خلخالی در پیامد حضورش در شرکت و با توجه به اینکه شركت مارگارين طي چند سال اخير به دليل اعمال تحريم هاي بين المللي و قرار گرفتن در ليست تحريم ها به جهت وابستگي به بانك ملي ايران، عمدتاً در محدوديت هاي ناشي از فروشندگان خارجي و عدم تخصيص به موقع ارز قرار گرفته بود با ریشه یابی مشکلات که مهمترین آن عدم وجود قسمتي عمده از روغن خام مورد نياز توليد كه قابليت تأمين آن از طريق منابع خارجي به جهت عدم فروش آن توسط فروشندگان خارجي و عدم تخصيص ارز بود به رویکردهایی متفاوت وخلاقانه برای تامین روغن مورد نیاز خود اهتمام ورزید . سیاستها و رویکردهایی که با حمایت قاطع سهامداران عمده همچون گروه توسعه صنایع بهشهر و گروه توسعه ملی مواجه شده و اين شركت الزاماً در جهت تامين روغن خام مورد نياز و توليد محصولات سبد كالا، عمده روغن خام خود را از طريق منابع داخلي كه عمدتاً شركت هاي روغني كه قابليت واردات روغن را از طريق شركت هاي خارجي را داشتند تأمين نمود.

در ادامه همین شیوه کاری و برنامه عملیاتی بود که با طرح ريزي و اجراي بيش از ۱۲ پروژه در حوزه هاي ماشين آلات و عمراني ، و پروژه جديد جهت ۱۶ محصول روغن هاي خاص ، اخذ گواهينامه بين المللي از IMQ ايتاليا براي سيستم هاي ISO2000 و HACCP و گرفتن تأييديه از وزارت بهداشت ، ايزو ۱۰۰۰۴( ارزيابي رضايتمندي مشتريان ) از شركت IMQ ، ايزو ۱۰۰۰۲( استاندارد نظام رسيدگي به شكايات)، ايزو ۱۷۰۲۵ (استاندارد تأييد صالحيت آزمايشگاه از مؤسسه استاندارد ، اخذ گواهينامه كشوري و استاني رعايت حقوق مصرف كنندگان و توليدكنندگان از سازمان حمايت توليدكنندگان و مصرف كنندگان كشور در کنار راه اندازي پورتال داخلي مارگارين به همراه سامانه انلاين فيش هاي حقوقي، نظام پيشنهادات، راه اندازي سيستم دكل مخابراتي سايت گلحصار جهت ارتباط با مارگارين ، تدوين چارت سازماني جديد شركت مارگارين به عملکردی قابل توجه در تولید و فروش دست یابد .

بدین ترتیب مارگارین در پایان سال ۱۳۹۹ توانست با توليد ۱۲۴ هزار تن و توزيع و فروش ۱۲۹ هزار تن روغن و با افزايش و دستيابي به سهم بازار حدوداً ۷/۵ درصدی به جايگاه پنجم درتوليد و جايگاه پنجم توزيع در صنعت روغن نباتي كشور نائل آید .
در ادامه همین روند رو به رشد و حرکت در مسیر تعالی سازمانی شرکت توانست در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ نیز بسیار فراتر از پیش بنی ها در تولید و فروش برای ذینفعان خود سود و ارزش بیافریند .

با اجرایی شدن برنامه های مد نظر ناخدای مارگارین و مدیران و معاونین کاردان و کاربلد او از مدریت تولید تا مدیریت بازرگانی از مدیریت مالی تا مدیریت روابط عمومی همه یک دل و همسو برای ايجاد سود با كيفيت عملياتي بسیج شدند و عملکردی را حاصل ساختند ستودنی تا از سهامدار جزء و کارکنان شریف شرکت تا مدیران هلدینگ از این حُسن اعتماد خود به یک مدیر موفق و با تجربه شادمان و خرسند گردند و به خود برای ذینفع بودن در این شرکت تبریک بگویند. در سیر این عملکرد درخشان آخرین اخباری که با درایت مدیریت فرهیخته روابط عمومی وکارشناسان کاربلد آن ، شرکت به صفحه اول خبرگزاری ها نشست دریافت تندیس ملی رعایت حقوق مصرف کننده بود و بازدید رئیس مرکز توسعه حل اختلاف از کارخانه مارگارین در راستای برنامه های قوه قضاییه برای حمایت از تولید که با اطلاع رسانی دقیق باعث شدند دوباره نگاه ها به سمت این بنگاه عظیم تولیدی و مدیریت برجسته آن جلب شود .

کسب تندیس ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان برای مارگارین . دکتر عباس تابش، معاون وزیر صمت و رئيس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بهمراه هيئتي در شركت مارگارين حضوريافته و تندیس ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را به دكتر خلخالي مدير عامل شركت مارگارين اهدا كردند.

کارخانه روغن مارگارین تاکنون ۲ گواهینامه‌ی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کرده است و دریافت تندیس ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان اولین تندیس دریافتی این کارخانه است كه با دريافت اين تنديس نشاني ديگر به افتخارات مارگارين اضافه شد.

دكتر تابش نيز بيان داشت: امروز نیز مفتخر بودیم تندیس ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را به کارخانه مارگارین به‌عنوان یکی از تأمین‌کننده‌های کالاهای اساسی کشور تقدیم کنیم، وقتی یک بنگاه اقتصادی حائز شرایط تندیس می‌شود، به این معنی است که تمام ابواب جمعی این بنگاه تلاش کردند تا در جهت ایفای حقوق مصرف کننده کمک بکنند، پس خوب است که ما حضورا به بنگاه‌های اقتصادی برویم، چرا که می‌توانیم به کارگران زحمت‌کش این بنگاه‌ها خدا قوت بگوییم.

در پايان مراسم دكتر خلخالي از حضور دکتر عباس تابش معاون وزیر صمت و هيأت همراه جهت حضور در كارخانه مارگاين تقدير و تشكر نمود و اظهار داشت: كه دريافت اين تنديس ها بعنوان نمادي است كه رضايت مصرف كنندگان و مشتريان و تلاش همكاران عزيزمان در صنعت توليد ديده شده و به نوعي باعث دلگرمي بيشتر ما مي‌شودكه با نيروي مضاعف و همت بيشتر در جهت كسب رضايت همگان در حوزه توليدي و كيفيت تمام تلاش خود را بكار بگيريم. مصرف‌کننده از بنگاهی که حقوقش را رعایت کرده، حمایت کند.

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان معتقد است مصرف‌کنندگان باید از بنگاه اقتصادی که حقوق‌شان را رعایت می‌کنند و برای آن‌ها احترام قائلند، حمایت کنند.

دکتر عباس تابش، معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، ضمن اهدای تندیس ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از خط تولید کارخانه روغن مارگارین بازدید کرد و در نشستی صمیمانه با دکتر حسن خلخالی مدیر عامل کارخانه مارگارین دیدار و گفت‌وگو کردند.

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور، از سال ۹۷ برای اهدای نشان حمایت از حقوق مصرف کنندگان مدل متفاوتی را در کشور انتخاب کرده است. به صورتی که در این سنوات هیچ پولی از هیچ شرکتی برای برگزاری مراسمات دریافت نمی‌شود. چرا که بعضا گفته می‌شد اهدای این تندیس در مراسمات و همایش‌ها در قبال پول هست و هر بنگاه اقتصادی که پول پرداخت کند، این تندیس را در همایش‌ها دریافت می‌کند. اما حدود ۳ سالی می‌شود که برگزاری این مراسمات منتفی شده و این سازمان براساس اعتبارات داخلی این کار را انجام می‌دهد.

کارخانه روغن مارگارین تاکنون ۲ گواهینامه‌ی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کرده است و دریافت تندیس ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان اولین تندیس دریافتی این کارخانه است.

دکتر «عباس تابش» معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار درخصوص اهمیت اهدای تندیس ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان به بنگاه‌های اقتصادی و چرایی اهدای این تندیس به کارخانه مارگارین گفت: «ما در سنوات گذشته همایشی را برگزار می‌کردیم و مدیرعاملان شرکت‌ها را با حضور مقامات کشوری دعوت می‌کردیم. وقتی ستاد ملی مبارزه با کرونا ما را از برگزاری همایش بر حذر کرد، به این فکر افتادیم که این مناسبت را که اسفند هرسال برگزار می‌شد به چه صورت برگزار کنیم. نهایتا با شورای سیاست‌گذاری طرح اهدای تندیس را بررسی کردیم و قرار بر این شد که ما حضورا به بنگاه‌های اقتصادی برویم و تندیس‌ها را حضوری اهدا کنیم. امروز نیز مفتخر بودیم تندیس ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را به کارخانه مارگارین به‌عنوان یکی از تامین‌کننده‌های کالاهای اساسی کشور تقدیم کنیم».

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان معتقد است؛ «وقتی یک بنگاه اقتصادی حائز شرایط تندیس می‌شود، به این معنی است که تمام ابواب جمعی این بنگاه تلاش کردند تا در جهت ایفای حقوق مصرف کننده کمک بکنند. پس خوب است که ما حضورا به بنگاه‌های اقتصادی برویم. چرا که می‌توانیم به کارگران زحمت‌کش این بنگاه‌ها خدا قوت بگوییم. در همین راستا ما امروز در خدمت کارخانه روغن مارگارین بودیم و این تندیس را به آن‌ها تقدیم کردیم».

مصرف‌کننده از بنگاهی که حقوقش را رعایت کرده، حمایت کند

معاون وزیر صمت در بخش دیگری از این گفت‌وگو به حقوق مصرف‌کنندگان اشاره کرد و گفت: « این فلسفه که «بنگاهی مهم‌تر هست که خط تولید بزرگتری داشته باشد» منتفی خواهد شد. امروز بنگاهی مورد پذیرش هست که سلیقه مصرف‌کننده را تامین کرده باشد و بتواند براساس رضایت مصرف‌کننده کالای خود را تولید کند. لذا بنگاه‌های مهم، امروز به‌دنبال وسعت نیستند بلکه به دنبال تامین سلایق مشتری هستند و کارخانه مارگارین نیز اهمیت این موضوع را درک کرده و به آن پرداخته است. ما وقتی تندیسی را به یک بنگاه می‌دهیم به لحاظ شاخص‌های مختلف آن‌را بررسی می‌کنیم. این بنگاه نباید حقوق مصرف‌کننده‌ای را ضایع کرده باشد. این بنگاه نباید کالای غیراستاندارد به مصرف‌کننده داده باشد. این بنگاه نباید استانداردهای زیست‌محیطی را رعایت نکرده باشد. وقتی یک بنگاه اقتصادی به‌طور منظم حقوق مصرف‌کننده را رعایت کرده، مصرف‌کننده نیز وظیفه دارد از کالای این بنگاه اقتصادی استفاده کند. با این‌کار می‌توان بنگاه‌های اقتصادی را بزرگتر کرد و به افزایش درآمد و توسعه آن‌ها کمک کرد. بزرگتر شدن این بنگاه‌ها به نفع مصرف‌کنندگان است. امیدوارم به طرف بزرگ کردن جیب بنگاهی برویم که برای ما احترام قائل است. ما نباید از بنگاهی که سرمایه‌اش زیاد می‌شود و به کارگرانش رسیدگی می‌کند بترسیم. بلکه باید به آن‌ها کمک کنیم».

به گفته آقای تابش، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تندیس رعایت از حقوق مصرف‌کنندگان را بعد از ۱۰ سال متوالی به یک بنگاه اقتصادی نخواهند داد بلکه یک لوح بلورین به آن‌ها داده می‌شود و بنگاه فوق به‌عنوان عضو با حق رای شورای سیاست‌گذاری اعطای تندیس خواهد بود. این عضویت تا زمانی‌که شرایط طلایی این بنگاه نقض نشده باشد، ادامه دارد.

دکتر تابش درخصوص تاثیر تحریم‌ها بر افزایش قیمت روغن گفت: «در هر صورت تحریم هزینه تمام شده کالاهای ما را افزایش داده است. یکی از بحث‌های که ما در تحریم داریم این است که می‌گوییم ما استقلال خود را حفظ می‌کنیم. شرایط را می‌پذیریم و زیر بار زور نمی‌رویم. چرا که می‌خواهیم «ایران» شویم و در دنیا اسم ما کشور استکبارستیز باشد. شما در انتخابات امسال دیدید تمام هزینه‌هایی که برای عدم حضور مردم و تحریم انتخابات داشتند، بی‌نتیجه ماند. این نشان می‌دهد که مردم اصل و سلامت نظام را می‌خواهند. قاعدتا برای این موضوع هزینه هم می‌دهند. ثمره این تحریم‌ها را می‌توان در واکسن کرونا دید. همین امریکایی که تا دیروز ما را تحریم کرده بود به محض اینکه شنید واکسن ما عملیاتی شده گفت تحریم‌ها برداشته می‌شود. ما باید تلاش کنیم با بهینه کردن مصرف و بهینه کردن تولید تحریم‌ها را به دیده فرصت ببینیم و روی پای خود بایستیم».

مارگارین اولین شرکت تولید کننده روغن گیاهی در ایران است که با برندهای خروس، آفتاب و آفتاب طلایی در بین مردم شناخته شده است. این شرکت که در دی ماه سال ۱۳۳۲ با ظرفیت تولید ۸ تن روغن گیاهی در روز پا به عرصه صنعت گذاشت، اکنون با توانسته است با ظرفیت تولیدی هزار تن در روز، میهمان بسیاری ازخانواده‌ها و صنایع مختلف کشور باشد و استمرارروند موفقیت آمیز شرکت در سودآوری و کسب سهم بیشتر بازار در اولین ماه تابستان ۱۴۰۰ این شرکت موفق شد جایزه تندیس حمایت از حقوق مصرف کننده را به خود اختصاص دهد.

در جریان بازدید رئیس مرکز توسعه حل اختلاف از کارخانه مارگارین تشریح شد؛

برنامه های قوه قضاییه برای حمایت از تولید

همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف در دومین روز از این هفته از کارخانه روغن مارگارین شهر ری بازدید کرد.

مسوولیت قوه قضاییه در بخش تولید فراتر از سایر سازمان‌ها است

مدیر عامل کارخانه ماگارین در حاشیه بازدید رئیس مرکز توسعه حل اختلاف از کارخانه روغن مارگارین گفت: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ تحت عنوان سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی­ها از سوی مقام معظم رهبری، امیدواریم با همکاری قوه قضاییه و واحدهای تولیدی و با استفاده از تمام پتانسیل‌های موجود و ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم، بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد کشورمان باشیم و کشور را به اهداف تعیین شده، برسانیم.

حسن خلخالی با بیان این مطلب به نقش مهم قوه قضاییه در رونق تولید اشاره کرد و ادامه داد: قوه قضاییه به عنوان یک نهاد تاثیرگذار در زمینه تحقق تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها، مسوولیتی فراتر از سایر سازمان‌ها دارد. همچنان که طی یک سال و نیم اخیر حمایت ها و کمک های قوه قضاییه در جهت راه‌اندازی واحدهای تولیدی تعطیل شده، نشان می‌دهد که این نهاد تاثیر متفاوت‌ و بسزایی در بخش تولید دارد.

وی همچنین با اعلام اینکه دو پروژه مهم در این کارخانه در دست اجرا است، تصریح کرد: این دو پروژه مهم، شرکت مارگارین را از سایر شرکت‌ها متمایز خواهد کرد. تلاش می کنیم تا یکی از پرو‌ژه‌ها را تا پایان سال ۱۴۰۰ و دومی را در اوایل سال ۱۴۰۱ افتتاح کنیم.

خلخالی در پایان ضمن تشکر از حضور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف در این کارخانه ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با همکاری و تعامل هر چه بیشتر، افزایش تولید و اشتغال و توسعه شرکت مارگارین را رقم بزنیم.

تولیدات مارگارین نشان از همت والای مدیران این کارخانه است

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف نیز در جریان برگزاری مراسم بازدید از کارخانه روغن مارگارین اظهار داشت: تولیدات کارخانه مارگارین نشان از همت بلند و والای مدیران و کارگران شریف این کارخانه دارد که در چرخه تلاش اقتصادی، محصولات را تهیه و تولید را سرپا نگه داشته‌اند.

هادی صادقی در جمع کارکنان کارخانه روغن مارگارین، عرصه تولید را در شرایط امروز کشور جبهه‌ای ارزنده دانست و تاکید کرد: تولیدکنندگان و کارکنان بخش تولید، افتخار نسل‌های آینده هستید که در اوج تحریم‌ها در سنگر تولید جهاد می کنند و این جهاد کم از جهادهای دیگر نیست.

صادقی با اشاره به اهداف مرکز توسعه حل اختلاف گفت: در مرکز توسعه حل اختلاف به دنبال این مهم هستیم که مراکز تخصصی حل اختلاف ایجاد شود و این مراکز به چرخه کار، تلاش و تولید کمک کنند. با توجه به اختلافاتی که پیش می‌آید، برای حل و فصل این اختلافات به روش غیردادگاهی، مراجعه به مرکز توسعه حل اختلاف برای طرفین دعاوی مفید است و برای جامعه نیز هزینه‌ کمتری به همراه دارد.

وی همچنین با اشاره به نقش موثر شورا‌های حل اختلاف اضافه کرد: سال گذشته با افزوده شدن «واحد داوری و میانجی‌گری» به مرکز توسعه حل اختلاف، تمام روش‌های حل اختلاف غیردادگاهی در این مرکز تجمیع شد و ما از ظرفیت مردم استفاده می‌کنیم تا اختلافات با رضایت حل و فصل شود.

صادقی تاکید کرد: زمانی که اختلاف بین کارگر و کارفرما رخ می‌دهد، می‌توان با میانجی‌گری اختلافات را منتج به صلح و سازشی کرد که نتیجه آن رضایت طرفین باشد و منافع طرفین بهتر تامین شود. در این میان هزینه مراجعه به شورا‌های حل اختلاف ارزان‌تر است و در عین حال به لحاظ دسترسی آسانتر، به صرف زمان کمتری نیاز دارد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف در ادامه گفت: طبیعی است که چرخه دادرسی طولانی باشد و تقریبا در تمام جهان دادرسی‌ها طولانی هستند و پروسه داوری و میانجیگری در دادگاه ها بسیار طولانی‌تر، گران‌تر و پیچیده‌تر است لذا باید توجه داشت که برای حل و فصل دعاوی از طریق میانجیگری و داوری اقدام شود.

این مسئول همچنین درخصوص برنامه های قوه قضاییه برای حمایت از تولیدکنندگان گفت: در دوره جدید قوه قضاییه، حمایت از تولید، کارخانه‌ها، سرمایه‌گذاران و کارگران به خوبی در دستور کار قرار گرفت و این سیاست ادامه پیدا خواهد کرد. این‌گونه نیست که فقط منتظر بمانیم پرونده‌ای تشکیل شود یا شکایتی صورت بگیرد و بعد حمایتی صورت بگیرد. بلکه قوه قضاییه در مسیر حمایت از تولید حرکت کرده و خوشبختانه تاکنون نیز موفق بوده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف در عین حال با اعلام آمادگی درخصوص حل و فصل مسائل کارخانه مارگارین و کمک به رونق صنعت از این طریق، بر ضرورت فرهنگ سازی درخصوص توسعه مذاکرات و صلح و سازش تاکید کرد.

صادقی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت عظیم کارخانه روغن مارگارین گفت: مارگارین یک کارخانه پیشرو در زمینه تولید روغن است که بخش زیادی از نیاز کشور را تامین می‌کند. مدیریت مارگارین توانسته چرخه تولید را سرپا و توسعه­یافته نگه دارد. این به روز بودن و توسعه یافتگی کمک می‌کند تا تولید صرفه اقتصادی به همراه داشته باشد و در عین حال بتواند برای جهش تولید ظرفیت‌سازی کند.

صادقی ادامه داد: با ایجاد خطوط تولید جدید در این کارخانه می‌توان تعداد کارگران را از ۸۰۰ نفر به ۱۲۰۰ نفر افزایش داد و برای افراد بسیاری ایجاد اشتغال کرد.

بر اساس این گزارش، مارگارین اولین شرکت تولیدکننده روغن گیاهی در ایران است که با برندهای خروس، آفتاب و آفتاب طلایی در بین مردم شناخته شده است. این شرکت که در دی ماه سال ۱۳۳۲ با ظرفیت تولید روزانه ۸ تن روغن گیاهی پا به عرصه صنعت گذاشت، اکنون توانسته است با ظرفیت تولیدی هزار تن در روز، میهمان سفره بسیاری از خانواده‌ها و صنایع مختلف کشور باشد.