روز چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه، دکتر نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و دکتر علیرضا زمان‌پور مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با حضور در منطقه عسلویه و بازدید از پتروشیمی جم؛ در جریان روند پیشرفت پروژه ABS/RUBBER قرار گرفتند.
روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه، دکتر نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و دکتر علیرضا زمان‌پور مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با حضور در منطقه عسلویه و بازدید از پتروشیمی جم؛ در جریان روند پیشرفت پروژه ABS/RUBBER قرار گرفتند.
در این دیدار ترکی با قدردانی از تلاش‌های مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی جم، توسعه پلیمر پادجم و کارکنان این شرکت در جهت پیشبرد اهداف پروژه abs/rubber گفت: از آنجا که سهام‌داران صندوق بازنشستگی، در واقع بازنشستگان زحمت کش کشور هستند و رسیدن طرح مهم و اقتصادی abs/rubber به مرحله تولید و سودآوری، نقش بسزایی در بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان کشور دارد، ما در صندوق بازنشستگی به عنوان پشتیبان صنعت، برای تحقق و رفع موانع تلاش‌ مان را مضاعف می‌کنیم.
در ادامه زمان‌پور مدیر عامل هلدینگ صباانرژی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی در واحد‌های مختلف پروژه abs/rubber اظهار داشت: این طرح ‌سودآور حدود ۱۴ سال پیش استارت خورده و از ۱۸ ماه پیش متوقف شده بود که با حمایت مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی کشوری، همدلی و تعاملات مدیریتی مجموعه پتروشیمی جم و درایت مدیرعامل توسعه پلیمر پادجم، شاهد پیشرفت چشمگیری در چند ماه اخیر در فاز اجرایی بودیم.
وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، نقش حمایتی و تسهیل‌گری خود را برای تسریع در امور به‌خصوص راه‌اندازی اولین خط تولید ABS 5000 به بهترین نحو ممکن ایفا می‌کند.
به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر ترکی و زمان‌پور در ادامه این سفر وارد شهرستان کنگان شده و از محل اجرای پروژه PDH-PP شرکت توسعه پلیمر کنگان، بازدید کردند.
بر اساس این گزارش، شرکت توسعه پلیمر کنگان مجری پروژه PDH/PP به‌عنوان یکی از پروژ‌ه‌های مهم توسعه‌ای و استراتژیک شرکت پتروشیمی جم (فاز سوم) است که با هدف ساخت، راه اندازی و بهره برداری از کارخانه و خط تولید پروپیلن به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال به همراه یک واحد پلی پروپیلن در فاز اول و واحدهای زنجیره ارزش پروپیلن در فاز بعدی ثبت و تأسیس شده است.
در این دیدار دکتر ترکی ضمن ابراز رضایت از پیشرفت کار پروژه PDH-PP، بر سرعت بخشی به روند اجرای این پروژه تأکید کرد.