بازدید سفیر ژاپن از پتروشیمی بندرامام
بازدید سفیر ژاپن از پتروشیمی بندرامام
سفیر ژاپن در ایران با همراهی معاون اقتصادی استاندار خوزستان و فرماندار شهرستان ماهشهر ضمن بازدید از مجتمع پتروشیمی بندرامام با مهندس حمیدرضا رستمی مدیرعامل شرکت دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، روز سه شنبه پنجم آبان ماه، آقای کازوتوشی آیکاوا (AIKAWA Kazutoshi) سفیر ژاپن در ایران با همراهی رضا فتوحی معاون اقتصادی استاندار خورستان و فریدون بندری فرماندار شهرستان ماهشهر در مجتمع پتروشیمی بندرامام حاضر و ضمن برگزاری جلسه‌ای با مهندس حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی بندرامام، از فرآیندهای تولیدی و عملیاتی شرکت بازدید کرد.
در ابتدای جلسه حمیدرضا رستمی ضمن گرامی داشت حضور مهمانان به ویژه سفیر ژاپن، اظهار داشت: از گذشته تعامل منطقی و فنی بین هر دو کشور وجود داشته است که ثمره آن توسعه اقتصادی و انتقال دانش فنی بود و اکنون هم ارتقاء سطح روابط اقتصادی و انسانی می‌تواند ثمرات بسیار ارزشمندی به همراه داشته باشد.
همچنین مدیرعامل پتروشیمی بندرامام به افزایش سرمایه گذاری و ارتقاء سطح مراودات تجاری و بازرگانی از سوی ژاپن در این منطقه ابراز علاقه کرد.
در این نشست آیکاوا سفیر ژاپن گفت: دیدن پتروشیمی بندرامام یادآور خاطرات خوب همکاری در گذشته بوده است و ما مایل به افزایش سطح مراودات تجاری و صنعتی هستیم.
گفتنی است در سال ۱۳۵۳ قرارداد مشارکت بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و با پنج شرکت ژاپنی به نمایندگی شرکت میتسویی با نسبت مشارکت ۵۰-۵۰ منعقد و با نام شرکت سهامی پتروشیمی ایران – ژاپن (IJPC) آغاز بکار کرد.
در سال ۱۳۵۷ و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی پروژه احداث متوقف و پس از آن در سال ۱۳۵۹ با آغاز جنگ تحمیلی طرف ژاپنی از کشور خارج شد و پس از جنگ تحمیلی به بهانه اقتصادی نبودن طرح از ادامه کار خودداری کرد.
در ادامه با پرداخت غرامت از سوی طرف ژاپنی تمام سهام به صنایع پتروشیمی ایران منتقل شد و نام آن به شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام تغییر یافت.