بازدهی بالاتر«رانفور» از بازدهی شاخص کل و میانگین صنعت
بازدهی بالاتر«رانفور» از بازدهی شاخص کل و میانگین صنعت
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت خدمات انفورماتیک (سهامی‌ عام) در تاریخ 1402.02.24در محل سالن همايش هاي هتل ارم تشکیل شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت خدمات انفورماتیک (سهامی‌ عام) در تاریخ ۱۴۰۲٫۰۲٫۲۴در محل سالن همايش هاي هتل ارم تشکیل شد.

در این مجمع که با حضور ۹۰٫۲۷ درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای علي عبدالهي بود، که جنابان محمدحسن انتظاري و نوذر صوفي لو در مقام نظار اول و دوم و آقای عبدالرضا شاکري به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۲۱۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

 

استقبال پرشمار سهامداران وبرگزاری مجمع در نهایت نظم، پذیرایی و میزبانی شایسته از ذینفعان ، گزارش جامع و مبسوط مهندس رضائی راد مدیرعامل برجسته شرکت پیرامون اهم دستاوردها، تشریح برنامه های آتی «رانفور» توسط مدیران کاردان مجموعه ، تایید حسابهای شفاف  و کلین تیم مالی خبره شرکت توسط حسابرس و بازرس قانونی،تقدیر ویژه رئیس مجمع از عملکرد موفق مدیرعامل نخبه و کارکنان متعهد و متخصص شرکت در سال سخت اقتصادی گذشته و محدودیت ها و معضلات حاکم بر اقتصاد کشورمان ، ارائه توضیحات تکمیلی دکتر شاکری پیرامون بندهای حسابرس، پاسخگویی دقیق و مستند به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط توسط مدیران ارشد شرکت ، تبیین ایفای شایسته مسئولیت اجتماعی شرکت در سال مالی گذشته منجمله تاسیس مدارس و کمک به زلزله زدگان خوی، برگزاری مجمع فوق العاده جهت انطباق اساسنامه شرکت با اساسنامه مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار، نهایت همکاری کلیه ارکان شرکت با خبرنگاران و تعامل صمیمانه استاد رازقندی مدیر فرهیخته و پیشکسوت روابط عمومی کشورمان با اصحاب رسانه از نکات خواندنی این مجمع بود که حیفمان آمد به اسب قلم سپرده نشود.

روندهای کلان شرکت خدمات انفورماتیک

  • تعهد به اجرای توانمند مأموریت های ملی و حاکمیتی و تأمین زیرساختها و سامانه های مورد نیاز بانک مرکزی در راستای پشتیبانی جدی از آن بانک در اجرای مأموریت های آن
  • ایجاد پلتفرم و ابزارهای لازم برای توسعه ی بانکداری دیجیتال و پشتیبانی از نظام بانکی در راستای تحول دیجیتال با ارائه ی بسترها و ابزارهای لازم
  • حرکت پیش گامانه در راستای بهره برداری از فناوری های مهم و نوظهور نظیر هوش مصنوعی، زنجیره ی بلوک و دفترکل توزیع شده، رایانش ابری، اینترنت اشیاء، فناوری های حوزه ی امنیت داده
  • پایبندی به اصل مشتری مداری
  • ارتقای سطح نوآوری شرکت از طریق نوآوری های باز و بسته و با تکیه بر استانداردهای بین المللی
  • ایجاد و توسعه بستر نوین اعتماد مبتنی بر فناوری بلاک چین
  • ارتقای سطح هوشمندی محصولات و خدمات شرکت از طریق پیاده سازی هوش مصنوعی
  • حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه فناوری های مالی با محوریت مرکز آیفینک
  • توسعه ی برون سپاری و مشارکت های حرفه ای و راهبردی
  • حضور در سایر بازارهای پولی و مالی کشور
  • تمرکز بر ایجاد بزرگترین زیست بوم بانکی و مالی کشور
  • ارتقای امنیت سامانه ها و محصولات شرکت از طریق تمرکز بر مدیریت پیشگیرانه و واکنشی امنیت
  • برنامه ریزی و توسعه نقشه راه ارتقای سطح بلوغ قابلیت های شرکت
  • انجام اقداماتی جهت ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه با همکاری دانشگاه های تراز اول کشور

 

دستاوردها

  • کسب پروانه SAP از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی وزارت ارتباطات.
  • اخذ تا ييديه استاندارد از سازمان بين المللی SatLabs برای پايانه AryaSat مبتنی بر فناوری DVB/RCS
  • اخذ تاييديه استاندارد از سازمان بين المللي SatLabs براي پايانه AryaSat مبتنی بر فناوری RCS / DVB
  • اخذ تاييديه استاندارد ۲۰۱۳: ISO27001 از سازمان بين المللي CIS (مدیریت امنیت).
  • اخذ تاييديه استاندارد ۲۰۰۰:ISO9001 از سازمان بين المللي Net  IQ (مدیریت کیفیت خدمات(
  • مدیریت بیش از ۱۵۱ میلیون میلیارد ریال تراکنش شتاب و حدود ۹۳ میلیون میلیارد ریال تراکنش سامانه شاپرک در سال ۱۴۰۱٫
  • سرویس دهی به بیش از ۷۱۹۹ شعبه بانکی در دورترین نقاط کشور.
  • ایجاد سایت های پشتیبان در مناطق مختلف کشور برای ارائه سرویس های پایدار .
  • در اختیار داشتن شبکه پشتیبانی منحصر به فرد با بیش از ۱۴۰ دفتر استانی
  • در اختیار داشتن بالغ بر ۴۰ درصد از سهم بازار خودپرداز و پوشش ۲۴ درصد از کل شعب بانکی کشور.
  • سرویس دهی روزانه به بیش از ۴۰ میلیون نفر از افراد حقیقی و حقوقی کشور
  • سرویس دهی با امنیت ۱۰۰ درصدی
  • حمایت از ظرفیت های نوآورانه خارج از شرکت، توسعه کسب وکار و ایجاد زمینه هایی برای عرضه و گسترش خدمات و محصولات جدید از طریق حمایت از صاحبان ایده و استارتاپ ها

 

اهم طرح ها و پروژه ها برای سال ۱۴۰۲

شرکت خدمات انفورماتیک، همه ساله تعداد زیادی پروژه و اقدام را به انجام میرساند. در سال ۱۴۰۲

نی شرکت حدودا ۱۵۰ پروژه در دست اجرا دارد. برخی از پروژه های شرکت در سال۱۴۰۲ عبارتاند از:

  • توسعه بستر فناورانه ریال دیجیتال
  • توانمندسازی شرکت با به کارگیری هوش مصنوعی در محصولات و خدمات
  • طراحی و توسعه زیر ساخت های مراکز داده
  • ایجاد آزمایشگاه ابری
  • ارتقای نظام مدیریت نوآوری در شرکت
  • راه اندازی سامانه هوشمند بینا
  • تکمیل سامانه معاملات ارزی بانک مرکزی
  • اتمام استقرار سامانه منظومه تجارت
  • اجرای فاز دوم پیاده سازی سامانه های نوین بانکداری
  • توسعه نظام های جدید درشبکه پرداخت

 

  • توسعه زیر ساخت خدمات ابری
  • راه اندازی سامانه آذر در راستای نگهداری اقلام اطلاعاتی مرتبط با تأمین مالی
  • راه اندازی سامانه درگاه پرداخت حسابی
  • توسعه سامانه شتاب
  • طراحی و پیاده سازی سامانه ی جامع اطلاعات مشتریان(CIF)
  • پیاده سازی و استقرار زیرسامانه صدور اسناد ادارات بانک مرکزی
  • پیاده سازی سامانه واسط سمات بانک مرکزی
  • بهره برداری از سامانه وثایق
  • پیاده سازی سیستم تحویلداری تحت وب بانک صادرات
  • پیاده سازی فاز دوم سامانه نجما (نظارت جامع و مانیتورینگ آنلاین خودپرداز)
  • طراحی و پیاده سازی سامانه های مدیریت کشف تقلب در بانک صادرکننده (کاوش)
  • مجازی سازی سامانه های کارت، شتاب و شاپرک در سایت اصلی و پشتیبان نزدیک
  • توسعه نیروگاه برق بانک مرکزی و راه اندازی نیروگاه شاه نظری
  • شکار هوشمند تهدیدات سایبری مبتنی بر ترافیک
  • گسترش نفوذ سامانه پرداخت موبایلی مبتنی بر (EMV کهربا) در بازار
  • راه اندازی انباره داده های آمارهای اقتصادی و سیستم گردآوری الکترونیکی داده ها
  • ارتقای سرویس های پشتیبان سامانه های، نسیم، نهاب، صیاد وسامانه های بانکداری متمرکز و کارت بانک های ملی و صادرات
  • توسعه سامانه های ساتنا و تابا
  • استقرار سامانه ی جلوگیری از نشت داده (DLP ) در مرکز داده ی سرورهای شبکه ی ایرانت
  • راه اندازی و استقرار سامانه Honeypot در مرکز داده ایرانت و شبکه بین بانکی
  • استقرار نظام فرآیندها و پیگیری آسیب پذیری های لایه سیستم و سرویس و شبکه
  • ارتقای نظام مدیریت نوآوری در شرکت
  • تدوین راهبردهای رایانش ابری

و تعریف تعدادی پروژه در راستای ارتقای قابلیت های کسب و کاری سازمان با هدف توسعه/ ارتقای ابعاد ساختاری، فرآیندی و ابزاری قابلیت ها.

«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»