اهتمام هلدینگ صباانرژی برای تکمیل زنجیره فولاد و انرژی در راستای تحقق افزایش تولید
اهتمام هلدینگ صباانرژی برای تکمیل زنجیره فولاد و انرژی در راستای تحقق افزایش تولید

سید ابراهیم رئیسی، در دومین دور از سفرهای استانی دولت سیزدهم، پنج شنبه هفتم اردیبهشت ماه وارد استان خوزستان شد

اقتصاد و بیمه – سید ابراهیم رئیسی، در دومین دور از سفرهای استانی دولت سیزدهم، پنج شنبه هفتم اردیبهشت ماه وارد استان خوزستان شد.

 

در این سفر که وزرا و معاونین ۱۵ وزارتخانه رئیس جمهور را همراهی می‌کردند، در مجموع ۲۳۰۰ طرح و مصوبه با اعتبار حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان و با بازه زمانی اجرایی یک تا سه سال تدوین شد.

در همین راستا دکتر سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنج شنبه از شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان و سپس شرکت فولاد اکسین خوزستان که از شرکت‌های تابعه هلدینگ صباانرژی می‌باشند؛ بازدید کرد.

وزیر کار صبح روز پنج شنبه ضمن بازدید از واحدهای تولید اوره و آمونیاک، در جریان مسائل و مشکلات صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صباانرژی)، در این بازدید دکتر زمان‌پور مدیر عامل صباانرژی بر عزم این شرکت مبنی بر افزایش ظرفیت اسمی شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان از ۸۵ به ۱۰۰ درصد خبر داد و تأکید کرد که دستیابی به این مهم دغدغه اشتغالزایی در این استان را مرتفع خواهد کرد.

مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی در ادامه به این نکته اشاره کرد که مقرر شده است با مساعدت دولت در زمینه پرداخت بدهی‌های بانکی و طلب شرکت گاز، زمینه اجرای پروژه‌های جدید به منظور افزایش ظرفیت تولید و اشتغالزایی فراهم شود.

یکی از مهمترین دستاوردهای این دیدار راه اندازی مجموعه پتروپالایش بختیاری با بودجه معادل ۴ میلیارد یورو بود که جزو مصوبات هیأت دولت در این سفر قرار گرفت. فرآیند جذب سرمایه، تامین اراضی و اخذ مجو‌زهای ضروری این مجموعه با پیگیری‎‎‌‍‌های صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی (هلدینگ صباانرژی) در حال رایزنی می باشد.

وزیر کار در ادامه سفر خود عصر روز پنج شنبه هفتم اردیبهشت ماه وارد اهواز شد و در آیین کلنگ‌زنی مجتمع احیای مستقیم فولادسازی و ریخته‌گری شرکت فولاد اکسین خوزستان، شرکت کرد.

نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری که در این آیین حضور داشت، با تاکید بر اینکه کارکنان شرکت فولاداکسین خوزستان دغدغه شخصی نداشتند و دغدغه آن‌ها اجرای این پروژه بود، گفت: خوشحالیم به همت مدیران و کارکنان توانمند فولاداکسین و بر اساس داده‌های علمی کلنگ این طرح مهم به زمین خورد. وی افزود ما برای برپایی این مجموعه عرق ملی داریم و معتقدیم هر مشکلی باید در خانه حل شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، دکتر زمان‌پور مدیر عامل این شرکت ضمن اشاره به ضرورت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در راستای مهار تورم و افزایش تولید؛ طرح توسعه مجتمع فولاد را از مهم‌ترین اقدامات دولت مردمی خواند که لازمه رسیدن به ظرفیت اسمی این شرکت که یک میلیون و پنجاه هزار تن ورق فولادی در سال می‌باشد را فراهم می‌سازد.

وی افزود تحقق ظرفیت اسمی فولاد اکسین، زمینه اشتغالزایی برای ۱۰۰۰ نفر به طور مستقیم و ۲۳۰۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم را نیز تأمین خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح که برای آن ۵۰۰ میلیون یورو بودجه تخصیص داده شده است، زنجیره فولادسازی در این شرکت تکمیل خواهد شد.
دکتر زمان‌پور با اشاره به هفته کار و کارگر، از اقدامات هلدینگ در این راستا خبر داد و تصریح کرد: به منظور حمایت از کارکنان، تفاهم ‌نامه‌ای با سازمان ملی زمین و مسکن منعقد شد تا با تشکیل تعاونی در شرکت فولاد اکسین خوزستان؛ دغدغه مسکن کارکنان این شرکت مرتفع شود.​