‍ امضا توافقنامه همکاری فی‌مابین شرکت نفت پاسارگاد و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
‍ امضا توافقنامه همکاری فی‌مابین شرکت نفت پاسارگاد و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

شرکت نفت پاسارگاد به عنوان بزرگترین تولیدکننده قیر در خاورمیانه و صنعت پیشگام کشور در حوزه های علمی و پژوهشی، با مرکز تحقیقات راه و شهرسازی توافقنامه همکاری امضا کرد

اقتصاد و بیمه – شرکت نفت پاسارگاد به عنوان بزرگترین تولیدکننده قیر در خاورمیانه و صنعت پیشگام کشور در حوزه های علمی و پژوهشی، با مرکز تحقیقات راه و شهرسازی توافقنامه همکاری امضا کرد.

 

✍به گزارش شستارسانه، شرکت نفت پاسارگاد با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی موافقتنامه ای با موضوع «مطالعه و پژوهش به منظور پیاده سازی سیستم ارتقا یافته طبقه بندی قیر بر اساس عملکرد» امضا کرد.در آیین امضای این موافقتنامه که در محل کارخانه تهران نفت پاسارگاد و با حضور اسفندیار مدیرعامل این شرکت و حیدری رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

دو طرف ضمن امضای این موافقتنامه بر گسترش هرچه بیشتر همکاری ها تاکید کردند.

در شرح این موافقتنامه آمده است:
با وجود آنکه قیر درصد وزنی کمی از مخلوط آسفالت را تشکیل می دهد ولی نقش بسزایی در عملکرد نهایی مخلوط آسفالتی و روسازی ایفا می کند.

در ادامه شرح این موافقتنامه قید شده: با توجه به عدم توانایی قیرهای خالص برای تحمل تمام شرایط آب و هوایی و ترافیکی در جاده ها و باندهای فرودگاه ها، لزوم اصلاح قیرهای خالص با مواد افزودنی در برخی موارد ضرورت می یابد.

همچنین در بخش دیگری از این موافقتنامه عنوان شده: با توجه به آنکه تعیین رده عملکردی قیرهای اصلاح شده با سیستم طبقه بندی متداول، منجر به تشخیص مطلوب رفتار این نوع قیرها نمی شود، لزوم استفاده از سیستم ارتقا یافته طبقه بندی قیر بر اساس عملکرد موسوم به PG+ که یکی از نوآوری های اخیر در حوزه قیر محسوب می شود، احساس می گردد.

شایان ذکر است نفت پاسارگاد پیش از این نیز همکاری های گسترده ای در بحث مطالعاتی و پژوهشی با مرکز تحقیقات راه و شهرسازی داشته و به عنوان شرکت پیشگام در تولید قیر باکیفیت شناخته می شود.