الکترومتر کمپرسور ۴۵۰ همراه با گیربکس و با دور نامی ۷۱۰۰ در سرویس قرار گرفت
الکترومتر کمپرسور ۴۵۰ همراه با گیربکس و با دور نامی ۷۱۰۰ در سرویس قرار گرفت

پروژه عظیم زیست محیطی “پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس”،در روزهای آتی با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد

اقتصاد و بیمه – پروژه عظیم زیست محیطی “پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس”،در روزهای آتی با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

 

به گزارش روابط عمومی شـركت صنـايع پتـروشيمی خليـج فـارس، برای اجرای پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، بیش از یک میلیون و ۳۳۸ هزار یورو اعتبار ارزی و بیش از ۲ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار ریالی هزینه شده است.
▪️در این پالایشگاه، روزانه، ۹۷ هزار بشکه معادل ۷۳۱۸تن +c2
(NGL), ٦٦٤٩ تن گاز شیرین و ۴۱ تن گوگرد جامد تولید می شود‌.
▪️با اجرای این پروژه زیست محیطی و جمع آوری و بازیابی گازهای مشعل هاي غرب کارون، علاوه بر خلق میلیاردها دلار ثروت ، انتشار ‌‌co2 تا ۱۵ میلیون تن کاهش می یابد.
▪️اجرای پالايشگاه هويزه خليج فارس، باعث كاهش ملموس آلودگی شهر اهواز و رهايی مردم اين شهر از بارش های اسيدی می شود.
▪️فعاليت پالایشگاه های گاز هويزه و بید بلند خليج فارس، منجر به ایفای حدود ٧٠ درصد تعهدات زیست محیطی بین المللی ایران طبق کنوانسیون های بین المللی (پاريس،ژنو و …)می‌شود.
▪️پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس در جنوب حوزه نفتی جفیر و شمال حوزه نفتی یادآوران در ۶۰ کیلومتری شهر اهواز واقع شده و جزء طرحهای نیمه تمام است که در دوره جدید مدیریت هلدینگ خلیج فارس و با پیگیری‌های ویژه دکتر علی عسكری مدیرعامل محترم این گروه به بهره برداری می‌رسد.

▪️هديه زيست محيطی بزرگترين هلدينگ پتروشيميايی كشور
▪️دکتر علی عسكری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، هدیه هلدینگ به مردم شریف استان خوزستان است که در صحنه ها و برهه های مختلف، وفاداری خود را به اسلام، انقلاب و نظام نشان داده اند.
▪️وی افزود: با هدف سودآوری، رضايت حدود ٤٠ ميليون سهام دار و صيانت از محيط زيست، طرح های نيمه تمام يكی پس از ديگری به بهره برداری می رسد.