افزایش چشمگیر درآمدهای عملیاتی و سود خالص برای سال ۱۴۰۰
افزایش چشمگیر درآمدهای عملیاتی و سود خالص برای سال ۱۴۰۰

شرکت بهنوش ایران اولین و بزرگترین تولیدکننده ماء الشعیر در ایران است و این کارخانه در حال حاضر بزرگترین تولید کننده و صادر کننده انواع ماءالشعیر در کشور و بزرگترین تولید کننده ماءالشعیر بدون الکل در جهان است و محصولات آن به بیشتر کشورهای اسلامی دنیا صادر می‌شود

اقتصاد و بیمه – شرکت بهنوش ایران اولین و بزرگترین تولیدکننده ماء الشعیر در ایران است و این کارخانه در حال حاضر بزرگترین تولید کننده و صادر کننده انواع ماءالشعیر در کشور و بزرگترین تولید کننده ماءالشعیر بدون الکل در جهان است و محصولات آن به بیشتر کشورهای اسلامی دنیا صادر می‌شود

مهندس داوری با خاطرنشان ساختن اینکه براساس مطالعات صورت گرفته در موسسات مطالعات اقتصادی، شرکت بهنوش ۳۵ درصد سهم بازار داخلی را تحت اختیار خود دارد افزود: این شرکت توانسته در سال مالی مورد گزارش به رقم فروش ۹۹۹/۰۶۸/۲۰ در سال ۱۴۰۰ دست یازد که با توجه به فروش ۷۱۴/۶۴۶/۱۱ سال ۱۳۹۹ حاکی از افزایش ۷۲ درصدی می باشد.
به گفته مدیرعامل برجسته شرکت، سود عملیاتی نیز از زقم ۴۸۴/۵۹۶/۱ میلیاردی سال ۱۳۹۹ به رقم ۹۶۰/۱۳۱/۲ میلیاردی در سال ۱۴۰۰ ارتقاء پیدا کرده است و بدین ترتیب شرکت توانسته است سود خالص را به رقم ۹۵۳/۳۴۳/۱ برساند که در مقابل سود خالص ۰۷۳/۹۱۳ سال گذشته نشان دهنده افزایش ۴۷ درصدی و یک رشد خوب و مناسب در روندی صعودی می باشد.

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بهنوش ايران (سهامی عام ) مورخ ۲۹/۰۴/۱۴۰۱ در محل هتل پارسيان اوين (سالن تشريفات کوه نور) تشکیل گردید.
در این مجمع که با حضور ۳۶/۸۷ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای مرتضي آهنگرسريزدي بود، که جنابان ابوالقاسم محسني و مجيد آتشگر در مقام نظار اول و دوم و آقای ياسر داوري به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۰ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۹۵۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.
همچنین مجمع عمومی فوق العاده شرکت بهنوش ایران نیز پس از برگزاری مجمع عمومی با حضور ٨٧.٣٦ درصد صاحبان سهام و یا نمایندگان قانونی آنها ، شرکت سرمايه گذاري ملي ایران ، بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي ، شرکت توسعه بازاريابي و فروش برق صبا ، شرکت مادر تخصصي گسترش صنايع غذايي سينا و بازرس قانونی وحسابرس مستقل برگزار شد ,تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس در مجمع فوق العاده تصویب شد. همچنین مواد ١٩ و ٣٨ اساسنامه طبق نمونه اساسنامه سازمان بورس و اوراق بهادار اصلاح شد.

مهندس یاسر داوری در ابتدای گزارش جامع خود با تشریح اینکه شرکت بهنوش ایران اولین و بزرگترین تولیدکننده ماء الشعیر در ایران است افزود: این کارخانه در حال حاضر بزرگترین تولید کننده و صادر کننده انواع ماءالشعیر در کشور و بزرگترین تولید کننده ماءالشعیر بدون الکل در جهان است و محصولات آن به بیشتر کشورهای اسلامی دنیا صادر می‌شود و این مدیر صاحبنام صنعت کشورمان در ادامه با اشاره به اینکه شرکت بهنوش ایران فعالیتش را با ۱ کارخانه و ۱ خط تولید ماءالشعیر آغاز به کار کرد، اما اکنون با حضور مهندسین جوان و نخبه و کارگران باانگیزه و پرتلاش ۹ کارخانه و ۱۸ خط تولید انواع نوشیدنی را در گستره ایران عزیز توزیع می کند اضافه کرد: این مجموعه با تنوع و نوآوری در تولید محصولات طعم دار، تغییرات شگرفی در این صنعت به وجود آورد.
به گفته مهندس یاسر داوری این شرکت تولید کننده ۲۲۰ نوشیدنی در دسته‌بندی‌های متنوع ماءالشعیر، دوغ، آبمیوه، نوشابه، نوشیدنی میوه‌ای، آب و انرژی‌زا است و توسعه نوشیدنی‌های سالم از اهداف مهم شرکت می باشد. مدیر خوشفکر مجموعه در ادامه خاطرنشان کرد که بهنوش با فرآوری طبیعی مالت، عدم استفاده از مواد نگهدارنده و تجهیز آزمایشگاه‌های پیشرفته کنترل کیفی و تحقیقاتی توانسته است بالاترین استاندارد‌های ملی و بین‌المللی را دریافت کند.
به گفته وی شرکت بهنوش ایران به آزمایشگاه های کنترل کیفیت در زمینه های شیمیایی، میکروبیولوژی و تحقیقات D&R مجهز است و با توجه به داشتن امکانات مورد نیاز جهت پرورش جو و مالت سازی از امتیاز ویژه ای نسبت به دیگران برخوردار می باشد. مهندس داوری در فرازی دیگر از گزارش خود با تبیین اینکه غیر از ماءالشعیر که بیش از سایر محصولات بهنوش شناخته شده است، محصولاتی چون: مالت، نوشابه گازدار، نوشابه انرژی‌زا، آبمیوه و نوشیدنی میوه‌ای گازدار، آب طعم‌دار، آب گازدار، آب معدنی، دوغ و سایر فرآورده‌های نوشیدنی مجاز را تولید می کنیم. است اظهار داشت که شرکت بهنوش ایران دارای استانداردهای بین‌المللی سیستم میریت کیفیت، سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی، سیستم مدیریت زیست‌محیطی، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی، سیستم تجزیه و تحلیل خطر و کنترل نفاط کنترل بحرانی، سیستم مدیریت یکپارچه آی‌ام‌اس است.
مدیرعامل طراز اول صنعت نوشیدنی و غذایی کشورمان در قسمت دیگری از گزارش خود اعلام داشت که یکی از سیاست‌های اصلی بهنوش در حوزه صادرات، تامین بازار مصرف کشورهای اسلامی است و از جمله مقاصد اصلی صادراتی این شرکت عبارت هستند از عراق، افغانستان، لبنان، پاکستان، عمان، کویت، قطر و…به گفته وی علاوه بر این کشورها، مقاصدی نظیر چین، تایلند، استرالیا، کانادا و انگلستان هم جزء لیست صادراتی شرکت بهنوش ایران قرار دارند.
شایان ذکر است با توجه به کوشش شرکت بهنوش و اهتمام ویژه مدیریت عامل مبتنی بر شفافیت و انضباط کاری – مالی به منظور ارائه اطلاعات روشن و دقیق در موعد تعیین شده به سازمان بورس، رابطه این شرکت با سازمان بورس بسیار خوب است.

مهندس داوری در پایان گزارش خود با اشاره به اینکه تولید پایدار با تمرکز بر حفظ کرامت انسانی و حفاظت از محیط زیست،توسعه بازاریابی و پیشبرد فروش.،کاهش قیمت تمام شده محصولات، نگهداشت نیروهای متخصص و با تجربه ، تنوع محصول و بسته بندی، جزو استراتژی های اصلی می باشد تصریح کرد برنامه ریزی های دقیق جهت توسعه تبلیغات هدفمند و اعتلای و برندینگ خود برای سال ۱۴۰۰ مدنظر می باشد تا روز به روز این روند صعودی خود را استمرار بخشیم.
رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، توضیحات و گزارش جامع مدیرعامل مدبر مجموعه از اهم دستاوردها و پتانسیل شرکت بهنوش و برنامه های آتی جهت افزایش سهم بازار و ارتقای سودآوری ، تقدیر ویژه ریاست مجمع از عملکرد درخشان تیم مدیریت توانمند و پرسنل سخت کوش بهنوش در کسب توفیقات متعدد در سال مالی مورد گزارش ، تاید حسابهای شفاف و کلین مدیر مالی مجرب مجموعه و تیم مالیه پاکدست شرکت توسط حسابرس و بازرس قانونی، پذیرایی شایسته و توام با نظم از ذینفعان و سهامداران توسط کلیه ارکان شرکت، تبیین نقش بی بدیل مهندس داوری و بهنوش دوست داشتنی در تجلی تولید ملی در صنعت فرآورده های نوشیدنی، پاسخگویی به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط و نهایت تعامل و همکاری جناب طهرانی مدیر فرهیخته روابط عمومی و کارشناسان کاردان آن واحد با خبرنگاران برای پوشش خبری مجمع، برگزاری فوق العاده جهت انطباق اساسنامه شرکت با اساسنامه مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار ، ارائه توضیحات تکمیلی جناب محسن طالع زاری ریاست هیات مدیره مبنی برتلاش مدیریت جهت اجرائی شدن هر چه سریعتر افزایش سرمایه شرکت و عنایت و لطف ویژه مهندس داوری مدیرعامل جهادی نسبت به اصحاب رسانه از نکات خواندنی این مجمع بود که حیفمان آمد به اسب قلم سپرده نشود.
پیام مدیرعامل
مفتخریم به عنوان اولین و بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده ماء الشعیر در ایران با بیش از نیم قرن قدمت در تولید ماء الشعیر و نوشیدنی های طعم دار اعلام کنیم از همان ابتدا، کسب رضایت مشتری و افزایش سطح سلامت مصرف کنندگان سرلوحه کار شرکت بهنوش ایران قرار داشته و در این راستا به کمک آزمایشگاه های پیشرفته کنترل کیفی و تحقیقاتی و با نصب ماشین آلات روز دنیا و بهره گیری از کادر متخصص در این زمینه به کسب استانداردهای ملی و بین المللی از قبیل ISO9001:2015، ISO22000:2005، ISO14001:2015، ISO45001، HACCP، FDA، نشان HALAL و … نائل آمده ایم. تولید بیش از ۱۰۰ محصول، حضور در ۵ قاره جهان و صادرات به بیش از ۵۸ کشور جهان و کسب بیش از ۲۰۰ گواهینامه و استاندارهای ملی و بین المللی، از کیفیت جهانی و ارتقای سطح کیفی و سلامت محصولات تولیدی شرکت بهنوش ایران حکایت دارد.
چشم انداز شرکت بهنوش ایران، رهبری بازار نوشیدنی های حلال در منطقه است و فلسفه وجودی شرکت، عرضه نوشیدنی های سالم، حلال و رقابتی به بازارهای داخلی و خارجی با برخورداری از منابع انسانی کوشا، متعهد و متخصص و بهره مندی از فناوری های نوین و روزآمد می باشد و ضمن توجه به محیط زیست و رعایت استانداردهای زیست محیطی، تامین انتظارات ذینفعان و ارائه بهترین نوشیدنی‌های سلامت محور با دلچسب‌ترین طعم‌ها و بالاترین کیفیت در سرلوحه فعالیت های ما قرار دارد تا به پاس ۶ دهه همراهی ۶ نسل از مردم عزیز ایران با شرکت بهنوش ایران، برای نشاندن لبخند رضایت بر لب های آن ها، همواره تلاش کنیم. برای رسیدن به این امر مهم، توجه به ذائقه مشتری و تنوع محصولات، قیمت مناسب و تولید محصولات سلامت محور را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده ایم و ویژگی هایی از جمله تولید طبیعی و بدون افزودنی، پاستوریزاسیون محصولات، استفاده از مالت (جو جوانه زده) به جای روش معمول و متداول عصاره مالت، استفاده از گیاه رازک به جای اسانس رازک، استفاده از قند میوه به جای شکر، توجه به ذائقه‌های متنوع و کیفیت دائم و …، اصالت و اقتدار برند شرکت بهنوش ایران و تفاوت محصولات این شرکت با محصولات سایر شرکت های داخلی را نشان می دهد.
برای رسیدن به چشم انداز و اهداف شرکت، خود را متعهد به حفظ ارزش های بنیادین در قبال جامعه، مشتریان، فروشندگان و پیمانکاران، کارکنان و سهامداران می دانیم و تلاش می کنیم نقش سازنده در سلامت جسمانی جامعه انسانی با استفاده از نوشیدنی های بهداشتی و سلامت محور و با رعایت مسائل زیست محیطی داشته باشیم.
ارزش های بنیادین شرکت بهنوش ایران در قبال مشتریان، رفتار منصفانه و دوستانه با مشتریان و تلاش جهت جلب رضایت آنان است. در همین راستا با تکریم و احترام به سلائق و نظرات مشتریان گرامی و با توجه به ظرفیت ها و امکانات موجود در جهت تولید انواع نوشیدنی ها با بسته بندی و طعم های متنوع، گام بزرگی در راستای جلب نظر مشتریان با ذائقه های مختلف برداشته ایم و توانسته ایم با رعایت این اصل که «رضایت مشتریان با کیفیت محصول ارتباط دارد»، رضایت مشتریان، اعتماد و وفاداری آن ها به محصولات خود را بدست آوریم.
ارزش های بنیادین شرکت بهنوش ایران در قبال فروشندگان و پیمانکاران، انتخاب فروشندگان و پیمانکاران خود در شرایط آزاد و منصفانه است. ارزش های بنیادین شرکت در قبال کارکنان، رفتار مبتنی بر کرامت انسانی با کارکنان، با توجه به سلامت و ایمنی و مهیا سازی شرایط ابراز وجود و ارتقاء سازمانی و شخصیتی آنان است و در قبال سهامداران به تعامل با سهامداران بر اساس احترام متقابل و تبادل دقیق، صادقانه و شفاف اطلاعات با آنان پایبندیم و برای افزایش بازدهی دارایی ها به جهت کسب رضایت سهامداران و تعهد در پرداخت به موقع سود سهام ایشان، اهتمام ویژه داریم.
بی شک اصالت و اقتدار برند شرکت بهنوش ایران و طی این مسیر پر از موفقیت با همراهی شما مشتریان، فروشندگان و پیمانکاران، کارکنان و سهامداران گرامی میسر شده است. از تک تک شما عزیزان سپاسگزاریم.
وضعیت صنعت شرکت و تحولات آن در سال مورد گزارش
❖ کسب گواهینامه رعایت حقوق مصرف کننده از سازمان صنعت ومعدن وتجارت
❖ کسب نشان ملی برترین رعایت کننده ایمنی و کیفیت محصولات نوشیدنی در ایران
❖ کسب تندیس جشنواره ملی صنعت سلامت محور و ارتقای سلامت
❖ کسب جایزه ملی تعالی و پیشرفت
❖ این شرکت در راستای مسئولیت های اجتماعی و زیست محیطی از هیچ کوششی دریغ ننموده است .
برنامه های آتی هیات مدیره
– توسعه فروش مویرگی به جهت افزایش سهم بازار و گسترش پوشش عاملین توزیع
– حذف گلوگاه ها و استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه ها و ماشین آلات خطوط تولید.
– تاکید بر توسعه صادرات محصولات با حفظ سهم بازار داخلی و تنوع بخشی به محصولات داخلی و صادراتی با رعایت نیازهای بازار
– بسته بندی جدید محصولات
– ارتقا کیفیت محصولات فعلی
– تلاش برای اخذ تسهیلات کم بهره و بلند مدت متناسب با بودجه عملیاتی شرکت
– تلاش برای خرید مواد اولیه مورد نیاز با بهترین کیفیت و کمترین قیمت موجود از بازار داخلی
– ارتقاء سیستم های مکانیزه به منظور تسریع در دسترسی به اطلاعات یکپارچه مورد نیاز و استفاده از سیستم های یکپارچه تحت وب جهت افزایش کنترل های داخلی
– مدیریت بر ضایعات و اتلاف به عنوان یك فرایند پویا و مستمر و تلاش در زمینه به حداقل رساندن ضایعات
– اجرای برنامه های تحقیقاتی و تقویت واحد D&R ،بکارگیری روش ها و سازوکارهای مناسب جهت ارتقاء کیفیت، متنوع کردن محصولات و کاهش هزینه های تولید و قیمت تمام شده محصولات
– توسعه ناوگان فروش و برنامه ریزی ،حفظ، توسعه و تقویت برند های فرعی درجهت گسترش بازار. – بررسی و مطالعه در خصوص عوامل زیست محیطی و توجه ویژه به مسئولیت اجتماعی .