افزایش سرمایه ۷۱ درصدی  شرکت پخش البرز؛ قدیمی ترین شرکت پخش در پهنه ایران زمین با نیم قرن تجربه
افزایش سرمایه ۷۱ درصدی  شرکت پخش البرز؛ قدیمی ترین شرکت پخش در پهنه ایران زمین با نیم قرن تجربه

مجمع عمومی عادی فوق العاده صاحبان سهام شرکت پخش البرز (سهامی‌عام) مورخ ۰۸/۱۱/۱۴۰۱ در محل بازار چارسو- طبقه ۷سالن شماره ۲ اجتماعات برگزار گردید

اقتصاد و بیمه -مجمع عمومی عادی فوق العاده صاحبان سهام شرکت پخش البرز (سهامی‌عام) مورخ ۰۸/۱۱/۱۴۰۱ در محل بازار چارسو- طبقه ۷سالن شماره ۲ اجتماعات برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۲۵/۷۸ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای مصطفي ظهير بود، که جنابان سيد مهدي رضوي و بهرام مقيمي الموتي در مقام نظار اول و دوم و آقای عليرضا خوز به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
در ادامه و با قرائت گزارش توجیهی هیات مدیره مبنی بر لزوم افزایش سرمایه توسط مدیرعامل محترم و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب افزایش سرمایه شرکت به تغییر بند اساسنامه مربوطه رای مثبت دادند.
آخرین اعضای هیئت مدیره درسال مالی مورد گزارش به‌شرح ذیل بوده است :

 

مجمع عمومی فوق العاده شرکت پخش البرز با مشارکت ۷۸ درصد از سهامداران برگزار شد و با رای سهامداران، سرمایه شرکت در دو مرحله، مرحله اول ۷۱ درصد و دوم ۱۰۰ درصد افزایش یافت.
سرمایه شرکت از ۱۴۰ میلیارد تومان به ۳۸۰ میلیارد تومان از دو محل سود انباشته و آورده نقدی افزایش یافت.
نیاز به توسعه فضای انبار(آغاز ساخت دو انبار شیراز و ارومیه و استاندارد سازی انبارها)، تامین سرمایه در گردش و معافیت مالیاتی از محل سود انباشته از مهم ترین دلایل این افزایش سرمایه بودند.

نکات خواندنی مجمع

با رای سهامداران، سرمایه شرکت در دو مرحله، مرحله اول ۷۱ و مرحله دوم ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

بدین ترتیب سرمایه شرکت از ۱۴۰ میلیارد تومان به ۳۸۰ میلیارد تومان از دو محل سود انباشته و آورده نقدی افزایش یافت.

✅نياز به توسعه فضای انبار (آغاز ساخت دو انبار شیراز و ارومیه و استانداردسازی انبارها)، تامین سرمایه در گردش و معافیت مالیاتی از محل سود انباشته از مهم‌ترین دلایل این افزایش سرمایه بودند.

✅دوره بازگشت سرمایه ۲.۳ سال است.

 

در پاسخ به سوال سهامداران عنوان شد:

✅مرحله اول افزایش سرمایه، هزار میلیاد ریال از محل سود انباشته است و مرحله دوم از طریق آورده نقدی انجام می‌شود. امیدواریم مرحله دوم افزایش سرمایه تا پایان خردادماه انجام شود.

✅به دلیل ضمانت بانکی برای تولی پرس، انبار غرب توقیف شده، پرونده حقوقی در جریان است و امکان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی نیست‌. با توجه به افزایش ارزش ملک، امیدوار هستیم تا یک‌ سال آینده به نتیجه‌ برسد.

✅پیش‌بینی می‌کنیم که با ورود به بازار ببلاک و شیرخشک، ماهانه ٣٠ تا ۴٠ میلیارد تومان فروش داشته‌ باشیم. ارز این کالا ۴۲۰۰ تومانی است و با تغییر نرخ ارز، قيمت‌‌ها افزایش زیادی خواهند داشت.

✅ورود به بازار محصولات مصرفی پزشکی را نیز با جدیت بیشتری دنبال می‌کنیم.
«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»