به گفته مهندس امیرحمزه توسلی مدیر جوان و نخبه کشورمان مدیریت هزینه ها و بهینه سازی فرآیندها باعث سودآوری افزون شرکت نسبت به سال مالی قبل گردید و علی رغم معضلات سخت حاکم بر اقتصاد بازار سرمایه در سال ۹۹ بااتخاذ رویکردهای مدبرانه و خلاقانه توانستیم در مسیر رشد و بهره‌وری حرکت صعودی خود را […]

به گفته مهندس امیرحمزه توسلی مدیر جوان و نخبه کشورمان مدیریت هزینه ها و بهینه سازی فرآیندها باعث سودآوری افزون شرکت نسبت به سال مالی قبل گردید و علی رغم معضلات سخت حاکم بر اقتصاد بازار سرمایه در سال ۹۹ بااتخاذ رویکردهای مدبرانه و خلاقانه توانستیم در مسیر رشد و بهره‌وری حرکت صعودی خود را استمرار ببخشیم که در همین راستا سود خالص از مبلغ ۴۰۲/۳۲۱ میلیارد ریال سال ۹۸ به مبلغ ۵۲۵/۰۰۵ میلیارد ریال در سال ۹۹ افزایش یافته است.این مدیر موفق بازار سرمایه که در ورزش، فرهنگ و کارهای خیر جزو سرآمدان و شناخته شدگان می‌باشد در گزارش جامع خود با اعلام اینکه بهپاک شرکتی با بیش از نیم قرن سابقه و تولید محصولات متنوع یکی از برندهای خوشنام و مورد استقبال در داخل و خارج کشور می‌باشد تصریح داشت سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ شرکت صنعتی بهپاک ، در شرایطی سپری شد که به لحاظ فقدان توجیه اقتصادی در صنعت روغنکشی کشور ، از ۴ میلیون تن ظرفیت تولیدی تنها ۲/۲ میلیون تن (معادل ۵۵%) ظرفیت در کشور فعال بوده است لکن شرکت صنعتی بهپاک، در سال مالی مورد گزارش، با هدف حداکثر سازی سود حاصل از فعالیت های تولیدی وبازرگانی، ترکیب تولیدات را به گونه ای تعیین نمود تا سود مورد انتظار سهامداران محترم و بودجه مورد تعهد هیأت مدیره تحقق یاب که به حمداله این موفقیت و دستاورد حاصل گردید.
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بهپاک (سهامی عام) در تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۳۰ در محل هتل المپيک سالن هگمتانه تشکیل شد.
در این مجمع که با حضور بیش از ۶۴/۲۰ درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای علي ملکي بود، که جنابان همايون باقري و مجيد امدادي در مقام ناظر اول و دوم و آقای امير حمزه توسلي به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۴۰۰ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.
از دیگر مصوبات مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی بهپاک، انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی ، و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت صنعتی بهپاک به مدت یکسال می توان اشاره نمود.
لازم به ذکر است امکان شرکت در مجمع عمومی سالیانه و مجمع عمومی فوق العاده به صورت غیر حضوری از طریق پخش زنده امکان پذیر بود.
در ابتدای این مراسم امیرحمزه توسلی مدیرعامل خوش فکر و نائب رئیس هیات مدیره شرکت صنعتی بهپاک، گزارشی از عملکرد هیات مدیره شرکت را به اعضای مجمع و سهامداران حاضر در جلسه ارائه داد و تاکید نمود با اینکه سال بسیار سختی را شرکت های تولیدی و صنعتی پشت سر گذاشتند و نوسانات ارزی تا استمرار تحریم های بین المللی باعث رکود بازار و اقتصاد کشورمان شده بود. لکن با همت و همیت کلیه ارکان توانستیم کارنامه های قابل قبول کسب نماییم..
مدیرعامل شرکت صنعتی بهپاک از رشد ۶ درصدی نسبت سود عملیاتی به فروش شرکت در سال مالی ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: این اقدام مثبت در پی استفاده بهینه از ظرفیت تولید و به تبع آن کاهش قیمت تمام شده و مدیریت هزینه ها و سایر اقدامات رخ داده است.
مدیرعامل شرکت صنعتی بهپاک همچنین درباره هزینه های مالی شرکت افزود: در این حوزه نیز توفیقات خوبی حاصل به این ترتیب که هزینه‌های مالی در سال مالی ۹۹ با کاهش ۵۳ درصدی از ۵۵۲ میلیارد ریال در سال مالی ۹۸ به ۲۵۸ میلیارد ریال کاهش یافت.
به گفته مهندس توسلی، با عملیاتی و با اجرائی شدن برنامه های مدون مدیریتی مدنظر و رایزنی‌ها و جلسات مستمری که با مسئولین و مشتریان داشتیم.عملکرد شرکت در حوزه فروش محصولات و افزایش قیمت محصولاتی که تا پیش از این شرکت را با زیان مواجه کرده بود ارتقاء یافته و این خود از عوامل افزایش سوددهی شرکت محسوب گردید.
در بخش دیگری از گزارش مبسوط خود از افزایش ۳۰ درصدی سود خالص شرکت خبر داد و گفت: با این رشد، سود خالص شرکت از ۴۰۳ میلیارد ریال در سال ۹۸ به ۵۲۵ میلیارد ریال در سال مالی ۹۹ افزایش پیدا کرد.
افزایش ۱۹ درصدی تولید در سال مالی ۹۹
نایب رئیس هیئت مدیره شرکت صنعتی بهپاک با بیان اینکه در سال گذشته به دلیل وضع تحریم های ظالمانه سال سختی را گذراندیم، افزود: اما به رغم تحریم ها و همچنین عدم تخصیص ارز، موفق شدیم مواد اولیه مورد نیاز را تامین کنیم.
مهندس توسلی با بیان اینکه تولید شرکت صنعتی بهپاک در سال مالی ۹۹ افزایش ۱۹ درصدی داشته است، ادامه داد: امیدواریم در سال آینده خط جدید تولید شرکت هم به بهره برداری برسد.
مدیرعامل شرکت صنعتی بهپاک درباره عملکرد شرکت در حوزه فروش پروتئین نیز گفت: مقدار فروش این محصول شرکت صنعتی بهپاک در سال مالی ۹۸، ۳۶ هزار و ۴۸۸ تن بود که این میزان فروش در سال مالی ۹۹ به ۴۱ هزار و ۱۷۳ تن افزایش یافته است.
این مدیر خوشنام با بیان اینکه EPS هر سهم در سال مالی گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است، به روند تولید شرکت از سال ۹۳ اشاره کرد و تاکید کرد: تولیدات شرکت در همه این سال ها افزایش یافته و در دو سال گذشته تولید شرکت از حدود ۲۵۱ هزار تن به بیش از ۲۹۸ هزار و ۶۰۰ تن رسیده است.
تصویب افزایش سرمایه ۵۲۰ درصدی
همچنین با برگزاری مجمع عمومی فوق العاده، در مرحله اول افزایش سرمایه شرکت با رشد ۵۲۰ درصد، از ۵۰۰ میلیارد ریال به ۳۰۹۹ میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارائی ها (طبقه زمین) به تصویب رسید.
بدین ترتیب با قرائت گزارش مهندس امیر حمزه توسلی بنا به مستندات تهیه شده توسط جناب هادی ارکیان معاون مالی و اقتصادی که حسابهای پاک و شفاف وی به تایید حسابرس و بازرس قانونی رسیده بود سرمایه شرکت با تصویب سهامداران و ذینفعان از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های غیر مستهلک معادل ۵۲۰ درصد افزایش پیدا کرد .
و جمله آخر آنکه همانطوریکه مدیریت جهادی مجموعه بهپاک ابراز داشت امیدواریم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ با پشتیبانی و رفع موانع ، رونق و جهش تولید عملیاتی گردد تا درکنار دیگر صنایع تولیدی ،بهپاک هم بتواند بسان همیشه در افزایش تولید ،درآمد و سود برای سهامداران و ذینفعان خود جزو شرکت های پیشرو باشد.
اجازت می خواهیم از عنایت خاصه دکتر ملکی و دکتر فاطمی و مهندس توسلی در حق اصحاب قلم و رسانه و البته تعامل و همکاری صمیمانه سرکار خانم راضیه سادات هاشمی مدیر فرهیخته روابط عمومی شرکت که به گرمی پذیرای خبرنگاران بود و ما را در تهیه گزارش حمایت کردند نهایت قدردانی و تشکر را داشته باشیم.