افزایش سرمایه ۱۰۰۰ میلیاردی ایران یاسا مصوب مجمع گرفت
افزایش سرمایه ۱۰۰۰ میلیاردی ایران یاسا مصوب مجمع گرفت

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت ایران یاسا تایر و رابر (سهامی‌عام) مورخ۱۱/۱۰/۱۴۰۱ در محل سالن همایش‌های شرکت هلدینگ صبا انرژی تشکیل شد

اقتصاد و بیمه – مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت ایران یاسا تایر و رابر (سهامی‌عام) مورخ۱۱/۱۰/۱۴۰۱ در محل سالن همایش‌های شرکت هلدینگ صبا انرژی تشکیل شد .
در این مجمع که با حضور بیش از۷۴ درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای دکتر محسن خیرالدین بود ، که جنابان عابدزاده و فهیمی در مقام نظار اول و دوم و آقای مهندس عباس ترابی به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با قرائت گزارش توجیهی هیات مدیره به مجمع مبنی بر لزوم افزایش سرمایه توسط مهندس عباس ترابی، مدیرعامل خوشفکر و با دسیپلین مجموعه و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی مجمع نشینان با طنین صلوات خود افزایش سرمایه ۱۱۱ درصدی را مصوب مجمع نمودند .
مهندس ترابی در ابتدای گزارش خود با تشریح اینکه شرکت ایران یاسا تایر و رابر (سهام عام) افتخار می کند به پشتوانه نیم قرن تجربه در صنعت تایر، به عنوان اولین تولید کننده انواع تاير و تیوب موتورسیکلت، دوچرخه اي، اسكوتري، كشاورزي و انواع شيلنگ آب و گاز همواره به دنبال ارتقاء کیفیت و تولید محصولات متنوع و متناسب با نیاز بازار و مشتریان بوده است افزود : فرایند کشف و بهره برداری از فرصت ها به منظور خلق ارزش، دغدغه اصلی هر روزه مدیران ارشد این شرکت است تا از این طریق بتوانند به پایداری کسب و کار خود دست پیدا کنند و با دیدگاه استراتژیک، تسلیم شرایط تحمیلی نشده و با آگاهی از محیط بازار و نیازهای مشتری به همراه نگرش خلاقانه، فرصت ها را مورد توجه قرار داده و اقدام به تولید ثروت، توسعه تکنولوژی و اشتغال مولد نمایند.
مدیر باسابقه و رزومه دار صنعت کشورمان در ادامه خاطرنشان ساخت که سهم بازار گروه محصولات تایر و تیوب موتورسیکلت شرکت ایران یاسا ۵۰ درصد ، سهم بازار گروه محصولات تایر ۶۵ درصد و برای محصولات تیوب را ۳۹ درصد می باشد که با اجرای طرح توسعه ای که به‌ زودی در این مجموعه به بهره برداری می‌رسد، سهم بیشتری از نیاز کشور توسط این شرکت تامین خواهد شد.
به گفته مهندس عباس ترابی این شرکت از ابتدای بهره‌برداری تاکنون با شناسائی بازارهای صادراتی، بخشی از محصولات خود را به صادرات اختصاص داده است به نحوی که در حال حاضر علاوه بر بازار داخل کشور، محصولات شرکت به سایر کشورها از جمله پاکستان، افغانستان، عراق، یمن، نیجریه، ترکیه و ترکمنستان صادر می گردد.
سکاندار ایران یاسا همچنین خاطرنشان ساخت که عملیاتی شدن این افزایش سرمایه که مکمل پروژه جایگزینی بنبوری در مجموعه میباشد زمینه افزایش تولید محصولات متنوع ، ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی و کاهش توقفات خطوط تولید خواهد بود .
بدین ترتیب و با این افزایش سرمایه ۱۰۰۰ میلیاردی که از محل سود انباشته صورت میپذیرد سرمایه شرکت از مبلغ ۹۰۰ میلیارد به مبلغ ۱۹۰۰ میلیارد افزایش خواهد یافت .

(( گزارش تکمیلی به زودی در سایت و نشریه ))