مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (سهامی عام) مورخ 1399/12/26 در محل سالن تلاش تشکیل گردید.

به گزارش اقتصاد و بیمه ، در این مجمع که با حضور ۸۸/۷ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی، اعضای هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار شد، ریاست مجمع برعهده آقای مهندس لطفی بود که جنابان دکتر همتی و فواک درمقام نظار اول و دوم و آقای جلال بهارستان به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند.

در ادامه و با قرائت گزارش توجیهی هیات مدیره مبنی بر لزوم افزایش سرمایه توسط مدیرعامل محترم و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب افزایش سرمایه شرکت به تغییر بند اساسنامه مربوطه رای مثبت دادند.

محمد رضوانی فر مدیرعامل شستا در گزارش جامع خود با اشاره به اینکه از نظر ارزش ۹۲ درصد پرتفوی شستا بورسی است و در مجموعه تحت مدیریت مشارالیه سود خالص سال ۹۷ معادل ۱۲۵۰ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۸ به ۴۵۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ به ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است تصریح داشت با تمهیدات و عملیاتی کردن برنامه های مدونی که من و مدیران مجموعه پرافتخار شستا داریم در ۱۴۰۰ این سود را به ۳۲ هزار میلیارد تومان خواهیم رساند یعنی یک رشد ۶۷ درصدی نسبت به سال ۹۹ برای سهامداران و ذینفعان به ارمغان خواهیم آورد.
به گفته این مدیر طراز اول و با تجربه بازار سرمایه ،کاهش و حذف شرکت های زیان ده در شرکت های شستا از دیگر اقدامات بود بطوری که تعداد گزارشات ما، در ۶ ماهه ۱۱۵ مقبول و ۱۸ غیر مقبول بوده است که بالای ۸۵ درصد شستا مقبول بوده و با برنامه های مدنظرمان در بودجه ۱۴۰۰، شرکت های زیان ده را به صفر می رسانیم.
بنا به اعلام سکاندار شرکت سودخالص تجعیمی شرکت های مدیریتی به ۴۶ هزار میلیارد تومان رسیده و دریافت گزارش مقبول حسابرسی بعد ۲۲ سال خود بهترین گواه و نشان از پاکدستی و شفافیت را در سرلوحه کاری قرار دادن توسط کلیه ارکان میباشد.
دکتر رضوانی فر با تبیین این نکته که جمع ارزش ریالی پروژه ها بالغ بر ۴۳ هزار میلیارد تومان میباشد تصریح کرد هدف از این افزایش سرمایه اصلاح ساختار و اجرای پروژه های مورد تاییدمان میباشد.

دکتر محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل سرمایه گذاری تامین اجتماعی در گزارش مبسوط خود با اشاره به اینکه با تصویب این افزایش سرمایه ،سرمایه شستا با بیش از ۷۷ درصد افزایش از هشت هزار میلیارد تومان به ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهدکرد تصریح داشت برنامه افزایش سرمایه بالغ بر ۱۳هزار میلیارد تومان در بیش از ۶۶ شرکت تابعه شستا در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است. همچنین افزایش سرمایه سرمایه گذاری تامین اجتماعی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در دستور کار قرار دارد و مقدمات کار فراهم شده و امیدواریم در بهار ۱۴۰۰، مجمع آن را برگزار کنیم.
محمدرضوانی‌فر، مدیرعامل شستا در ابتدای این مجمع ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در سال مالی ۱۳۹۹ به تشریح اقدامات اساسی شستا پرداخت و با اشاره به شرایط مطلوب این شرکت در سال جاری گفت:برآورد از سودخالص شستا در پایان سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ به رقم بیش از۳۲هزار میلیارد تومان خواهد رسید.مدیرعامل شستا با اشاره به گزارش‌های منتشرشده از عملکرد مالی شرکت‌های تابعه بیان کرد: میزان فروش تجمیعی شرکت‌های مدیریتی از۷۰هزار میلیارد تومان در سال گذشته به بیش از ۱۱۰هزار میلیارد تومان رسید.وی با اشاره به پروژه‌های جاری و خاتمه یافته شستا گفت: در سال ۹۹ بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسید و تا پایان خردادماه ۱۴۰۰ تعداد دیگری از پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری قریب ۳۰۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهند رسید.رضوانی‌فر با تصویب افزایش سرمایه ۷۷درصدی شستا گفت: منابع حاصل از این افزایش سرمایه صرف تسریع و شتاب‌دهی اجرای پروژهای جاری و جدید شستا خواهد شد.
سکاندار مجموعه با اشاره به روند افزایشی سرمایه شستا در دو سال اخیر گفت: در سال ۹۸، سرمایه شستا از مبلغ ۳هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و در سال جاری نیز با توجه به عملکرد شستا در دوره مالی منتهی به ۳۱/۰۳/۱۳۹۹، بالغ بر ۷هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها طی دوره مزبور محقق گردید و مطابق با ماده ۵۸ اساسنامه شستا، صرفا ۲۰ درصد از این مبلغ قابلیت تقسیم داشته و مابقی آن معادل ۶هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب اندوخته سرمایه‌ای منتقل و پس از رسیدن به نصف سرمایه ثبت شده فعلی به سرمایه تبدیل گردید.مدیرعامل شستا از افزایش سرمایه شرکت‌های تابعه شستا از “محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها” خبر داد و تشریح کرد: در راستای ضرورت اصلاح و تقویت ساختار مالی و نیز ایجاد امکان ارزیابی دقیق‌تر از عملکرد هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه مقرر شد، کلیه هلدینگ‌های زیرمجموعه نسبت به شناسایی شرکت‌های واجد شرایط جهت افزایش سرمایه از “محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها” اقدام و سپس با رعایت تمامی ضوابط و دستورالعمل‌های موجود و نیز اخذ تاییدیه از شستا نسبت به افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها) صرفاً دارایی‌های سرمایه‌ای استهلاک‌ناپذیر (برای شرکت‌های شناسایی شده و هلدینگ‌ها) اقدام نمایند.

دکتر رضوانی فر همچنین درباره افزایش سرمایه ۸۰ شرکت تابعه شستا گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون افزایش سرمایه حدود ۸۰ شرکت (مدیریتی و غیرمدیریتی) با ارزشی بالغ بر ۱۵هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان انجام شده است. این افزایش سرمایه‌ها که از محل سود انباشته، مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران بوده با هدف حمایت از شرکت‌های زیرمجموعه جهت اصلاح ساختار‌های مالی و یا اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری صورت پذیرفته است.وی در بخش پایانی گزارش خود با اعلام اینکه سود خالص مجمع شستا را با کف ۳۲هزار میلیارد تومان برگزار می کنیم بانی تشویق ممتد حاضرین در مجمع شد.

گزارش بازرس قانوني درباره گزارش توجیهی هیات مدیره درخصوص افزایش سرمایه به مجمع عمومي فوق العاده صاحبان سهام شركت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (سهامي عام)

در اجراي مفاد تبصره ۲ ماده ۱۶۱ اصلاحيه قانون تجارت مصوب سال ۱۳۴۷

گزارش توجیهی مورخ ۲۵/۱۰/ ۱۳۹۹ هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (سهامي عام) درخصوص افزايش سرمايه آن شركت از مبلغ ۸۰/۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۱۴۲/۰۰۰ ميليارد ريال، از محل اندوخته سرمایه ای که پیوست می باشد مورد رسیدگی این سازمان قرار گرفته است. مسئوليت گزارش مذکور با هیات مدیره شرکت است.

براساس رسیدگی های انجام شده، به نظر این سازمان، گزارش هیات مدیره در توجیه افزایش سرمایه پیشنهادی به گونه ای مناسب تهیه شده است.

گزارش توجیهی مزبور با استفاده از ظرفیت پیش بینی شده در ماده ۵۸ اساسنامه شرکت مبنی بر قابلیت تیبدیل مانده حساب اندوخته سرمایه ای به سرمایه، تهیه شده است. در این خصوص با توجه به اینکه اندوخته یاد شده صرف سرمایه گذاری در سهام شرکت ها گردیده، لذا اطلاعات مالی آتی به شرح یادداشت توضیحی ۳ گزارش توجیهی، به منظور ارزیابی منافع آتی سرمایه گذاری های مزبور ارائه شده است.

نتایج حاصل از آخرین افزایش سرمایه

افزایش سرمایۀ قبلی شرکت از مبلغ ۳۹/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۸۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال و از محل مطالبات حال شده سهامداران بوده که به منظور جبران بخشی از مخارج سرمایه گذاری به مبلغ ۳۰/۵۲۴/۰۰۰ میلیون ریال و طلب سازمان تامین اجتماعی بابت سهام انتقالی به مبلغ ۱۱/۱۵۱/۰۰۰ میلیون ریال صورت گرفته است. نتایج حاصل از افزایش سرمایه مزبور که طی تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۸/۰۳/۲۹ تصویب شده و در تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۲۴ نزد مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

((گزارش تکمیلی به زودی در وب سایت و نشریه آتی اقتصاد و بیمه))