افزایش سرمایه ۲۰۳ درصدی «ونفت» مصوب مجمع گرفت
افزایش سرمایه ۲۰۳ درصدی «ونفت» مصوب مجمع گرفت
به گفته مدیرعامل«ونفت»این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه شرکت، تامین مالی منابع مورد نیاز طرح‌های پیشنهادی و همچنین حفظ و افزایش سهم بازار انجام خواهد گرفت. بدین ترتیب سرمایه «ونفت» از مبلغ ۱۶۵ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت سرمايه گذاري صنعت نفت (سهامی عام) مورخ ۰۸/۱۰/۱۴۰۰ در محل جنب پرديس سينمايي ملت، درب اورژانس بيمارستان شهيد رجايي، مرکز همايشهاي هتل قلب تشکیل گردید.
در این مجمع که با حضور ۹/۵۲ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی، اعضای هیات مدیره، حسابرس و بازرس قانونی و نظارت سازمان بورس و اوراق بهاداربرگزار شد، ریاست مجمع برعهده آقای علي کريمي بود که جنابان محمدجواد راضي وند و سيد محمد ايمان رحيمي فر درمقام نظار اول و دوم و آقای هادي خان محمدي به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند.
در ادامه و با قرائت گزارش توجیهی هیات مدیره مبنی بر لزوم افزایش سرمایه توسط مدیرعامل محترم و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب افزایش سرمایه شرکت به تغییر بند اساسنامه مربوطه رای مثبت دادند. دکترسید احمد روحانی پور مدیر مدبر مجموعه در ابتدای گزارش خود با تشریح اینکه این شرکت، یک هولدینگ در صنعت نفت است که فعالیت اصلی آن سرمایه ­گذاری در شرکت­‌ها، مجتمع‌ها و طرح‌­های تولیدی، صنعتی، ‌تجاری،‌ خدماتی و فرهنگی به ­منظور ایجاد، راه‌اندازی و مشارکت در توسعه این­گونه واحدها می‌باشد خاطرنشان کرد: با تصویب این افزایش سرمایه شاهد سرعت بخشی در عملیاتی سازی و پیاده سازی برنامه های مدون مدنظر خود خواهیم بود . به گفته این مدیر موفق ، این مجموعه با پایبندی به اصول و اخلاق حرفه‌ای، رعایت مقررات حاکمیت شرکتی و مدیریت کسب وکار و با بهره‌مندی از ظرفیت‌ نیروهای جوان، متخصص و متعهد و بر پایه خردجمعی در راستای نیل به اهداف والای سازمانی بیش از پیش میکوشد تا با افزایش بهره‌وری و هم افزایی، ایجاد ارزش افزوده، ارتقاء توانمندسازی، انگیزش کارکنان، تأمین مالی در شرکت‌های زیرمجموعه و توسعه سرمایه‌گذاری‌های مولد جدید به دنبال تحقق سودآوری پایدار در جهت حداکثرسازی منافع ذینفعان به‌خصوص افزایش ارزش دارایی‌ها ومنافع سهامداران باشد.
«گزارش تکمیلی بزودی درسایت و نشریه»