افزایش سرمایه بیمه پارسیان مصوب مجمع گرفت
افزایش سرمایه بیمه پارسیان مصوب مجمع گرفت
بیمه پارسیان به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های بیمه کشور همواره در سطح یک توانگری مالی در صنعت بیمه قرار داشته و امیدوار است این افزایش سرمایه نیز به رشد و سودآوری هرچه بیشتر شرکت بیانجامد و سهامداران از منافع آن بهره مند شوند.

مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت بیمه پارسیان (سهامی عام) مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۳در محل مرکز همايش هاي بين المللي نيايش تشکیل گردید.

در این مجمع که با حضور ۷۷/۴۴درصد سهامداران حقیقی و حقوقی، اعضای هیات مدیره، حسابرس و بازرس قانونی و نظارت سازمان بورس و اوراق بهاداربرگزار شد، ریاست مجمع برعهده آقای عبدالحسين صادقي باطاني بود که جنابان محمدحسين رمضاني فوکلائي و مهدي اميري کوهستاني درمقام نظار اول و دوم وخانم فرزانه اسمعيلي جعفرزاده به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند.

در ادامه و با قرائت گزارش توجیهی هیات مدیره مبنی بر لزوم افزایش سرمایه توسط مدیرعامل محترم و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب افزایش سرمایه شرکت به تغییر بند اساسنامه مربوطه رای مثبت دادند.

مدیرعامل بیمه پارسیان درابتدای گزارش خود ضمن تشریح تاریخچه ای از شرکت  و دستاوردهای حاصله در ۹ ماه سالجاری به تبیین دلایل افزایش سرمایه پرداخت .

به گفته هادی اویار حسین ؛ کسب رتبه یک توانگری مالی برای هشتمین سال پیاپی ، کسب یک پرتفوی مناسب ، برگزاری ۱۶۷ دوره آموزشی علیرغم شرایط کرونایی ، افزایش ۳ شعبه و حدود  ۱۰۰ نماینده فعال به شبکه فروش ، تاسیس چند باب مدرسه در مناطق زلزله زده و محروم در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی ، افزایش چشمگیر ذخایر فنی ، جمع دارایی ها و سود خالص در بازه زمانی اول فروردین امسال تا پایان آذرماه نسبت به سال گذشته  تنها گوشه ای از این دستاوردها بوده است .

به گفته هادی اویار حسین محل تامین سرمایه این افزایش سرمایه از مطالبات حال شده و آورده نقدی سهمداران و تجدید ارزیابی دارایی های غیرقابل استهلاک ((زمین وساختمان )) بوده و ارتقاء رتبه توانگری و پوشش ریسک قانونی، حفظ و توسعه سرمایه گذاری، حفظ و گسترش بازار بیمه اتکایی و رعایت الزامات بیمه مرکزی از مهمترین دلایل این افزایش می باشد .

 

 

در پایان مجمع و با تصویب سهامداران و ذینفعان شرکت افزایش سرمایه دو مرحله ای بیمه پارسیان از ۵۰۰ میلیارد تومان به ۱،۳۰۰ میلیارد تومان به تصویب مجمع رسید. بدین ترتیب در مرحله اول ۷۰۰ میلیارد تومان از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های شرکت به سرمایه بیمه پارسیان افزوده خواهد شد (از ۵۰۰ میلیارد تومان به ۱،۲۰۰ میلیارد تومان) و مرحله دوم که مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان و از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی است در اختیار هیات مدیره قرار گرفت .

رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، ارائه گزارش جامع از عملکرد و دستاوردهای شرکت در طی ۹ ماه سال مالی جاری، پاسخگویی دقیق و شفاف به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط ، تقدیر رییس مجمع از تلاشها و توفیقات مدیریت و پرسنل متعهد و متخصص بیمه پارسیان و همکاری صمیمانه و تعامل ستودنی مدیریت و کارشناسان روابط عمومی با اصحاب رسانه برای پوشش خبری مجمع از نکات خواندنی این مجمع بود.

هدف از انجام افزایش سرمایه

هدف شركت بیمه پارسیان ( سهامی عام)، از افزایش سرمایه موضوع این بیانیه ثبت، به شرح زیر می باشد.

  • ارتقای رتبه توانگری مالی و پوشش ریسک قانونی
  • حفظ و توسعه سرمایه مالی شرکت
  • افزایش سهم نگهداری بیمه نامه های صادره
  • حفظ و ارتقای سهم از بازار و جایگاه رقابتی
  • .حفظ و گسترش بازار اتکایی
  • مدیریت ریسک اعتباری
  • الزام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به موجب بخشنامه شماره ۶۷۳۸۳ مورخ ۱۳۹۳/۱۲/۱۲درخصوص ابلاغ ضوابط قبولی اتکایی مؤسسات بیمه مستقیم از داخل کشور