افزایش سرمایه بیش از ۵۰ درصدی   شرکت فولاد مبارکه اصفهان به دنبال توسعه بیش از پیش
افزایش سرمایه بیش از ۵۰ درصدی   شرکت فولاد مبارکه اصفهان به دنبال توسعه بیش از پیش

طی روزهای اخیر، توانستیم تولید ۱۰ میلیون و ۹۰هزار تنی را در گروه فولاد مبارکه پشت سر بگذاریم و در شرکت فولاد، تولید ۷ میلیون و ۱۱۵هزار تن را به ثبت برسانیم. این دو رکورد برای اولین بار محقق شده است و امیدواریم تا پایان سال در گروه فولاد مبارکه از ۱۰ میلیون و ۲۴۰هزار تن و در شرکت فولاد نیز از ۷ میلیون و ۲۰۰هزار تن عبور کنیم

اقتصاد و بیمه – طی روزهای اخیر، توانستیم تولید ۱۰ میلیون و ۹۰هزار تنی را در گروه فولاد مبارکه پشت سر بگذاریم و در شرکت فولاد، تولید ۷ میلیون و ۱۱۵هزار تن را به ثبت برسانیم. این دو رکورد برای اولین بار محقق شده است و امیدواریم تا پایان سال در گروه فولاد مبارکه از ۱۰ میلیون و ۲۴۰هزار تن و در شرکت فولاد نیز از ۷ میلیون و ۲۰۰هزار تن عبور کنیم.

 

با برنامه‌ریزی‌های خوبی که با حمایت سهامداران انجام شد، مشکلی برای آب در سال جاری نداشتیم و توانستیم رکوردهای خوبی را ثبت و کسری‌های گذشته را جبرن کنیم. امیدواریم با حمایت‌های همه جانبه سهامداران و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مشکل برق و گاز نیز ظرف یک یا دو سال آینده مرتفع شود.

هدف‌گذاری ما این است که ۱۵ میلیارد دلار درآمد برای افق ۱۴۱۰ فولاد مبارکه و در راستای تحقق اقتصاد بدون نفت ایجاد کنیم.

افزایش سرمایه فعلی ۲۷هزار میلیارد تومان است. سرمایه شرکت به ۸۰هزار میلیارد تومان خواهد رسید که بزرگ‌ترین افزایش سرمایه تاریخ بورس کشور از محل سود انباشته است.

اهداف افزایش سرمایه: احداث خط نورد گرم ۲ و جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی و مشارکت در افزایش سرمایه در حال انجام شرکت‌های سرمایه‌پذیر، جبران مخارج سرمایه انجام شده بابت تکمیل طرح‌های در جریان و تکمیل و جبران مخارج انجام‌شده بابت خرید سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر.

تمام قراردادهای مربوط به خط نورد گرم ۲ انجام شده است تا جهش جدی در سال آینده در این پروژه داشته باشیم. این پروژه در سودآوری شرکت بسیار تاثیرگذار است و در افق سال ۱۴۰۸، سودآوری حدود ۱۳۲هزار میلیارد تومانی خواهد داشت. سود این شرکت در سال اول ۳۶هزار میلیارد تومان خواهد بود.

ادامه گزارش آوای آگاه از مجمع فوق‌العاده فولاد:

احداث نیروگاه سیکل ترکیبی، یک پروژه استثنایی است و امروز شاهد پیشرفت ۷۰درصدی این پروژه هستیم. منابع مورد نیاز این پروژه ۱۵هزار میلیارد تومان است و تاکنون ۹هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است. امیدواریم در خردادماه سال جدید بتوانیم فاز اول و دوم آن را در مدار قرار دهیم و بخشی از افتی که موجب کاهش یک میلیون تنی تولید می‌شود، با قرار گرفتن این نیروگاه در مدار جبران شود.

درآمد حاصل از دو پروژه نیروگاه و نورد گرم در افق ۱۴۰۴، افزایش درآمد ۳۳درصدی را برای شرکت فولاد محقق خواهد کرد. در سال ۱۴۰۸، درآمد ناشی از این دو پروژه‌ها ۸۴هزار میلیارد تومان خواهد بود که تنها درآمد حاصل از اجرای این دو پروژه است.

درصد افزایش سودآوری که در این افزایش سرمایه و پروژه‌ها به مرور در یک افق ۸ساله شاهد آن خواهیم بود، حدود ۲۴درصد بوده که ناشی از اجرای این پروژه‌ها است. دوره بازگشت سرمایه با نرخ بازده داخلی بالغ بر ۳۰درصد، ۳ سال و ۷ ماه است.
صنعت فولاد کشور هم اکنون با ۶۵درصد ظرفیت خود در حال فعالیت است. در بازار بین الملل حدود ۷۵درصد ظرفیت‌ها مشغول به کار است. اما شرکت فولاد مبارکه بالای ۱۰۰درصد ظرفیت را پوشش می‌دهد.

انتظار ما از شرکت فولاد مبارکه این است که با توسعه‌هایی که دارد، محیط پیرامون خود را متحول کند. عمده پروژه‌های ما در گروه تعریف شده است.

امیدواریم سال آینده شاهد رشد حداقل ۲ تا ۳ برابری روند سرمایه‌گذاری‌های خود در پروژه‌ها باشیم.

به گفته مدیرعامل شرکت، روز گذشته سود سهام عدالت از سوی این شرکت واریز شد.

در پایان این مجمع، افزایش سرمایه ۵۰٫۹۴درصدی شرکت فولاد مبارکه اصفهان به تایید و تصویب رسید.